Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Beste allen!
Nadat ik haar 12 jaar geleden ook al eens in bezig heb gehad is ze weer terug: de ‘85-er 16 TRS uit Spanje op LPG!
Maar er is een probleempje, de bestuurderskant staat net ietsje hoger dan de andere kant. Nu zie ik dat er een links een andere veerpoot in zit dan rechts, maar ik meende dat alle veerpoten gelijk zijn, klopt dat?
Op de foto is het verschil natuurlijk niet goed zichtbaar, maar ik schat in dat het over ongeveer een centimeter gaat, ook in de laagste stand. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? Alvast bedankt!
Als het goed is zijn idd alle veerpoten gelijk aan elkaar.
Wel zijn er verschillende lengtes stabilisator stangetjes (de pokke pok stokjes ) in omloop.
Misschien dat daar het probleem zit?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De stabi-stangetjes heb ik gecheckt en zijn gelijk!
Kan je daar de hoogte niet mee aanpassen per kant?
Ringen met verschillende diktes verkrijgbaar?
Of je wielkast is verrot, maar dat had je dan waarschijnlijk wel gezien…
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zitten de veerpoten aan beide kanten wel even diep in de wielnaaf?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
geen gekke gedachte.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Eens met René, zou mijn eerste verdachte plek zijn. Er valt verder weinig te stellen aan linker of rechter hoogte, voor zover mijn kennis reikt.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Beide veerpoten worden gevoed uit dezelfde leiding, dus heerst er in beide poten dezelfde druk.
De oorzaak kan dus eigenlijk alleen maar mechanisch zijn, tenzij 1 veerpoot een inwendig mankement heeft, waardoor deze minder lang is bij gelijke druk.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb er rechts een andere veerschotel ingezet omdat de andere verrot was. Nadien is er weinig mee gereden het is me ook niet opgevallen dat ie scheef stond.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bedankt voor de goede gedachterichting! Ik denk dat dat het ook wel moet zijn, na mijn vakantie zal ik het zaakje eens even gaan bekijken.
Ook Vinnie bedankt voor je reactie, wanneer was jij in het bezit van deze dame?
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Stabilisatorstangen heb ik wel eens vervangen, maar een ring of iets in die geest ben ik daar nog nooit tegengekomen. Misschien dat er in deze wel aan een kant een ring zit?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dan nog, die afstelringen zijn er in de dikte van 1 t/m 5 mm.
Al zou er eentje tussen zitten, dan heeft dat nog geen hoogteverschil L-R van een cm tot gevolg.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is de stabilisatorstang niet krom of stroef in een van zijn rubbers?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb al nieuwe stabistokjes klaarliggen, zodra ik thuis ben van vakantie zal ik aan de slag en meld ik mij weer!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb al nieuwe stabistokjes klaarliggen, zodra ik thuis ben van vakantie zal ik aan de slag en meld ik mij weer!