Hoi allen,
Na de restauratie van mijn SM heb ik weer zin in een nieuw sleutelproject.
SM rijdt heerlijk maar, tja, weinig aan te sleutelen..
Plan is om een DS opknapper te kopen en die volleidig te restaureren.
Voorkeur is DS21, halfautomaat, pallas.
Daarbij heeft oud dashboard, opliggende klinken de voorkeur.
Nu zag ik een mooie DS21 IE pallas handbak te koop.
Voldoet niet helemaal aan bovenstaande eisen.
Helaas geen hydraulique… wellicht toch interessant.
Weet iemand of dit om te bouwen is?
Bak en leidingen snap ik, maar, krijg ik dat passend bij het dashboard/chassis?
Oja, als iemand nog een gestrand project te koop weet?
Thanks!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja dat is om te bouwen. De hut is gelijk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat boog zegt. Alleen is het wel zo dat er een boel onderdeeltjes net ff anders zijn. Het beste is dus om een complete sloper met hydrauliquebak te regelen want anders blijf je spullen kopen. Daarbij: als je een sloper hebt staan weet je gelijk hoe het allemaal hoort te zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Je kunt evt bij mij komen kijken, ik heb op het moment een hydroliek in de kantelbrug staan met het blok en de bak ernaast.
Regio Westland
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Maar ja, dan heb je nog steeds niet het oude dashboard. Misschien nog even verder zoeken? Moet heus wel te vinden zijn zeker als je een opknapper wil.
Allen, bedankt voor de reacties & tips!
Goed om te weten dat ombouw mogelijk is.
De DS21 met handbak is een IE uitvoering.
Staat in Frankrijk. Ik zal ‘m eens bellen en flink wat fotos vragen.
Eventueel halfautomaat sloper erbij kopen.
Ben inmiddels toch ook al verder aan het kijken.
23IE met gaaf chassis & halfautomaat gezien. Verder swoa.
Met daarbij gratis 23IE handbak pallas sloper (nog niet bekeken).
Zou een mooie mix kunnen opleveren.
Er is inderdaad flink wat aanbod, dus wachten op de juiste is zeker ook een goed idee.
Als ik wat verder ben kom ik graag keertje kijken!
Bonjour,
Nog steeds zoekende…
Er worden verschillende interessante “projecten” aangeboden, maar steeds net niet wat ik zoek.
Dus nog een aanpassingsvraag:
Ik heb vroeger een DS20 gehad uit 1969 (nieuwe neus, oud dashboard).
Daar heb ik de motor ge-upgrade naar een 2100 (cilinders, zuigers en sproeiers aanpassen als ik me niet vergis).
De 2100 liep een stuk rustiger / lekkerder vond ik.
Is het ook mogelijk om een DS19 (1966 / 1967, 2e neus) op te waarderen naar een 2100 versie of zijn daar grotere aanpassingen nodig?
Thanks!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het niet praktischer een DX2 op te zoeken die te reviseren en vervolgens er in te hangen?
Ja, waarschijnlijk wel.
Maar ik vroeg me af of het mogelijk was zonder al te veel aanpassingen.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Voor ombouw naar hydr. zijn ook wat elektrische aanpassingen nodig: ander startcontactunit, extra relais tegen accu en bijbehorende bedradingsmodificaties voor startcontact van het ‘pookje’.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!