2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Traction in Zuid-Afrika Verkocht!
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 17 mei 2017 01:09 PM
  [ # 16 ]

Wat een mooi project weer, Engels traxen hadden toch allemaal een houten dash of was dat een optie? In die van jou zie ik namelijk een stalen dashboard maar wel houten deur omlijstingen als ik het goed zie. Hetzelfde gelde voor de Slough bekleding die was leer ipv stof als ik het goed heb. Dacht ook dat deel van de elektronica van Lucas was, deze aanpassingen waren nodig om te voldoen aan lokale fabricage eisen aangezien de koetsen volgens mij vanuit Frankrijk kwamen. Ik zit nu op mijn werk en heb de naslag werken thuis liggen waardoor het bovenstaande best anders zou kunnen zijn maar dat moet ik dan opzoeken.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 17 mei 2017 02:00 PM
  [ # 17 ]

De houten bekleding zal over het stalen dashboard heen moeten waarschijnlijk. Dat stalen paneel maakt deel uit van de carrosserie, dus dat kun je niet zomaar weglaten. En inderdaad, de coques kwamen uit Frankrijk, net als bij de Belgische modellen. De assemblage gebeurde dan met een vastgesteld percentage lokale onderdelen, om zo invoerrechten/beperkingen te omzeilen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 mei 2017 09:12 PM
  [ # 18 ]

Lucas, prince of darkness….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 20 augustus 2017 02:10 PM
  [ # 19 ]

het is nogal een lang traject, maar morgen hoor ik of ik hem kan kopen.
Zit te denken over de kleuren. Weten jullie welke kleuren de in engeland gebouwde tractions hadden in de jaren 50?

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 augustus 2017 06:07 PM
  [ # 20 ]

Yes! Ik heb m!

Donderdag ga ik hem ophalen, dan begint het puzzelen.

Groeten uit Afrika,

Stef

Profiel  
 
Gepost: 22 augustus 2017 02:34 PM
  [ # 21 ]
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 augustus 2017 02:59 PM
  [ # 22 ]

very good

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 22 augustus 2017 04:25 PM
  [ # 23 ]

foto’s!!!! van harte met je trax

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 26 augustus 2017 11:38 AM
  [ # 24 ]

Ahhhhrggg Photobucket werkt niet meer; met welke foto service plaatsen jullie fotos op het forum?

Zo, Hij is thuis, en het uitzoeken en puzzelen is begonnen. Met hulp van Julian Marsh ben ik er achter gekomen dat de kleur toch origineel is, Toen ik 4 maanden geleden de eerste keer de auto zag was dat in het donker en met mijn zaklamp leek het een hele faute paarse kleur, maar het is blijkbaar toch goed. Het is een van de laatste 200 in Slough gebouwde Light15’s

Maar nu komen de technische vragen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

De vorige eigenaar is overleden, dus ik kan hem niet meer om info vragen.
Motor; De motor is gereviseerd, maar de klepsteel lengte zit me niet lekker. De uitlaatkleppen lijken te hoog, een mm of 4 hoger dan de inlaatkleppen, waardoor de tuimelaar ongelukkig aansluit op de klepsteel. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo hoort.

Eerst dacht ik dat de klepzitting misschien te diep was uitgefreesd, waardoor de klep dieper in de zitting komt, waardoor de tuimelaar kant van de klep hoger komt. Daarom even de kop losgehaald en dat ziet er toch niet raar uit van binnen. Zie ook dat de kop netjes gevlakt is en dat er nieuwe zuigers en bussen inzitten. Met de hand draait het blok mooi rond.

Maar goed; de uitlaatklephoogte;
Vraag een; Hoort het zo dat deze hoger liggen dan de inlaatkleppen? (lijkt me niet)
Wat kan de oorzaak zijn? (verkeerde uitlaatklep? verkeerde klepsteellengte? toch te diepe klepzitting?)
Weet iemand hoe lang de uitlaatklep moet zijn?

Versnellingsbak;
Het tandwiel dat met de grote gaffel op en neer bewogen wordt (2e en 3e versnelling; die met die synchromesh) valt niet in 2 en 3, hij kan maar een klein stukje bewegen met het deksel eraf. Hij valt dus niet echt in zijn versnelling als ik hem met de hand probeer te verschuiven. Is dit normaal? Moet ik dit testen met veel meer kracht?

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 augustus 2017 11:49 AM
  [ # 25 ]

Daar heb je inderdaad behoorlijk veel kracht voor nodig. Ik deed dat door er een schroevendraaier tegen te zetten en daar een tikje met de hamer op. Kleppen lijken mij niet goed. De tuimelaars stonden bij mij ongeveer gelijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 26 augustus 2017 12:26 PM
  [ # 26 ]

Koppeling moet ingetrapt zijn om te schakelen?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 augustus 2017 01:24 PM
  [ # 27 ]

Hoeft niet met deksel er af. Die vergrendeling zit in het deksel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 27 augustus 2017 09:14 AM
  [ # 28 ]

Zit te spitten in online manuals en zie dat de uitlaatkleppen op zn frans in vele verschillende lengtes is gekomen;
Manual 420, blz 107;
103 - 112,75 - 113,5 - 114,5 - 115,5 mm lang, dat is nogal een verschil, nu even uitzoeken elke kleppen in mijn kop moeten. Het zal mij niet verbazen als er een 112,75 in hoort, maar er een 115,5 in zit

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 27 augustus 2017 10:06 AM
  [ # 29 ]

Boven op de cylinderkop staat meestal een 6 cijferig nummer.
Daarmee kun je in het onderdeelboek uitzoeken welke kleppen erin horen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 27 augustus 2017 11:53 AM
  [ # 30 ]
jantje1948 schreef:

Hoeft niet met deksel er af. Die vergrendeling zit in het deksel.

Lukte het schakelen met deksel erop?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook