Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Teleurgesteld valt wel mee eigenlijk. Veel meer geduld had ik er momenteel ook niet voor en och, voor een kleppendeksel dat eigenlijk helemaal niet mag glimmen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo. Vandaag is de cilinderkop naar het revisiebedrijf vertrokken. Langzaamaan wordt het spannend… Is de DX11 klaar & geinstalleerd voor de Harzrun? Of moeten we er dan toch nog heen met die ouwe DY3? Of, stel je voor, met de Xantia? Meer nieuws volgt in dit draadje!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Natuurlijk met de DX11
Succes nog even!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Koppie is weer terug. Allemaal weer helemaal shiny & nieuw!
Verder nog wat tijd aan deze spullen besteed aan de ontvetterbak:
Als het een beetje meezit kan het blok morgen dicht gemaakt worden. Maar eerst moet er wat tijd aan de Xantia besteed worden. Die gaat namelijk wél naar de Harz en met een kapot raammechaniek is dat niet optimaal. Maar houd ‘t hier in de gaten!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Knappe kop Derk!
Maar zit er nou één anders gevormde uitlaatklep in?
Of lijkt dat zo?
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nee, dat klopt. Er is een klep vervangen en daarvan heeft het schoteltje een iets andere vorm.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Derk, waarom lijkt die ene klep veel dieper in de zitting te liggen dan die anderen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Goeie. Ik zal dat morgen eens beter bekijken. Nu aan de hand van deze foto kan ik je daar niks zinnigs over zeggen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb nog even gekeken waarom dat er vreemd uit ziet. Niet aan de hand natuurlijk, alleen is de onderrand van die ene klep anders schuin dan van de andere 7 (minder steil). De klep zelf ligt net zo hoog als alle andere. Overigens is de kop volledig afgeperst en daarbij vrij van problemen bevonden.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Goed. Verder met de frisse machine! Om te beginnen mogen de stoterbussen er weer in:
Daarna kan de koppakking op z’n plek:
En dan komt de kop zelf!
Daarna mag de klepsturing er weer op gezet worden. Stoterstangen erin en dan eerst de lange tuimelaaras erop:
En dan natuurlijk de korte tuimelaarasjes (4 splinternieuwe).
Als alles dan netjes afgemonteerd en op koppel getrokken is, ziet het er zo uit:
En dan niet vergeten om het olieleidinkje aan de voorkant erop te zetten.
Kortom, de kop is erop
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat hest weer schier veur’n kander Derk!
Ik herinner me nog iets over de smeergaatjes in de tuimelaarassen Derk, maar daar weet waterman wel meer over te vertellen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Smeergaatjes naar beneden. Ringetjes onder de pilaren van de inlaattuimelaars op een na, daar zit geen rubber onder.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Check & check.
Het moeilijkste is om de lange tuimelaaras erin te leggen, omdat je dan een hele serie veertjes, ringen, tuimelaars en pilaartjes op de goeie afstanden moet zien te krijgen terwijl je de bouten in het blok draait. Dat heeft één ring gekost, die bij het op z’n plek zetten meende in een veerring te moeten veranderen. As er weer af, twee tuimelaars eraf, ring wisselen, spul er weer op, klaar. Verder is het allemaal niet te moeilijk.
Inmiddels liggen ook de spruitstukken en een (bijna) nieuwe vlampijp klaar. Dat was wel mats, dat er in de sloper kort voor de buitengebruikstelling blijkbaar nog een nieuwe vlampijp in gegaan was. Die kan mooi weer aan deze tor hergebruikt worden. En daarna hebben we spullen uit de DS nodig… Koppeling en vliegwiel (waarschijnlijk zijn die recent), waterpomp (is al een nieuwe), brandstofpomp (ook reeds nieuw), motorsteunen (ook reeds nieuw), dat werk.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
H@ns schreef:Dat hest weer schier veur’n kander Derk!
Nou…
Hier gaat iets fout.
Bij het proefpassen van de spruitstukken werd duidelijk dat er bij de (reeds gestripte) DX4 een DX5 kop is meegeleverd! Kortom, tijd om een volgende kop te laten reviseren.
Tja. Faecaliën vinden plaats, maar dit is best zuur. Goddank was het besluit om er niet Harzwaards mee te trekken al genomen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!