Goed bezig!
Ziet er allemaal zo nieuw uit onder de kap!
En een vette claxon heb je daar hangen, is dat om de koeien van de dijk af te schrikken?
Tour de France geluidje
Omdat de motor slecht loopt en blauw rookt bij koude start, heb ik besloten de klepseals te vervangen en evt. de klepzetels te polijsten.
De klepveren gingen niet zo goed los, dus moest ik zelf gereedschap maken. Na reinigen en licht polijsten zit alles gelukkig weer in elkaar.
De koelluchtbeplating gelijk ook maar opgeknapt.
De Weber is beter af te regelen dan de huidige Solex. Daarvoor moet je wel het een en ander ombouwen:
hotspot met pakking + bevestiging aan de motor
rubberen verloopstuk van de luchtfilter
gaskabel houder/hevel
aanvullingen welkom…..
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
mooi werk, ziet er netjes uit Hoe heb je die koelbeplating zo strak gekregen? Stralen en spuiten of poedercoaten ofzo?
dat steuntje onder de hotspot kun je weglaten (zie bijgevoegd plaatje), dat is alleen nodig wanneer je op stuurboord inlaatbochten hebt met rubberen verbindingsmoffen. Er zitten nu doorlopende stalen pijpen op, dus dan kan de steun komen te vervallen.
Volgens het handboek moet je de eerste keer dat de motor warm is de bouten op de kop lossen en weer aandraaien, dat zal beter zijn voor het spanningsverloop op de inlaatsamenstelling denk ik.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Goede tip over die bouten, dank je.
De koelluchtbeplating heb ik als volgt behandeld:
-Ontvetten met Dasty
-In een bad met zoutzuur verdunning
-Goed spoelen met water
-Meteen afdrogen en verwarmen
-Losse verf bladders afborstelen
-Het geheel schuren met schuurpads
-Schoonmaken met ontvetter/siliconenreiniger
-Blank ijzer spuiten met roestomzetter/primer
-Alles zwart spuiten met engine paint
De originele verf die nog goed hecht laat ik gewoon zitten: het gaat tenslotte om de bescherming en niet om het uiterlijk