De originele fan’s van een carburateur zijn uitgerust met 70 watt motoren, de latere van de injectie al met 110 watt motoren. Die blazen dus al meer.
Je moet eigenlijk weten hoeveel CFM of m3/uur die fan’s maken om te weten of ze goed zijn.
Als je SPAL fan’s of een ander goed merk koopt krijg je die gegeven erbij. Zoek “fan’s” met motoren van tussen 120 en 150 watt ( 10- 12 ampere) die zijn krachtig genoeg. Je hebt wel “platte nodig” en moet zelf montage beugels maken.
Laat vooral de “internet” of goedkope Fan’s met 80 watt motoren links liggen.
Aan de andere kant: Er zijn speciaal krachtige ventilatoren met 20 ! ampere motoren ( tegen de 300 watt/stuk) , dat werkt ook niet want dat kan je dynamo niet aan ( 2 keer !) die zijn bedoelt voor auto’s die het met 1 fan doen.
Voor een Carburateur moet het met de 110 watt fan’s of gelijkwaardige goed werken. Bij een IE is het kritischer omdat de D-jetronic problemen heeft met het stationaor regelen bij hoge temperaturen.
Je zou kunnen kijken hoeveel stroom de Nissan Fan’s gebruiken ( als je ze gewoon laat draaien) , maar ik denk dat ik zie dat de “bladen” ook afgesneden zijn, dat geeft minder lucht-doorstroming erbij.
To err is human, not to err is divine.