Hallo allemaal,
Na 3 jaar v70 ben ik gedwongen op zoek naar vervanging. Mijn vrouw zal weer gaan rijden en wil een automaat.
Ik heb eens proefgereden in een 2liter benzine automaat (tourer, 2de model) en stoorde me aan de 4-bak; teveel toeren op snelheid.
Nu ben ik op zoek naar een 1ste model C5 en vraag me af welke bakken er allemaal zijn.
Klopt het dat alleen de V6 van de facelift een 6-bak heeft? Geen straf een v6 maar ik ga er in brandstofverbruik liever iets op vooruit dan achteruit. De oude 10v Volvo met 3,5 ton verbruikt een m.i. keurige 9 liter, wat ik er ook mee doe.
Dank voor reacties, Wouter ( ex een heleboel klassieke Pugs en Citroëns, nu station vol kinderpret)
—
Wouter
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het klopt inderdaad dat alleen de C5-II benzine V6 een 6-bak automaat heeft. De viercilinders hebben een 4-traps bak die zelfs nog enige tijd in de genoemde C5-III 2.0 geleverd is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
In de THP’s van de C5-Tourer zit een aangename Aisin 6-bak, zoals ook in alle latere diesels ( vanaf 2005).
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Maar die THP motoren kan je beter mijden. Uiterst onbetrouwbaar, hoge reparatiekosten, hoge onderhoudskosten en nauwelijks coulance van Citroen. Zie bijvoorbeeld http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=8514&start=1140
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Waarom niet weer een Zweedse baksteen (*), maar dan met automaat? een V70 2.4 10v of 20v of 2.5T met automaat is lichter dan de C5 V6 die jij noemt.
* Ik weet het, het is het citroën-forum. Hel en verdoemenis voor mij. Ik rij zelf een DS in de zomer en zou als dagelijkse familie bak ook graag een Citroën rijden, maar ik ken meerdere Citroënisten die ook zijn uitgeweken naar een Zweedse station, gewoon omdat de C5 niet aan de behoefte voldoet. Bij ons staat ook een baksteen voor de deur.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Thp durf ik niet aan al zal het vast geweldig zijn als het rijdt.
Diesel ben ik gek op maar als stadsbewoner vind ik dat ze verboden moeten worden, beetje hypocriet om er dan een te gaan rijden
—
Wouter
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014
- C5 V6 Exclusive Automaat
Wat ik ook doe, 1 op 11,x is echt het maximale wat ik er mee kan halen. Dit is dan 600km met CC en geoorloofde snelheden op de autobahn/snelweg.
In de stad (en rustig) 1 op 7, met de voet zwaarder 1 op 6, racen nog erger.
Fijne auto, maar wanneer je wakker ligt van wat het verbruik is, niet doen die V6.
Dat vind ik best oké eigenlijk. 1 op 10 is dus te doen als je je inhoud.
Laatst even proefgereden in een 2.0 aut. Man wat een fijne auto afgezien dan van combi motor/bak.
V6 met acceptabele kmstand is me te duur, voorlopig Volvo ik nog even door.
Groet Wouter
—
Wouter
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Mijn 2.0 heeft (zoals allemaal) een AL4 bak. Doet het aardig, maar verdient niet de hoofdprijs. Met 120 ca 2900 toren. Dat is troewens hetzelfde als met de handbak. Veel minder toeren lijkt me ook geen optie, zit geen fut in dan. Zelf zit ik stiekem naar een Laguna te kijken. 2.0 turbo, 170pk en een veel hoger koppel bij lager toerental. Als bonus een 5 bak.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Kijk ik ook stiekem naar
—
Wouter
Totaal aantal Berichten: 10374
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Michel HP schreef:Wat ik ook doe, 1 op 11,x is echt het maximale wat ik er mee kan halen. Dit is dan 600km met CC en geoorloofde snelheden op de autobahn/snelweg.
In de stad (en rustig) 1 op 7, met de voet zwaarder 1 op 6, racen nog erger.
Fijne auto, maar wanneer je wakker ligt van wat het verbruik is, niet doen die V6.
Ik gebruik mijn v6 voornamelijk in de stad en kom toch aan ongeveer 1:10!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.