Hallo allemaal,
Ik ben Ruud, bijna 62 en liefhebber van oldtimers.
Na Volvo, Saab en Landrover nu een BX 1.9D van 1989 met slechts 90.000 kilometer op de teller gekocht.
Heeft dus veel stilgestaan.
Was helemaal droog toen ik hem kocht.
Maar na ongeveer 300 kilometer bij de keuring blijkt hij te lekken.
Dus een rode kaart en ik kan hem niet inschrijven
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017
- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
Ruud welkom
wat lekt er olie,diesel,remvloeistof ,koelmiddel ?
Quote gewist
Dank.
Rechts bij het achterwiel drupt er olie op de “spiraalleiding”.
Drupt dus, waarschijnlijk niet iets met een hoge druk.
Ik ruik geen diesel.
Dus?? Zit erboven een remdrukverdeler ofzo?
Kan het niet echt goed zien.
Dan kan het alleen maar lhm zijn. Ik denk dat je problemen hebt met deze (ervan uitgaande dat het drupt........)
https://www.garage80.nl/a-46596185/hydrauliek/lekzak-voor-een-citroen-bx-achter/
maar dat weet je pas zeker als je ‘m op de brug hebt (gehad) of het rechterachterwiel verwijderd.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Quote gewist
Merci,
Veel werk om te vervangen?
Ik kan momenteel niet op een brug, dus zal eens kijken met het rechter achterwiel eraf.
Dit is voor een Ds maar voor een bx geld (nagenoeg) hetzelfde.
Voor de één veel werk voor de ander niet….....
https://www.youtube.com/watch?v=IWOQ_FI89KU
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Even twee dingetjes. Dit is een voorsteltopic. Dus technische problemen bespreken we in de juiste afdeling.
Quoten op het laatste bericht is hier niet toegestaan. Dit om het forum leesbaar te houden.
Nieuw hier, dus moet nog veel leren.
Bedankt voor de uitleg.
Filmpje is duidelijk.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/234458/
Hier verder…...