Op een serie 2 XM die ik vandaag bekeek, zaten op de elektrisch bediende zijruiten aan de buitenkant aan bestuurders- en bijrijderszijde verticale voelbare krassen, over een breedte van zo’n 3 cm.
Komt dit vaker voor? Hoe kun je voorkomen dat het verder krast? Zou je als je de oorzaak van het krassen hebt verholpen er (met enige sleutelervaring) gemakkelijk twee zijruiten van de sloop op kunnen zetten?
Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Re: krassen op zijruiten
cwg schreef:Op een serie 2 XM die ik vandaag bekeek, zaten op de elektrisch bediende zijruiten aan de buitenkant aan bestuurders- en bijrijderszijde verticale voelbare krassen, over een breedte van zo’n 3 cm.
Komt dit vaker voor? Hoe kun je voorkomen dat het verder krast? Zou je als je de oorzaak van het krassen hebt verholpen er (met enige sleutelervaring) gemakkelijk twee zijruiten van de sloop op kunnen zetten?
Dan is er waarschijnlijk zand tussen de raamrubbers gekomen. Dat kan behoorlijk krassen. Deurbekleding voorzichtig loshalen, de drukpennen breken makkelijk en dan flink reinigen. En, als je wilt, een paar goede ramen van de sloop halen.
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Nee, ,dit is volgens mij een XM kwaal, de kraasen zijn te diep voor zand.
Dit heeft volgens mij iets te maken met 1 van de geleiders. Ik heb dit kwaaltje ook alleen maar bij XM’s met electrische ramen gezien.
Ik meen dat Ieksemmu er ook last van had, of sans-pareil. 1 van de 2 want het waren de enige die op de Witte bergen meeting stonden…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Klopt idd, ja.
ik heb het vaker gehoord en ben zelf ook in het bezit van deze sierlijke glaslijnen, zie het als kunst…
grR
‘onze’ XM heeft het ook..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
komt door zand dat onder het zwarte afwerkrubbertje zit.
Xm kwaal of je moet je auto wat vaker wassen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:komt door zand dat onder het zwarte afwerkrubbertje zit.
Xm kwaal of je moet je auto wat vaker wassen
Die van mij heeft het niet,en was niet al te vaak!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Zand?
Mischien toch met zand te maaken. Hier in Oostenrijk heb ik het nog niet gezien.
Groet, Johannes
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Yep, diepe krassen (serie I)... wanneer iek de deurpanelen ga vervangen ga iek eens inspecteren waar het van komt… klinkt eerder alsof er een roestig stripje metaal het glas raakt, dan dat het wat zand is… nochtans was iek ieksEmmu noodgedwongen regelmatig… met al die schijtende stadsmeeuwen langs de kade…
ik heb die krassen ook op m’n xm ............
een XM met is dus meer regel dan uitzondering… helaas
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Re: Zand?
Johannes schreef:Mischien toch met zand te maaken. Hier in Oostenrijk heb ik het nog niet gezien.
Groet, Johannes
?krast Sand niet?
De mijne heeft het trouwens ook niet. M’n vorige had wel krassen, maar dat kwam van een overijverige vriendin die niet met een ruitenkrabber om kon gaan. Daar hoef je gelukkig niks voor te demonteren…... bijna niks
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Heb het ook ? ik zie het vaak bij xm’s inderdaad
Bijna alle XMs hebben dat vooral linksvoor, als je met raam omlaag in de deur kijkt zie je een ijzeren dingetje dat het rubber tegen het raam drukt.
Ik heb al eens overwogen dat ijzeren dingetje weg te slijpe of zo maar wil eerst eens goed kijken waar het nu eigenlijk voor dient.
F
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 27934
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
FRUCTIDOR schreef:Bijna alle XMs hebben dat vooral linksvoor
dat komt waarschijnlijk omdat dat raam het meeste wordt gebruikt, in parkeer garages e.d.