Beste forummers,
wij hebben een Citroen C3 Exclusive van 2002. Het is een 1.6 16v motor die er al bijna 180.000 KM op heeft zitten.
Nu krijgen wij bij langere ritten diverse vreemde geluiden te horen. Het lijkt alsof het bij de wielen vandaan komt. We hebben al een keer de remmen vrijgemaakt, maar het geluid blijft terugkomen. De remmen stinken ook niet ofzo. Het lastige is dat hij het bij korte stukken niet doet. We kunnen wel naar dee garage gaan, maar die zal waarschijnlijk niks horen. pas als we een flink stuk aan het rijden zijn, komt het hele orkest ten gehore. Ik heb geprobeerd om wat geluiden op te nemen.
Hier de bijlage voor het geluidsbestand.
Hebben jullie enig idee wat de oorzaak van het irritante hoge piep/fluit toontje kan zijn?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Gewoon de radio wat harder zetten,
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Geintje, de piep, vaak de remblokken die te weinig met kopervet zijn gemonteerd en daar door dit geluid maakt, als je remt is het weg?
Het verdere geluid, tja gissen, een aandrijfas, het tussenlager ervan op rechter aandrijfas?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
beremans schreef:het tussenlager ervan op rechter aandrijfas?
Die heeft een C3 niet.
Maar ik zou inderdaad richting de remmen kijken.
Dus ook achter, want daar heb je ook remschijven.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Als we remmen is het geluid inderdaad weg. Ook als we één kant op sturen. Sturen we de andere kant op, blijft het geluid doorgaan. Welke delen moeten dan precies met kopervet worden ingespoten?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Uiteraard niet het remvoeringsmateriaal , maar het metalen deel van de remblokken, de achterzijde waar de remzuiger tegen drukt en beide kopse kanten, waarlangs het blok schuift in de remklauw.
En het is niet inspuiten maar insmeren, dus de blokken moeten er even uit.
Wel spaarzaam invetten en na hermontage van de blokken even de remschijven inspuiten met remmenreiniger.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hartelijk dank voor de uitleg en snelle reacties. Ik ga ermee aan de slag.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Misschien wijs om de remvoering een beetje aan te schuinen als je toch alles eruit hebt. kijk ook meteen even hoe het met de slijtage staat.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*