Ja ik heb ook de nodige blikken gekregen… Jammer dan
Vanmiddag bij Dirk geweest, was erg leerzaam. De ontsteking staat(stond al) netjes op tijd, het tikken is waarschijnlijk toch een klep. Binnenkort motor er weer uit, prise as smeren en kleppen meteen netjes stellen. Wellicht niet helemaal goed gegaan de laatste keer.
Ik heb een aantal onderdelen over na het opruimen van de schuur, die ik zonde vind om weg te gooien. Oa. enkele nieuwe delen. Echter op Marktplaats kost het 6 euro om iets te plaatsen, via het forum werkt het met een credit systeem zag ik? Mijn intentie is niet om er geld mee te verdienen maar iemand anders blij mee te maken…
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Via het forum kost een advertentie inderdaad 1 credit (voor onderdelen). Ik had er 20 toen ik laatst wat te koop zette, dus dat zal wel zijn wat je standaard krijgt als je een account aanmaakt. Ik heb er geen credits bij gekocht.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Hoi Maus,
Interessant topic. Zoals je misschien weet, ben ik sinds kort ook bezig met een GSA en momenteel met het blok. Het lezen van dit topic, is dus erg zinvol en herkenbaar. Alleen missen de foto’s helaas. IS er een mogelijk om deze nog ergens te zien?
Ben ook benieuwd wat je allemaal over hebt?
Groeten
Dolf
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Uit het hoofd:
GSA Break achterlicht nieuw in doos
verdelerkap, nieuw. Maar past niet op mijn ontsteking.
Complete ontstekingsunit die achterop de motorkop zit, met een geschroefde verdelerkap. GS?
Dit soort kleine dingetjes, zonde om weg te gooien. Ik denk dat dit spul, tenzij iemand zich hier meld, naar het GS magazijn kan. Wellicht is er daar interesse voor.
Ook had ik een nieuwe satelliet liggen (rechts) maar de mijne valt langzaam uit elkaar. Spontaniteit in de knopjes die vrolijk door de auto vliegen. Die hele sateliet hou ik dus maar even reserve.
Ik ga je topic even lezen Punky. Weinig tijd gehad om bij te lezen na lange inactiviteit.
Huidige nieuwe lekkage, rubber slangetje tussen vulpijp en horizontale leiding luchtfilter.
Kan ik hiervoor gewoon brandstofslang gebruiken? Het lekt niet erg maar het vlieg direct de hele motor rond..
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ja hoor.
Afgelopen 2 dagen weer een heerlijke tocht gemaakt door NL, zo’n 400km. Van de Utrechtse heuvelrug tot Hoenderlo en Radio Kootwijk. Bij de terugkomst op het startpunt, einde speurtocht, brak het raammechaniek van de bijrijdersdeur definitief. Tijdelijk de ruit klem gezet met een kunststof koker waar de gevarendriehoek in opgeborgen zit. Zo zijn we in ieder geval droog thuis gekomen. Betreft de balk waar de ruit op rust, deze is ver doorgeroest.
Ik heb her en der op het forum wat geschiedenis opgezocht. Naar wat ik gevonden heb, is de GSA alleen als X3 of Pallas met 5 bak uitgevoerd.
Toch zit er bij mij een 5 bak in ondanks dat de achterklep ‘Special’ meld.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Volgens mij had de 1300 meestal/altijd een vijfbak hoor (of heb jij de 1100? Nee toch?). De GSA van jaren geleden die nog altijd in mijn geheugen gegrift staat was een Spécial en had ook een vijfbak en 1300-motor. Schijnt wel naar een liefhebber te zijn gegaan gelukkig…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
GSA’s met 1299 motor hebben standaard een 5 bak (al zou het kunnen zijn dat er ooit nog een actiemodel is geweest waarbij de 1299 werd gecombineerd met 4-bak maar niet dat ik weet). De X’en hebben een 5-bak met korter verzet, waardoor die wat sneller optrekt en de pallas kon optioneel worden uitgerust met een C-matic. Vroege GSA specials hadden de lichtere 1129 motor en die werd wél geleverd met 4-bak.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Beste Maus, na enige tijd doorkijken van dit topic realiseer ik me dat je volgens mij ongeveer bij mij om de hoek woont. In elk geval heb ik het idee dat ik je GSA regelmatig op de grens van Overschie en Spaanse Polder, bij de Hoge Brug heb zien staan. Ik woon een stukje verder in een zijstraat van de Delftweg, en kom daar bijna elke dag langs met woon-werkverkeer.
Ik heb trouwens dezelfde benzinewalm-problemen, dus ik lees met veel interesse mee.
Jep, goed gezien Kunnen we wel een keer afspreken als je dat leuk lijkt
Hij staat daar pas 2 weken, ik vind het knap dat je hem al gespot hebt.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Een GSA valt me altijd op Leuk om een keer ervaringen uit te wisselen. Ik heb zelf een bruine GS Break en C15 en woon in de Julianastraat, dus ik rij er letterlijk dagelijks langs. Zijn die twee Eendjes en die Charade toevallig ook van jou?
Jep, tot ergernis van de buurt De rode eend is van m’n vriendin.