Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 04-06-2008
- 2CV AZAM6
- Méhari personenvoertuig
- Dyane Dyane 6
Ik moet de stofhoes kant wiel vervangen van mijn VISA 2 cilinder. Hoe gaat dat juist in zijn werk?
Die aandrijfas is niet in twee delen zoals bij de 2pk.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Asje uit de fusee halen, In uiterstetand buigen en met moker een dreun op de rand geven. Dan floept de homokineet van de as en kan je de hoes vernieuwen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 04-06-2008
- 2CV AZAM6
- Méhari personenvoertuig
- Dyane Dyane 6
bogaard77 schreef:Asje uit de fusee halen, In uiterstetand buigen en met moker een dreun op de rand geven. Dan floept de homokineet van de as en kan je de hoes vernieuwen.
Dank u wel, ik probeer morgen de klus te klaren.
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 04-06-2008
- 2CV AZAM6
- Méhari personenvoertuig
- Dyane Dyane 6
bogaard77 schreef:Asje uit de fusee halen, In uiterstetand buigen en met moker een dreun op de rand geven. Dan floept de homokineet van de as en kan je de hoes vernieuwen.
Ben pas vandaag tot de actie kunnen komen en stel vast dat die er niet af wil komen. Ik heb schrik dat ik iets kapot ga slaan. Is het normaal dat dit er zo vast op zit?
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 04-06-2008
- 2CV AZAM6
- Méhari personenvoertuig
- Dyane Dyane 6
citrobe schreef:bogaard77 schreef:Asje uit de fusee halen, In uiterstetand buigen en met moker een dreun op de rand geven. Dan floept de homokineet van de as en kan je de hoes vernieuwen.
Ben pas vandaag tot de actie kunnen komen en stel vast dat de homokineet er niet af wil komen. Ik heb schrik dat ik iets kapot ga slaan. Is het normaal dat dit er zo vast op zit?
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 04-06-2008
- 2CV AZAM6
- Méhari personenvoertuig
- Dyane Dyane 6
bogaard77 schreef:Asje uit de fusee halen, In uiterstetand buigen en met moker een dreun op de rand geven. Dan floept de homokineet van de as en kan je de hoes vernieuwen.
Ik moet spijtig genoeg vaststellen dat mij hier foute informatie wordt aangegeven.
Er is aan de bakzijde mogelijkheid borgingen weg te halen en zo het kruis van de homokineet te verwijderen waardoor de weg vrij komt om de stofhoes over de ganse cardan te schuiven. Het is mij dus uiteindelijk toch gelukt….
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De informatie is niet fout! Het verwijderen van het kruis aan de bakzijde is OOK een mogelijkheid. De door bogaard77 genoemde methode is echter ook een gangbare methode en werkt over het algemeen een stukkie sneller dan het verwijderen van het kuis. Aan de bakzijde zit trouwens géén homokineet maar een tripoidehuis. Het kruis wat je noemt is het tripoidekruis.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste