Is het mogelijk om de achterruitrijverklikker (3x woordwaarde!) tijdelijk uit te schakelen? ik heb met enige regelmaat een fietsendrager op de trekhaak staan, maar als ik dan achteruitrij…
Ik ben niet vies van wat sleutelen maar hoe pak ik dit aan? schakelaar in de kofferbak is al goed genoeg voor mij.
Xsara Picasso 2006
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Is het niet zo dat ie uit gaat als je de stekker van de fietsendrager, (de verlichting) erin steekt? 8 polige stekker,








Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Indien C4 Picasso, dan heb je links onder het stuur toch een schakelaar om de sensoren uit te zetten? Wij wel in ieder geval. Eerder ook bij onze Grand.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
het is geen C4 Picasso maar een Xsara Picasso, zonder schakelaar om de sensor uit te zetten. in de connector zit ook niets afwijkends en inpluggen van een willekeurige 8polige stekker veranderd daar ook niets aan. evt relevant is dat de trekhaak er (volgens Service Citroen) LATER onder gezet is.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Links van het stuur, naast het wieltje om de koplampen te verstellen zit geen schakelaar voor de parkeersensoren?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
(nogmaals) er zit GEEN schakelaar naast welk wieltje dan ook. het is een Xsara Picasso 2006, dus geen C4.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Hmm, vreemd, kan me niet voorstellen dat ze daar bij Citroën niet aan gedacht hebben. Parkeersensoren ook later bij in gezet wellicht.
Een schakelaartje om simpelweg de spanning naar de sensoren of de unit in de reservewielkuip (daar zit ie bij mij in ieder geval) zou moeten werken, maar weet niet hoe dat te realiseren.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik ga wel eens kijken naar dat kastje (nu ik weet waar die zit). Thx!
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Bij mij ligt ie in ieder geval los in de reservewielkuip. En in mijn C4 van 2005 heb ik gewoon een knopje om uit te schakelen als ik met aanhanger rij (gaat niet automatisch). Mijn vermoeden dus dat ie bij jouw later ingebouwd is, net als de trekhaak.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
FastFred schreef:...Mijn vermoeden dus dat ie bij jouw later ingebouwd is, net als de trekhaak.
Dat klopt (want dat schreef ik eerder al) en om twee redenen: als ik op de Service Citroen kijk, zie ik bij de specs van mijn auto GEEN trekhaak staan af-fabriek. In de onderhouds lees ik dat de vorige eigenaar de trekhaak en connector er bij 32K onder heeft laten zetten. Ik kan echter niet zonder betalen bij de electra-info van Citroen om te zien hoe&wat; waaruit ik zou kunnen opmaken hoe eea bedacht is.
Ik zal dus zelf op onderzoek uit moeten gaan waar die sensors heen voeren en waar de buzzer zit. Alleen al de buzzer uitschakelen is genoeg.
<edit>
Ik heb net effe gekeken hoe het werkt voor een C4, maar da’s inderdaad met een BSI interface. Nogal logisch dat het dan goed/soepeltjes werkt! Echter, ik ga geen dure interface kopen om die buzzer uit te schakelen. Dat kan eenvoudiger…
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Roger er moet natuurlijk wel iets aan die stekker zitten aangesloten, dus de hele verlichting, op pagina 58 van het instructie boekje staat gewoon, door inpluggen van stekker gaat signaal uit, er zal wel ergens een lus worden gecreëerd waar door ie uit gaat, mits ie is aangemeld op je bsi, zoniet dan krijg je vanzelf heeel andere storingen waneer je een aanhanger er achter hangt, gewoon even de draden van de achterlichten verlengen is er niet meer bij, dus hang er even een aanhanger achter dan weet je het, bv bij een tank station, je hoeft natuurlijk alleen even de stekker erin te stoppen, O,ja en dan even voor het signaal gaan staan, als ie in zijn achteruit staat,
...mijn (elke?) fietsendrager heeft een lichtbalk. Die stekker zit er ook gewoon in. Het is een 7polige variant en die heeft geen extra contacten vrij om iets te signaleren naar de BSI. Overigens zie ik dat de bedrading simpelweg parallel zit aangesloten aan de achterlichten. Heel analoog allemaal.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006