Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nu nog even die bijlage?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik kan uploaden wat ik wil, hij wordt niet zichtbaar. Wil hem wel mailen, maar dan heb ik een email adres nodig..
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mail ‘m maar even naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken), dan ga ik even kijken of het hier zichtbaar te maken is.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dan is je bestand te groot heb ik ook altijd volgens mij mag de afbeelding niet groter dan 800x600 zijn, ik pas hem dan aan op deze site:
http://www.picresize.com/#
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik zie al waar het mis gaat: het bestandsformaat wordt niet als bijlage ondersteund. Ik ga er nu eerst een reeks afbeeldingen van maken, die ik daarna hier in een bericht plaats. Even geduld, wer wordt aan gewerkt
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het is een pdf van 57 Kb…
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Goed. Daar gaan we. Het zijn 20 pagina’s, dus 20 afbeeldingen. Om dit bericht een beetje hanteerbaar te houden zet ik hier alleen links neer. Op de eerste pagina heb ik het volgnummer uit het VIN gewist.
Hopelijk kunnen jullie er zo iets mee aanvangen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik krijg een Yahoo inlog pagina te zien, geen afbeelding
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
O, ik weet ‘t al. Ik heb de afbeeldingen niet publiek staan. Momentje nog…
Edit: nu moet het werken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Zijthoff schreef:Ze hebben de computer wel uitgelezen, maar daar stond niets in. Punt is dat je overal uurtje factuurtje onderzoekskosten gaat betalen, en het een bodemloze put dreigt te worden.
Ik heb even vluchtig in de lexia output gekeken:
Als je hier gezegd wordt “daar stond niets in” dan heeft er iemand echt niet gekeken. ( Ik zal niet meteen zeggen dat ie wat in z’n ogen had, maar op z’n Frans heet dat exact hetzelfde als in Nederlands…).
1. Je hebt een open CAN bus error: Dat lijkt me een onderbroken kabel, en het functioneren van de CanBus is cruciaal voor de werking van de C6. Communicatie over de Canbus is vitaal voor je C6.
2. Er zijn diverse onderdelen die niet communiceren, d.w.z. geen signaal terug geven, waaronder de ABS, de veringscomputer en ga maar door. Dat zijn misschien symptomen, maar dat is geen goed teken en congruent met de open canbus error.
3. De debietmeter kan niet gelezen worden, dan start je motor dus nooit, dat zijn de P foutcodes.
Wat kan dit zijn: Stekker los ergens aan de BSI, kapotte BSI , doorgeschuurde kabel… doorgebrande kabel….
Alles wat je herinnerd wat er gebeurt is nadat je de C6 afgezet hebt kan ons misschien helpen.
Ik begrijp best dat de garage waar je bent geweest je niet wil zeggen wat het gaat kosten, dat kunnen ze niet want dit wordt inderdaad zoeken als ik het goed zie. Dat zoeken zou ik alleen toevertrouwen aan een garage die dat echt goed kan, anders is het trial and error op jouw kosten.
Misschien moet je de C6 maar terug laten halen naar Nederland en hier iemand zoeken die een goede diagnose kan maken ?
De motor eruit halen zal denk ik niets oplossen, mechanisch lijkt er niks mis. Tenzij je dan de kapotte kabel ziet….
Als er iemand anders is dit beter kent houdt ik me aanbevolen voor opmerkingen en correcties !
To err is human, not to err is divine.
Dank!
Wat ik nog weet: ik start de C6, loopt gewoon, mijn vrouw wil nog een boodschap doen. Zuto af, radio gaat na kwartier uit (de onzalige eco mode) Wil dus weer starten… ho maar. Meer is er echt niet gebeurd. Dan denk je toch niet aan heel erge problemen inderdaad.
Auto is inmiddels weer in NL, maar wel geschorst want anders loop je leeg op wegenbelasting en verzekering. Heb overigens makkelijk beschikking over een auto ambulance.
Heb de indruk dat een specialist op basis hiervan toch vrij gericht moet kunnen zoeken..?
Misschien een domme opmerking, maar ik zie dat de accuspanning 11.9V is?
Is dat met startende motor? Anders is het wel erg laag.
Draait de motor vlot rond op de startmotor?
Een accu kan wel plotseling een suffe cel hebben.
Dat is uit en te na geprobeerd, ook met starthulp. Hoe vlot hij ook rondgaat, starten doet ie niet.
Zou wel een erg makkelijke fix zijn geweest…