Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Netjes toch!
Ik zie nu ook dat de leeftijd van onze C35’s aardig dicht bij elkaar liggen. De mijne is van december ‘86, ofschoon het kenteken anders zou doen vermoeden. Nutteloze info wellicht, maar wel leuk.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die van mij is in april 86 voor het eerst op kenteken gezet. Ik heb de orga-code nog niet ontdekt - maar in elk geval van na de Fiat tijd. Eigenlijk wel raar dat het dashboard op een Panda lijkt
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik weet niet wat je precies met “na het Fiat tijdperk” bedoeld, al die merken werken immers nog steeds samen.
Dus zo raar is het niet dat het dashboard van Fiat is. Jij hebt dus ook de Fiat lichtschakelaars, e.d. Vooral die lichtschakelaars willen nog wel eens stuk gaan/door branden. Gelukkig zijn ze het zelfde als van de eerste Ducato. De klokkenwinkel helaas niet.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij de komst van de C25 verhuisde de productie van de C35 van Italië naar Frankrijk. Weg van Fiat dus. Maar je hebt gelijk, de bedrijven werkten nog wel samen.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Aha! Weer wat geleerd, wij hebben dus “echte” Citroëns!
*edit* Tot mijn grote verbazing zie ik dat juist dit mijn 242 bericht is… You’ve got me, Fiat, you’ve got me…
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 2124
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Eemspoort schreef:Netjes toch!
Ik zie nu ook dat de leeftijd van onze C35’s aardig dicht bij elkaar liggen. De mijne is van december ‘86, ofschoon het kenteken anders zou doen vermoeden. Nutteloze info wellicht, maar wel leuk.
Ik zie nu opeens ergens het kenteken van de Neba. Die kentekens liggen inderdaad wel heel dicht bij elkaar. Wel apart, als de auto’s toch een maand of 8 na elkaar op de weg gekomen zijn.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Dat, en dat mijn kenteken ouder lijkt dan de jouwe. Misschien was mijn kenteken al aan het chassis was toegekend en pas na de bouw tot camper geregistreerd.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zoiets moet het zijn.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op naar Denemarken. Het geluidsniveau bepaalt dat we weer gewoon met de vrachtauto’s meehobbelen, maar we kunnen inhalen als we dat willen. Fijn om weer de keus te hebben. Nog een keer schrikken van een rood lampje. LHM verlies onderweg bleek te wijten aan een niet helemaal goed aangedraaide ontlastingsschroef op de pomp. En ik ontdek dat het slim ia om vooraf de ruitenwissers te checken. Moet ik hier op zoek naar ruitenwissers. Altijd leuk, zo’n zelf onderhouden busje.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Probleemloos (maar lawaaiig) vakantie gevierd. Met in Denemarken aangeschafte nieuwe ruitenwissers van dezelfde lengte en type als die op de CX zitten. Ik zit er nog steeds een beetje mee dat die ruitenwisserarmen niet combineren met de plastic clipjes die je bij nieuwe ruitenwissers krijgt. In het verleden iets uit de rommeldoos bij de automaterialenhandel geplukt en de ruitenwisserarmen bijgevijld - maar die toen gevonden plastic dingen beginnen het nu bijna te begeven. Moet ik er dan toch uiteindelijk BX of CX ruitenwisserarmen op prutsen of bestaan er ruitenwissers die op de oorspronkelijke wisserarmen passen? Mijn automaterialenhandel weet ze in elk geval niet te vinden.
Iets anders kleins zijn de dashboardlampjes: ik wil nu toch maar eens proberen te achterhalen waarom het voorgloeilampje niet werkt evenals het remdruklampje. De eerste is onhandig, de tweede mogelijk gevaarlijk. Gelukkig werkt het remoliepeil-lampje nog wel, maar al was het maar voor het Citroen-gevoel bij het starten wil ik het remdrukcontrolelampje zien uit gaan. Ik heb al eens die lampjes vervangen - maar dat lijkt niet het probleem. Moet ik dus maar eens draadjes nalopen en stekkertjes schoonmaken.
Totaal aantal Berichten: 2124
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Succes met de elektrickery…..ook niet mijn specialiteit bij auto’s.
Dat remdrukcontrolelampje zou ik toch wel werkend proberen te krijgen.
Niveau is 1 ding, maar druk is ook noodzakelijk. Belangrijker denk ik.
In de oudere zoals de mijne zit geen niveau lampje, wel een druk"sensor” en bij de mijne ook een remdrukverdeler die problemen met het voorremmen circuit of het achterremmen circuit detecteert. Te weinig druk in 1 van beide en de lamp gaat aan…
Maar fijn dat de vakantie goed geslaagd is!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Omdat ik in de CX een dashboardlichtprobleem heb, en ik alle lampjes aan het doormeten ben, ook de lampjes in het tellerblok van de C35 maar eens doorgemeten. Goed idee - een deel van de ooit vernieuwde lampjes was stuk. En voila: een voorgloeilampje dat werkt. Scheelt een zoektocht naar vage problemen. Nou het remdruklampje nog.
Tot m’n schande ontdekt dat de koelkast op de accu niet alleen de huishoudaccu belast maar ook de startaccu. Per ongeluk niet op netstroom gezet en dan is na een nachtje slapen de koelkast best warm en beide accu’s leeg. Duurt dan toch even voordat je met een starthulp en een acculader weer genoeg prik hebt om de startmotor te laten draaien. Zou voor het mooi toch beveiligd moeten zijn: motor uit - koelkast uit. Of zo iets.
Totaal aantal Berichten: 2124
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb er een scheidingsrelais tussen zitten. Als de startaccu te ver ontladen wordt, koppelt dit relais de boel los.
Normaal bij rijden wordt als eerste de startaccu geladen door de dynamo en als die vol is ook de huishoudaccu. Bij aansluiten op 220 zorgt een accu lader er voor dat de huishuoud accu opgeladen wordt en als die vol is schakelt de startaccu bij. De koelkast staat dan op 220…als je die op 12volt laat staan weet ik niet zeker of de lader voldoende levert om dit bij te houden…