2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Flat spot Solex 32 SDID 2
Gepost: 08 september 2017 11:08 PM
  [ # 16 ]
Ree schreef:

Ooh, maar is een 32 niet kleiner dan een 34? Smile

Standaard op een TA blok is de 32, standaard op het ID blok is de 34.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 september 2017 11:11 PM
  [ # 17 ]

Op mijn trax zat (nog steeds, denk ik) een zenith-stromberg. Geen luchtfilter, alleen een dekseltje dat tegen de kap stootte bij het starten. En een gestroomlijnder inlaatspruitstuk. Gaf wel een mooi zuigend geluid bij gasgeven….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 09 september 2017 08:57 PM
  [ # 18 ]

Die van jou was dan ook nog wat ouder, Jan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 september 2017 09:24 PM
  [ # 19 ]

Nog even: weet je zeker dat de juiste sproeiers in de carbu zitten ? Werkt de acceleratiepomp en de sproeier(s) daarvan correct ? En als laatste: heb je de juiste stroomverdeler met de juiste vervroegingscurve (eventueel met vacuumaansluiting) of in het geval van een 123 heb je de juiste curve geslecteerd ?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 09 september 2017 09:43 PM
  [ # 20 ]

Ja, ja en ja Very Happy Vanmiddag heb ik nog even geëxperimenteerd met het luchtfilter. Had niet veel tijd en het was strontweer, maar tijdens het korte proefritje leek het wel iets beter. De motor stond stationair wel een beetje te zagen weer, dus het evenwicht tussen lucht en benzine is nog niet helemaal optimaal lijkt het.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 september 2017 09:54 PM
  [ # 21 ]

Lezend in mijn ouwe boekjes komt toch steeds terug:

- afstelling van de acceleratiepomp
- verkeerde sproeiers
- vlotterniveau te laag
- overschot lucht

En ken je deze ?

http://www.championparts.com/carb_troubleshooting_guide.pdf

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 09 september 2017 10:47 PM
  [ # 22 ]

Ik zeg de hoofdsproeier van de tweede trap iets opboren

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 september 2017 10:54 PM
  [ # 23 ]

http://bk23.free.fr/FC/solex32SDID-2.pdf

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 september 2017 11:19 PM
  [ # 24 ]

Niet dat het wat uitmaakt denk ik, maar model ‘66 had toch al de 1985 CC motor?
In de beschrijving staat de 1911 vermeld, wat ook logisch is voor jouw ID motor.
De latere ID’s hadden volgens mij een enkelpoorts Solex…

Wat je misschien nog zou kunnen proberen is om de choke een klein beetje uit te trekken en dan de acceleratie opnieuw proberen.
Dan weet je in ieder geval of het aan te arm mengsel ligt en niet aan het ontstekingstijdstip…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 september 2017 12:10 AM
  [ # 25 ]

Nee, tot 9-66 is het een ouwe lange slag motor, 1911cc, type “DE”

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 10 september 2017 09:40 AM
  [ # 26 ]

Inderdaad, de DS kreeg het nieuwe blok een jaar eerder, de ID mocht het nog een jaar met de lange slag doen, maar dan met deze tweetraps carburateur.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 september 2017 10:54 AM
  [ # 27 ]

Heb je de beschrijving gelezen van de “vollast” verrijking ?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 10 september 2017 05:55 PM
  [ # 28 ]

Ja, in drie talen, maar mijn brein is het nog aan het verwerken Smile

Profiel  
 
Gepost: 10 september 2017 06:20 PM
  [ # 29 ]

Vanmiddag op stap geweest met de Trax, het euvel is nog niet weg, maar al het gedraai aan de stationair- en luchtverrijkingsschroef van de afgelopen week hebben wel al veel verbetering gebracht. Het bypassen van de directe luchtstroom in de luchtfilteropening heeft zeker verbetering gebracht Op de grote weg ging het vlot richting de 130. In de documentatie worden ook de vlotterhoogte en de door Waterman genoemde vollastverrijking genoemd. Die laatste is een beetje een dingetje, omdat het werkt met een membraan dat niet voorzien is in de revisieset (en het ding in de exploded view ook niet exploded is). Die vlotterhoogte wordt overigens nergens specifiek genoemd, laat staan hoe deze te controleren… Dan de acceleratiepomp, die is in principe regelbaar, maar de afstelbus is overduidelijk geborgd (en bij de twee exemplaren die ik hier heb ook beiden op exact dezelfde plaats). Zowel meer als minder brandstof geven haalde overigens niets uit in dit verhaal, dat hebben we al geprobeerd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 september 2017 07:02 PM
  [ # 30 ]

Als je toch extra carbus hebt liggen zou ik d’r eens een uit elkaar halen en kijken of er iets bruikbaars inzit voor de verrijkingsinrichting

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook