Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Lichtschakelaar is gammel waardoor dimlicht niet meer wil inschakelen:
Ik zou zweren dat ik daar niet al te lang geleden iemand iets over heb zien schrijven.. Wie weet raad?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kunnen we vast wel opknappen en dan zetten we er gelijk een relais tussen. Blijft de boel wel heel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vandaag de Axel maar eens een beetje uit de mottenballen gehaald. Er lag nog 100 kilo ophoogzand in de kofferbak maar ik denk dat ik de hoop laat varen dat er iets anders resteert dan revisie om de linker draagarm achter weer gangbaar te krijgen. Na de Harzrun gaan we daar maar eens over nadenken. Nu veert de Axel vrij nadrukkelijk ‘om de linker achterkant heen’ en dat doet afbreuk aan de hele rijervaring. Ballast afgeworpen dus en verder niet teveel over in zitten, want we hebben ook successen behaald vandaag
Dit ziet er heel dramatisch uit maar het valt reuze mee, omdat Axels best doordacht in elkaar zitten. Zoals je in het ventilatorhuis een luikje hebt om de dynamo te wisselen bijvoorbeeld. Of luikjes om de onderste kleppen te stellen. Zo heb je onder de stuurkolom een luikje om het stuur los te maken, dat je er zo uit trekt. Om vervolgens met vier schroeven de ‘cockpit’ te lossen. De schakelaarmodule ligt nog twee schroeven later ook op schoot. Volgens mij heb ik mijn ‘reservecockpit’ tijdens de ICCCR van Branko gekregen en daar ben ik nu heel blij mee, want dit schakelcluster werkt wel gewoon zoals het hoort. Blij was ik ook dat toen ik laatst drie insteeklampjes in de Berlingo vervangen moest, ik een heel doosje heb gekocht. De hele kerstboom werkt weer dus.
Verder heb ik de bougies vervangen voor een setje NOS Eyquem. De verwijderde exemplaren zagen er nog best goed uit, maar ik heb geen idee hoe oud ze al waren. Op advies van een medeforumer (ik geloof Midfriesland) de elektrodenafstand op 1 millimeter gezet en daarmee hoeft de startmotor echt maar één keer rond te gaan. Loopt als een trein
Verder stond er nog een kannetje van vijf liter Total Quartz 15W40 mineraal in de stalling. Geen van mijn stallingsgenoten wist zeker of het van hen was, dus ben ik er mee aan de haal gegaan. Hij is fijn. Filters dan maar. Ik bevind me inmiddels in de luxepositie over een keur aan NOS filters te beschikken. Daar zitten wel wat verschillen in:
Als ik een filter zou kopen bij de Chevronic’s en Engelhardten van de wereld dan zou het toch echt het hoge Mann exemplaar zijn. Anderen zweren bij Purflux, maar heeft die ook het blow-by ventiel wat van levensbelang zou zijn bij deze motoren? Ik ben in ieder geval voor het grote filter gegaan. Olie gevuld volgens het boekje: vier liter bij vervangen filter. Dat hij op de peilstok dan een halve liter teveel aangeeft zal me worst wezen.
Dan nog een gekke gremlin: de achterruitenwisser. Heeft nog nooit gewerkt. Knop ontbrak ook in het dash. Knop gekocht op CitroMobile dit jaar en deze aangesloten: geen sjoege. Asje gesmeerd. Nog een keer gesmeerd. Deze laatste drie zinnen kennen een tijdsspanne van drie maanden. En vandaag: beweging in de achterwisser! Hij gaat alleen niet meer uit. Blijft in de bovenste stand staan zoemen, verder niks. Gelukkig heeft de Axel ook een luikje in de achterklep om de drie kabeltjes die de wissermotor voeden los te stekkeren
Verder nog wat los rondslingerende interieurpanelen bevestigd en de bandjes op druk gezet. Zin in komende week!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Goed bezig!
Wist je trouwens dat er 30 september een Axelmeeting is?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ja, en daar ben ik natuurlijk bij
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik wil m’n hoofd daar ook wel even laten zien, maar ligt het aan mij of is het evenement totaal nergens te vinden qua publiciteit?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het idee is ontstaan toen Thijs zijn Axel aan Michael verkocht. Toen ben ik ook benaderd door ze. Het leek een leuk idee om eens te kijken hoeveel Axels we in totaal bij elkaar kunnen krijgen. Om dat een ‘evenement’ te noemen gaat misschien wat ver.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er moet nog wel een relais tussen het dimlicht he.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hmja. Misschien wel. Maar daarbij wil ik wel opmerken dat stekkers en kabels behoorlijk dik zijn uitgevoerd en de unit nooit warm werd. Met andere woorden, het is geen CX
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch is het gesmolten, dus….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waarom zou je er niet een relais tussen zetten?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat-ie lid is van de originaliteitsmaffia…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zal ik m’n krimptang, relais, etc maar inpakken voor onderweg, of hebben jullie voldoende spul bij je?
(ik zal het zelf mogelijk ook wel nodig hebben, hahahaha)
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De Harzrun vindt plaats in de periode dat de Axel een ander onderkomen krijgt. De werkzaamheden van laatst waren dus een fijne gelegenheid om alle spullen uit te zoeken en een setje reserveonderdelen/gereedschap klaar te zetten.
Ik heb vergaard:
* Litertje olie (restant van de vijf liter Total) en een filter
* Half litertje Castrol Syntrax (stond er nog en je weet maar nooit)
* Kruissleutel (past samen met de flessen olie in het omgekeerde reservewiel)
* Bougies en een set oude bougiekabels
* Twee reserve elektrokleppen voor de Weber carb
* Glaszekeringen
* Wielbouten voor het reservewiel
* Boordgereedschap (schroevendraaiers, ringratelset, tangen, doppenset, hamer)
* Stukken brandstofslang en slangklemmen, paar eindjes stroomkabel
* Tape (gaffer en isolatie), secondenlijm en tie-ribs (klein en achterlijk groot)
* Remmenreiniger en Facom kruipolie
* Klepdekselpakking onder en boven
* Lampenset H4
* Brandstofcan van 10 liter (geurvrij)
* Gevarendriehoek en fluo-hesjes
Volgens mij heb ik het dan wel. Er zit niet heel veel op wat kapot kan gaan natuurlijk. Het winterschild kwam ik tegen en dat ga ik zeker ook meenemen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Oh ja, ik wil nog een vers wisserblad en Rain-X scoren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!