2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Diesellekkage -> gefixt!! [foto’s p.5]
Gepost: 15 maart 2006 08:10 PM
  [ # 16 ]

Dubbele Solexen, mmmmmmm Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 16 maart 2006 03:06 AM
  [ # 17 ]
mpostma schreef:
Thijsvandebles schreef:

Dat vindt ik toch wel het enigste grote nadeel van een diesel, dat die pomp stuk kan. Heb het zelf gelukkig nog nooit gehad, maar vrees er wel eens voor.  Maar ach, als ik lees wat sommigen te stellen hebben met hun OTTO-motoren, dan voel ik me weer wat beter Wink (sorry)

SJa, een inspuitpomp vervangt in feite EN de onsteking EN de brandstofvoorziening door 1 apparaat. Het is een ingewikkeld ding natuurrlijk en duur: maar vergis je niet. Een carburateurrevisie is ook niet erg goedkoop :S

Nee dat is waar. Maar daar is met andere types nog wel mee te spelen, mits je zelf een beetje kunt afstellen natuurlijk.  Ach, zo heeft elke gek zijn gebrek….

Test

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 16 maart 2006 03:16 AM
  [ # 18 ]

De diesel lijkt bij nader inzien toch uit de pomp te komen.

Aanstaande zaterdag is de BX te aanschouwen bij de ALV van de BX Club te Wateringen.  Wink

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 16 maart 2006 03:27 AM
  [ # 19 ]
XBXG schreef:

De diesel lijkt bij nader inzien toch uit de pomp te komen.

Aanstaande zaterdag is de BX te aanschouwen bij de ALV van de BX Club te Wateringen.  Wink

Ik zal een patroon vloeibare pakkingkit meenemen Wink

ON-TOPIC:
Die pompjes willen nog wel eens gaan lekken aan de achterkant van het bovenste dekseltje….In dat geval is de reparatie niet erg moeilijk. Kun je gelijk het nylon busje vervangen in de regulateur….

Test

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 maart 2006 04:05 AM
  [ # 20 ]

Vandaag op de ALV even gekeken. Inderdaad is het zeker weten die pompaskeerring die lekt. Ik heb zojuist even gecheckt in de schuur waar ik zo’n pomp heb liggen. Maar wat dus blijkt: de keerrring is bij de Lucas pomp (die Wouter ook heeft) van de buitenkant te vervangen. Je kan er makkelijk bij. Bij mijn Bosch pomp kon dat helaas niet en moest de pomp helemaal gedemonteerd worden (specialistenwerk).

Op zich goed nieuws dus want dan hoeft niet de pomp verwisseld te worden of uit elkaar gehaald te worden, maar hoeft alleen maar die keerring vervangen te worden. Maar dat ie vervangen moet worden staat wel vast: hij lekt echt best hard.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 19 maart 2006 03:55 PM
  [ # 21 ]
mpostma schreef:

...Maar wat dus blijkt: de keerrring is bij de Lucas pomp (die Wouter ook heeft) van de buitenkant te vervangen. Je kan er makkelijk bij. Bij mijn Bosch pomp kon dat helaas niet en moest de pomp helemaal gedemonteerd worden (specialistenwerk).

Ah…..dan heb ik jaren geleden ook een Lucas pomp gehad op mijn TZD…..want dat heb ik toen nog zelf kunnen doen.
Ook die bekende lekkage gehad. Confused
Was zo rond 1999 of zo….en toen waren dit soort forums er nog niet, waar je wat van kon opsteken. Wink

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 19 maart 2006 05:53 PM
  [ # 22 ]

Dat is dus goed nieuws voor Wouter…

Ook waren de leidingen echt super-gaar. De retour leidingen kon je met een pinkje vna de verstuiver afhalen. Normaal moet dat goed strak zitten….

Test

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 19 maart 2006 07:02 PM
  [ # 23 ]

Ik denk dat het inderdaad het mooiste zou zijn dat die keerring vervangen werd, incusief alle retourleidinkjes, dan ben je weer helemaal fris onder de kap!

Groeten en succes

Emiel

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 19 maart 2006 11:27 PM
  [ # 24 ]

Voor diegenen die het gister niet hebben gezien tijdens de Algemene Ledenvergadering van de BX Club Nederland, hij lekt dus zoveel:


Marten, enorm bedankt voor het nakijken Exclamation  Exclamation

Nu zijn mijn vragen:
- waar kan ik zo’n pompaskeerring kopen?
- wie wil mij helpen met de vervanging?
(Of staat dit gewoon in de werkplaatshandboek??)

Alvast bedankt voor de reacties.  Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 maart 2006 01:57 AM
  [ # 25 ]

keerring heb ik liggen hulp is ook nabij,, ahum PB ..
anderzijds,,
riem eraf, keerring demonteren, en even met de maten die erop staan naar de diesel specialist om de lokale hoek gaan.
beste is dan ook om type pomp en serienummer mee te nemen..
ivm de zoekprogramma;s voor diverse onderdelen..

keerring weer monteren met druppel olie oid erop gesmeerd, en de riem weer terug of meteen vervangen…

mvgr wupke:die een Distrie wisselen min of meer als een eitje ziet,,,en die keerring,, tja, euh met links? hihi..maar oke,, we benne niet allemaal techneut,,dus kijk maar.. Wink

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 20 maart 2006 04:37 PM
  [ # 26 ]
kreazyV8wuppo schreef:

bla bla…......en de riem weer terug of meteen vervangen…

Wupke toch…...Een gebruikte D-riem weer hermonteren…..Altijd een nieuwe gebruiken. (niet na 2500 km, maar na hogere KM’s welzeker…)

Pomp is trouwens ook te demonteren zonder de D-riem los te halen.
Maar ja, onder het mom, we zijn er nu toch, kun je misschien beter de riem, looprollen en waterpomp meepikken.

Test

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 maart 2006 04:41 PM
  [ # 27 ]
Thijsvandebles schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

bla bla…......en de riem weer terug of meteen vervangen…

Wupke toch…...Een gebruikte D-riem weer hermonteren…..Altijd een nieuwe gebruiken. (niet na 2500 km, maar na hogere KM’s welzeker…)

Pomp is trouwens ook te demonteren zonder de D-riem los te halen.
Maar ja, onder het mom, we zijn er nu toch, kun je misschien beter de riem, looprollen en waterpomp meepikken.

2 keuzes:

-riem eraf, poelie eraf en keerring met de pomp aan het blok vervangen.

- riem laten zitten, poelie blokkeren en vastzetten, pomp verwijderen en dan de keerring vervangen.

Als je de riem niet wilt vervangen, zul je de pomp weer op tijd moeten zetten. Wil je koste wat het kost niet aan de afstelling van de pomp komen, kun je de riem+poelie losnemen.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 20 maart 2006 04:43 PM
  [ # 28 ]

Ik denk wel dat de D-riem eraf halen de makkelijkste optie is. Kun je gelijk je riem vervangen, en de looprollen en pomp beoordelen, en eventueel vervangen. Dan hoef je ook niet de pomp los te halen, wat op zijn beurt ook weer het nodige werk met zich meebrengt.

Test

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 20 maart 2006 05:43 PM
  [ # 29 ]

Ik heb zojuist met CCNL-korting een nieuwe D-riem, looprol en spanrol gekocht.

Nu moet ik ff werken, maar morgen ga ik kijken of ik wat kan vervangen.
Ben zojuist bij dieselspecialist DAB in Hilversum geweest, waar zo’n pompaskeerring ligt (meerdere zelfs). Ook mocht ik even aan een pomp voelen die daar op de werkbank lag, hoe de as hoort rond te draaien. Erg aardige gasten en bruikbare tips.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 20 maart 2006 06:53 PM
  [ # 30 ]

Jammer dat ik zo ver weg woon, anders had ik je geholpen. Ben morgen tot 1600 uur beschikbaar.  Wel leuk dat er een diesel-specialist om de hoek zit die je graag wil helpen.
Succes!!

Test

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook