Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Rubbers van de oliekoeler zouden vervangen zijn en ik zie daar zo geen lekkage, maar we gaan alles nakijken, dus nemen deze zeker mee. Met uitgaande assen, bedoel je denk ik alle uitgaande assen. Volgens de verkopende partij, zou hij alle keerringen vervangen hebben behalve die van de krukas. Die gaan we dus nog aanpakken. Hiervoor zal het vliegwiel eraf moeten. Zijn de rekbouten nog verkrijgbaar? of komen deze overeen met die van de 2cv?
Waar zit trouwens de genoemde oliedrukzender?
De LHM leiding lekte inderdaad bij de aansluitingen van het T-stuk. De originele klemmen zitten niet goed vast en de kracht is er ook wel vanaf. We hebben al een kant vervangen door een nieuwe klem en gaan dat bij de andere 2 uiteinde ook doen. Bij de vereniging heb ik ook al een nieuw T-stuk meegenomen, dus deze wordt ook vervangen. Beter goed werk, dan half werk.
De auto staat nu stil in de garage te wachten tot we er tijd voor hebben. Front ligt er al wel af. Op het karton wat eronder ligt zijn 3 lekkages te zien. Een onder de linker cilinderkop. Een ter hoogte van de carterplug en een in het middenpunt van het koppelingshuis. De koppen zijn er volgens mij nog niet afgeweest, de lekkage zou wel verholpen zijn. Voor de zekerheid liggen de Viton-ringen al klaar.
Wel alvast de spoiler gemonteerd. Dan kan ie sneller lekken tijdens stilstand.
H4 koplampglas vastgeplakt met Polymax. Dus de Dublo-lampen worden straks vervangen door H4-units met gele lampen.
Moet alleen nog een scheur in de bumper fiksen, die is gescheurd op de naad tussen het lichte en donker grijze stuk.
IMG_20170603_123946 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170610_170452 by Punky 2cv, on Flickr
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Zit de oliedrukzender, onder bij het carter en dan achteraan in de buurt van het subframe? Zit hier een pakking of iets dergelijks?
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, de oliedrukzender zit bovenop, eigenlijk naast het oliefilter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vliegwielbouten kan je hergebruiken.
lekkage midden onder zou ook een priseas kering kunnen zijn, dus even ruiken of het motor danwel bakolie is.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ruikt naar bakolie. Priseaskeerring al in huis. Evenals aandrijfaskeerringen.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Even nog een kleine update.
Er is een tweede (kaal) blok bijgekomen van franse makkelij voor de koppen. Deze koppen zijn inmiddels gereviseerd. Kom er alleen gisteren achter dat de keerring van de verdeler meedraait op de as. Dus nieuwe keerring besteld. Nu is het draaiende deel iets aangedaan door roest. Ik weet niet of dit een probleem is. Ik heb namelijk ook nog een deel liggen van de eco-koppen. Bij voorkeur ga ik het eigenlijk niet overzetten en plaats ik alleen een nieuwe keerring. Voor zover ik kan zien, kan je daar zo bij en is het dus een kleine klus.
De Eco koppen waren op de nokkenassen aardig ingesleten, dus de tuimelaars waren ook discutabel. Nu dus franse koppen. Overweeg de zuigers en cilinders ook over te zetten om kantelende zuigers te voorkomen, alleen ogen de eco set nog erg fris. Hoongroeven zijn nog zichtbaar.
Bumper had een scheur en is weer gelast.
Koplampframe is behandeld met Fertan en 2 lagen metaallak.
Voor de rest laatste weken veel bezig met roestbehandeling (kleine plekjes accubak en koets) en motorbeplating in de hammerite gezet. Helaas erg matte kleur, niet direct mooi, maar wel weer beter beschermd tegen de roest. Daarnaast nog bezig met het verzamelen van klein spul. Doordat ik weinig tijd heb, gaat het nu erg langzaamaan allemaal. Hoop dat we straks het blok snel weer kunnen monteren. Kan daarna de bak eruit.
Hieronder enkele foto’s.
IMG_20170720_180634 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170720_180608 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170625_094629 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170625_125028 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170625_125148 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170626_200016 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170625_191600 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170630_143045 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170705_111116 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170715_101318 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170715_101325 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170715_105149 by Punky 2cv, on Flickr
IMG_20170715_105206 by Punky 2cv, on Flickr
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Ziet er allemaal bekend uit. Hoewel mijn motor nu alleen nog lijkt te lekken op de oliedruksensor, moet hij er toch nog uit wegens een piepend prise as lager. Meteen maar kleine dingetjes meenemen.