37 van de 53
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 juli 2017 06:54 PM
  [ # 541 ]

Als ik het wel heb €306,- per kwartaal (in mijn provincie in ieder geval). Eén kilo zwaarder en ‘t ding zou een categorie omhoog gaan naar €343,-/kwartaal Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 juli 2017 07:57 PM
  [ # 542 ]

Plaatjes:

Wie weet overigens waar het verklikkertje van de verlichting zit? Die doet het ineens soms wel, maar meestal niet. Kabelbreukje, stekkertje gammel, zoiets denk ik. Maar om ‘t na te kijken is het goed om te weten waar het onderdeel zich bevindt.

Edit: kan bij nader inzien denk ik ook in de stengel zitten. In de schakelaars van de binnenverlichting op de portieren zit het niet, wat het gaat mis vanaf beide portieren.

Edit2: zo te zien op het Xantia-forum komt het meer voor. Ik denk dat ik ‘m ook al kan vinden. Even kijken of dat verklikkertje gaar is, anders even één scoren bij Franse Auto. Mag geen probleem zijn.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 juli 2017 08:20 PM
  [ # 543 ]

Never mind, ik heb ‘t al gevonden. Als je aan het verklikkertje frut met het licht aan kun je ‘m aan/uit wrikken. Is dus een kwestie van het onderplaatje van het dashboard er even uit pakken en dan een zooitje contactspray in het voetje van dat verklikkertje blazen. Of misschien dat het na het onderzoeksjutteren alweer een hele poos goed gaat, dat zou ook héél Citroën zijn immers Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 juli 2017 09:03 PM
  [ # 544 ]

Thanks voor de plaatjes, leuk om de Xantia weer eens te zien cool smirk

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 25 juli 2017 11:57 AM
  [ # 545 ]

Mooi hoor!
Ja, ik verlang ook nog wel ‘ns naar de XUDT…. In onze Xsara gaf hij het goedmoedige, rustgevende karakter van de XUD, met een flinke duw in de rug wanneer dat gevraagd werd. Versnellen van 100 naar 140,heerlijk! De 2.0 hdi 16v van nu zal objectief wel sneller en sterker zijn, maar het is allemaal wat klinischer.

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 augustus 2017 12:05 AM
  [ # 546 ]
jantje1948 schreef:

Wat is eigenlijk globaal het brandstofverbruik?

De laatste tank, opnieuw afgetankt bij een ander tankstation dan vooraf en met een paar ritten redelijk dóórrijden om de boel weer een beetje los te krijgen, is uitgekomen op 1:16,94. Valt een klein beetje tegen, maar ik denk dat als ik m’n normale diesel-rijstijl weer oppak en weer vergelijkbare trajecten ga rijden met 5 jaar geleden (dus: veel 80/100 wegen en weinig snelweg en bebouwde kom) dat nog wel een beetje dalen wil. Boven de 3000 toeren constant (ca. 125 km/h) loopt het verbruik eigenlijk sneller op dan de effectieve tijdwinst…

Moet ik alleen eigenlijk de volgende keer wel even dezelfde pompzuil pakken om het geldiger te kunnen controleren. En ach, ik meen me te herinneren dat de fabriek een gemengd verbruik van 1:14,5 of daaromtrent opgeeft dus ik mag niet klagen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 augustus 2017 08:39 AM
  [ # 547 ]
Penny Lane schreef:

boven de 3000 toeren constant (ca. 125 km/h) loopt het verbruik eigenlijk sneller op dan de effectieve tijdwinst…


Dat geldt voor alle auto’s en is meer een kwestie van verkeer.

Reistijdverschil in Nederland tussen 110 en 140 is overdag hooguit 5 minuten. Pas als je richting de 170/180 gaat streven begint er verschil te ontstaan wat niet teniet wordt gedaan door een inhalende vrachtwagen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 augustus 2017 08:42 AM
  [ # 548 ]

Daarom rijd ik ook liefst 180-200. Dan maak je serieus meters.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 augustus 2017 10:15 AM
  [ # 549 ]

Mijn ervaring is toch echt dat je beter met stabiele snelheid kunt rijden, en je stops goed (en infrequent) plannen. Op vakantietochten met 110 op de cruise en lange halen tussen de stops werd ik opvallend vaak ingehaald door steeds dezelfde hardrijders Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 augustus 2017 10:22 AM
  [ # 550 ]

Precies. Dat bedoel ik.

En dat geldt niet alleen in de vakanties maar ook in het verkeer in NL.


(en daarom stuur ik meestal met 110 op de CC)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 augustus 2017 10:24 AM
  [ # 551 ]

110 is geen snelheid, dat is voortbewegen. Alleen al van het tempo val je in slaap.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 augustus 2017 10:32 AM
  [ # 552 ]

Met een kater van de avond ervoor en in je eentje van EuroCitro naar Eindhoven rijden gaat top. Je rijdt vanuit Le Mans naar de snelweg, ramt ‘m bij de eerste pomp tjokvol, en vervolgens stap je in om met 140 op de cruise en zonder stoppen (want brak, dus uitgedroogd, dus geen plaspauze nodig) naar huis te rijden. Gemiddelde snelheid inclusief één stop: 135.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 03 augustus 2017 04:17 PM
  [ # 553 ]

Dit kan eigenlijk niet.
Als je maar 5 minuut stopt is je gemiddelde al enorm gezakt.

Met constant 140 ga je dat niet halen, want elk moment dat je een keer moest afremmen voor een trage voorganger op de linkerbaan zou je dan weer moeten compenseren met evenveel boven de 140 en ook even lang.

Als ik ga rekenen heb je 630 km gereden met 140 per uur, dat is 4,5 uur.
Tel daarop 5 minuut voor je stop, dan is je gemiddelde nog ‘maar’ 135km/u, de waarde die je aangeeft. Dan mag je geen enkele keer hebben moeten afremmen voor een tragere voorganger (tot aan je oprit of eindbestemming toe). Dat is nooit de praktijk in 4,5 uur tijd.

Ik mag ook graag vlot doorrijden op lange afstand in Duitsland of Frankrijk, maar een (echt) gemiddelde boven de 120km/h op lange afstanden is me nog nooit gelukt. (Ook ik rijd graag 140+ als cruise).

Mvg. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 augustus 2017 06:12 PM
  [ # 554 ]
EW schreef:
Penny Lane schreef:

boven de 3000 toeren constant (ca. 125 km/h) loopt het verbruik eigenlijk sneller op dan de effectieve tijdwinst…


Dat geldt voor alle auto’s en is meer een kwestie van verkeer.

Reistijdverschil in Nederland tussen 110 en 140 is overdag hooguit 5 minuten. Pas als je richting de 170/180 gaat streven begint er verschil te ontstaan wat niet teniet wordt gedaan door een inhalende vrachtwagen.

Dat is een factor, maar de verbruikscurve wordt boven de 125-ish km/h gewoon snel steiler. Dus dat ga je ook duidelijk in je verbruik merken als je niet met verkeer te maken hebt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 augustus 2017 09:51 PM
  [ # 555 ]

Klopt. De snelheid zit kwadratisch in de luchtweerstand.

Profiel  
 
 
37 van de 53
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook