1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Flat spot Solex 32 SDID 2
Gepost: 07 september 2017 08:38 PM

Al een poosje bezig om de ID-motor in mijn TA lekker te laten lopen met een Solex 32 SDID 2, zoals gebruikt in modeljaar 66 van de ID. In principe loopt het prima, behalve dat er een soort van flat spot optreed bij het openen van de tweede trap. De motor valt heel even weg, om vervolgens weer goed door te trekken. Uitgebreid spelen met de afstelling van stationair- en luchtregeling heeft nog niet heel veel soelaas geboden, wie weet er raad?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 07 september 2017 08:53 PM
  [ # 1 ]

Toevallig werd er hier één aangeboden…
https://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/9601
Je zou het erop kunnen wagen en kijken of die het beter doet…

Profiel  
 
Gepost: 07 september 2017 08:55 PM
  [ # 2 ]

Ik heb er al twee, Hans Smile

Profiel  
 
Gepost: 07 september 2017 08:56 PM
  [ # 3 ]

Deze is volledig ultrasoon gereinigd en voorzien van een nieuw pakkingsetje, dat zou dus in principe in orde moeten zijn.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 07 september 2017 09:14 PM
  [ # 4 ]

Als je een garage hebt en morgen niks te doen, dan is zo’n reservecarb er op zetten best een leuk klusje…
Toch pleuresweer…

Profiel  
 
Gepost: 07 september 2017 09:43 PM
  [ # 5 ]

Nummer twee is helaas nog niet voorzien van een revisiesetje…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 september 2017 09:50 PM
  [ # 6 ]

Wat voor luchtfilter heb je er op? Bij een luchtfilter met een te grote doorlaat kan het namelijk zo zijn dat er een kortstondig te kort aan vacuüm ontstaat wegens te weinig venturi. Dan heeft ie effe nodig om peut aan te zuigen door de sproeiers. Je kunt eens experimenteren met het vernauwen van de inlaat van het luchtfilter. Helpt dat dan weet je hoe laat het is… als je bij een ds het hele luchtfilter weglaat en dan gaat rijden treed namelijk vaak het zelfde op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 08 september 2017 11:00 AM
  [ # 7 ]

Ik heb er het originele luchtfilter dat bij deze motor hoort opgezet, dat hoort dus in principe niet bij deze carburateur, maar ik vermoed dat Citroën geen verschillende luchtfilters heeft toegepast op deze motoren. Maar het is zeker de moeite van het proberen waard.

Profiel  
 
Gepost: 08 september 2017 12:52 PM
  [ # 8 ]

Zat net onderweg nog even te denken, toen ik het luchtfilter pas probeerde te maken voor in deze auto heb ik het eerst zo tegen het motorblok gehouden als de beugels aanwezen. Op dat moment was de aanzuigopening in het filter naar de achterzijde gericht. Leek me niet heel logisch toen, maar aangezien de einddoppen op dit buisvormige luchtfilter eenvoudig omwisselbaar waren heb ik het maar aanzien als een soort winterstand. In de huidige configuratie zit de aanzuigopening dus aan de voorzijde. Eerste vraag voor de kenners, hoe zit dit origineel onder de motorkap van een IDDS?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 september 2017 01:37 PM
  [ # 9 ]

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 08 september 2017 03:09 PM
  [ # 10 ]

Toch naar voren dus, maar goed, het is te proberen of het andersom beter werkt.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 september 2017 03:21 PM
  [ # 11 ]

Voor op mijn bus heb ik deze gekocht:

https://www.citroen-traction-avant.com/nl/shop/article/S 34-PBIC/Carburateur_Solex_34_PBIC

Nieuw, groter, en niet duur.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 08 september 2017 03:43 PM
  [ # 12 ]

Die zat al op de trax voor ik met deze carb begon, Ree Smile

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 september 2017 03:48 PM
  [ # 13 ]

Ooh, maar is een 32 niet kleiner dan een 34? Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 september 2017 04:01 PM
  [ # 14 ]
graddus schreef:

Toch naar voren dus, maar goed, het is te proberen of het andersom beter werkt.

Op de foto zie ik de aanzuigopening achter, tegen het schutbord.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 08 september 2017 11:07 PM
  [ # 15 ]

Verdomd, je hebt gelijk, niet goed gekeken, de vleugelmoer zit inderdaad aan de voorkant. Dan ga ik eens beginnen met het ding om te draaien.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook