Thijsvandebles schreef:Het voordeel van winkerwagentjes is dat ze voor €0,50 te koop zijn bij elke supermarkt. Soms zijn ze zelfs gratis. Het nadeel is dat die wieltjes het heel slecht doen op straat / gras, vooral met een berg gewicht erop.
Kaal koetsje met 8 man op een kar tillen is wel te doen. En te breed ben je nooit, want je mag 2.55 meter breed zijn. Karreteje moet wel breed genoeg zijn om stabiel deze last te dragen.
BE hebben voor ambulance huren doen ze volgens mij nooit. Tenminste, de laatste keer dat ik zo’n ding huurde stond ie op naam van mijn vader omdat ik mijn rijbewijs nog had thuisliggen. En hij heeft geen BE.
En anders naar een plek rijden waar de grijperd van de slopert wel kan komen, en daar uit elkaar trekken. Jullie mogen ook hier komen, ruimte zat, en de slopert komt hier wel vaker, dus goed geregeld. Moet je er alleen wel voor naar friesland met het ding…..
Bij de supermarkt weghalen is nogal aso vooral omdat je de bovenkant eraf moet slijpen om er wat aan te hebben.
Iemand die van die transportkarretjes heeft staan die ik ff kan gebruiken?
Naar Friesland lijkt me heel gezellig, maar auto is nu niet verzekerd alsmede geschorst.
schroef je de platen van je td12 erop, niemand die het merkt
maar a.s. zondagmiddag kan ik niet, heb al een ritje afgesproken
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:Het voordeel van winkerwagentjes is dat ze voor €0,50 te koop zijn bij elke supermarkt. Soms zijn ze zelfs gratis. Het nadeel is dat die wieltjes het heel slecht doen op straat / gras, vooral met een berg gewicht erop.
Kaal koetsje met 8 man op een kar tillen is wel te doen. En te breed ben je nooit, want je mag 2.55 meter breed zijn. Karreteje moet wel breed genoeg zijn om stabiel deze last te dragen.
BE hebben voor ambulance huren doen ze volgens mij nooit. Tenminste, de laatste keer dat ik zo’n ding huurde stond ie op naam van mijn vader omdat ik mijn rijbewijs nog had thuisliggen. En hij heeft geen BE.
En anders naar een plek rijden waar de grijperd van de slopert wel kan komen, en daar uit elkaar trekken. Jullie mogen ook hier komen, ruimte zat, en de slopert komt hier wel vaker, dus goed geregeld. Moet je er alleen wel voor naar friesland met het ding…..Bij de supermarkt weghalen is nogal aso vooral omdat je de bovenkant eraf moet slijpen om er wat aan te hebben.
Iemand die van die transportkarretjes heeft staan die ik ff kan gebruiken?
Naar Friesland lijkt me heel gezellig, maar auto is nu niet verzekerd alsmede geschorst.
Was ook meer een geintje
Je kunt ook 4 heel dikke zwenkwielen kopen (of 2 starre en 2 zwenk), en een frame-pje lassen waar het hok op past. (kan er zelfs nog een triangeltje aan met een trekhaakeikelklem…)
Test
Thijsvandebles schreef:mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:Het voordeel van winkerwagentjes is dat ze voor €0,50 te koop zijn bij elke supermarkt. Soms zijn ze zelfs gratis. Het nadeel is dat die wieltjes het heel slecht doen op straat / gras, vooral met een berg gewicht erop.
Kaal koetsje met 8 man op een kar tillen is wel te doen. En te breed ben je nooit, want je mag 2.55 meter breed zijn. Karreteje moet wel breed genoeg zijn om stabiel deze last te dragen.
BE hebben voor ambulance huren doen ze volgens mij nooit. Tenminste, de laatste keer dat ik zo’n ding huurde stond ie op naam van mijn vader omdat ik mijn rijbewijs nog had thuisliggen. En hij heeft geen BE.
En anders naar een plek rijden waar de grijperd van de slopert wel kan komen, en daar uit elkaar trekken. Jullie mogen ook hier komen, ruimte zat, en de slopert komt hier wel vaker, dus goed geregeld. Moet je er alleen wel voor naar friesland met het ding…..Bij de supermarkt weghalen is nogal aso vooral omdat je de bovenkant eraf moet slijpen om er wat aan te hebben.
Iemand die van die transportkarretjes heeft staan die ik ff kan gebruiken?
Naar Friesland lijkt me heel gezellig, maar auto is nu niet verzekerd alsmede geschorst.
Was ook meer een geintje
Je kunt ook 4 heel dikke zwenkwielen kopen (of 2 starre en 2 zwenk), en een frame-pje lassen waar het hok op past. (kan er zelfs nog een triangeltje aan met een trekhaakeikelklem…)
Aan die zwenkwielen zat ik ook al te denken. Geen lasapparaat, dus dat wordt dan iets met houten balken.
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:Het voordeel van winkerwagentjes is dat ze voor €0,50 te koop zijn bij elke supermarkt. Soms zijn ze zelfs gratis. Het nadeel is dat die wieltjes het heel slecht doen op straat / gras, vooral met een berg gewicht erop.
Kaal koetsje met 8 man op een kar tillen is wel te doen. En te breed ben je nooit, want je mag 2.55 meter breed zijn. Karreteje moet wel breed genoeg zijn om stabiel deze last te dragen.
BE hebben voor ambulance huren doen ze volgens mij nooit. Tenminste, de laatste keer dat ik zo’n ding huurde stond ie op naam van mijn vader omdat ik mijn rijbewijs nog had thuisliggen. En hij heeft geen BE.
En anders naar een plek rijden waar de grijperd van de slopert wel kan komen, en daar uit elkaar trekken. Jullie mogen ook hier komen, ruimte zat, en de slopert komt hier wel vaker, dus goed geregeld. Moet je er alleen wel voor naar friesland met het ding…..Bij de supermarkt weghalen is nogal aso vooral omdat je de bovenkant eraf moet slijpen om er wat aan te hebben.
Iemand die van die transportkarretjes heeft staan die ik ff kan gebruiken?
Naar Friesland lijkt me heel gezellig, maar auto is nu niet verzekerd alsmede geschorst.
Was ook meer een geintje
Je kunt ook 4 heel dikke zwenkwielen kopen (of 2 starre en 2 zwenk), en een frame-pje lassen waar het hok op past. (kan er zelfs nog een triangeltje aan met een trekhaakeikelklem…)
Aan die zwenkwielen zat ik ook al te denken. Geen lasapparaat, dus dat wordt dan iets met houten balken.
Zet je de vering omhoog, karretje eronder schuiven, vering omlaag>>klaar!!
Test
Thijsvandebles schreef:
Zet je de vering omhoog, karretje eronder schuiven, vering omlaag>>klaar!!
Zoiets.. nu nog fatsoenlijk zwenwielen zien te vinden. Enig idee wat een lege koets weegt?
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:
Zet je de vering omhoog, karretje eronder schuiven, vering omlaag>>klaar!!
Zoiets.. nu nog fatsoenlijk zwenwielen zien te vinden. Enig idee wat een lege koets weegt?
Zwenque-wielen zijn bij de bouwmarkt wel verkrijgbaar, of bij een fabriekant van magazijn en kantoorartikelen (Brink in Staphorst bijv.)
Lege koets weegt 450 a 600 kilo. Afhankelijk van hoe kaal geplukt.
Test
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
mpostma schreef:Alcyone schreef:Houd er rekening mee dat de sloper niet vanuit de garagebox getild kan worden met de grijpkop van de vrachtwagen, die zal moeten kunnen rollen vanuit de box. Wat je kunt doen is reeds van te voren ALLES van de subframes losmaken zodat de je koets kan rollen uit de box en de subframes gewoon blijven liggen zodra de koets wordt opgetild. Koud kunstje.
Da’s wel lastig, bedenk ik mij. Want de garagebox zit in een krap hofje en vraag me af of een vrachtwagen daar wel in kan. Een platte aanhanger om em op te zetten werkt dan misschien nog wel. Maar hier moet ik wel iets op verzinnen. of wellicht een andere slooplocatie? Nadeel is dat ik daar ook weer naartoe zou moeten rijden. EN momenteel hangt nog steeds de uitlaat op half 7. Ik verplaats em dus eigenlijk liever niet meer.
Overigens is het wel leuk als de motor op het subframe staat dat ie in principe nog steeds zou zo moeten kunnen draaien. Benzine slang los in een tankje hangen. Uitlaat bevestigen en koelsysteem aangesloten houden.
Sorry ik was niet duidelijk genoeg, ik bedoel dat de BX moet kunnen rollen de garagebox uit, dus als alles los is qua slangen, leidingen, stangen, stuurschijf en bouten, kun je de wielen/motor laten zitten, en zodra de BX buiten staat, wordt de rest opgetild met de grijperkop van de vrachtwagen. Valt allemaal best mee, zoiets.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:Anders huur je een autoambulance, en sloop je hem daarop. Met het restand rij je naar de sloop waar ze met een heftruck het carcas eraf tillen. Voordeel: Kun je overal makkelijk bij, en het geval is verplaatsbaar. Nadeel: Kost 1 of 2 dagen huur voor de ambulance…..
Ik heb ook geen BE rijbewijs voor een ambulance En meestal vragen ze daar toch wel naar bij verhuurbedrijven.
Een leeg koetsje zonder deuren, subrames en motor weegt volgens mij ook niet zoveel meer. Met een beetje moeite zou je dat misschien ook nog wel op een normale aanhanger kunnen krijgen, allleen of dat breed genoeg is :S.
Ander ideetje: 4 van die supermarktrolwagentjes en daar de koets op zeggen? Alleen moet ik die dan nog ergens vandaan zien te krijgen.
Ik heb trouwens wel BE
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik geloof dat ik tamelijk wispelturig ben met dat deze BX. Aangezien Alex niet kon komen en ik nog wat zat met de ruimte in de garagebox heb ik het slopen vandaag nog maar even uitgesteld. Sterker nog: ik heb em APK waardig gemaakt.
- voorpijp goed vastgezet. Gewoon met een beunoplossing van EUR 1.70 voor wat moertjes, ringetjes en een stuk draadeind ipv 55 EUR voor een uitlaatpretpakket van de dealer (zijn ze nou helemaal gestoord).
- achtergordels verwijderd: 1 had een kapotte oprolautomaat. Is geen verplichting bij dit bouwjaar dus eruit gerost.
Nu moet ik alleen nog ff een goede rechterkoplamp erin zetten (had ik nog tegoed van Harm).
Verder nog de fan gemaakt. Stom was dat ik gefocusses was op een bepaalde zekering. Uiteindelijk gewoon het thermocontact kortgesloten en net zo lang zekeringslocaties uitgeprobeerd tot de fan ging werken. Was het toch nummer 4 in de zekeringtray.
Last but not least nog 3 roestplekken gevonden die ik nog niet gezien had. Het is echt geen blijvertje, maar nadat ik het niet kon laten om er toch nog ff een ritje mee te maken toch moeten concluderen dat er een heel fijn motortje in zit. Het voelt lekker pittig aan, komt snel op toeren en bokt of protesteert totaal niet.
Kortom: sloopmeeting voorlopig gecanceled!
Edit: nog even wat foto’s toegevoegd. Allemaal foto’s van de verbinding tussen uitlaatspruitstuk en de voorpijp
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WQMQANHQ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VQXBFNNS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7UWHAGDU
Marten: :partytime
Emiel
Goede zaak!
Jaja, nu zijn ze ineens weer blij
Ik heb met Harm nog een paar scenario’s bedacht om de BX origineel aan zijn eind te brengen. Meja, uiteindelijk is het toch wel jammer als ie nu zo dicht bij een APK zit om em dan alsnog maar te slopen (voor een paar onderdelen waar toch bijna niemand op zich te wachten). Slopen kan altijd nog.
mpostma schreef:Jaja, nu zijn ze ineens weer blij
Ik heb met Harm nog een paar scenario’s bedacht om de BX origineel aan zijn eind te brengen. Meja, uiteindelijk is het toch wel jammer als ie nu zo dicht bij een APK zit om em dan alsnog maar te slopen (voor een paar onderdelen waar toch bijna niemand op zich te wachten). Slopen kan altijd nog.
Hey Marten, goed bezig.
Gewoon aanbieden voor APK zou ik zeggen.
Mocht ie het toch niet halen, dan kunnen we alsnog gaan slopen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Hey Marten, goed bezig.
Gewoon aanbieden voor APK zou ik zeggen.
Met APK wacht ik nog even. Begin januari heb ik em gekocht en daarna geschorst. Ik wacht in elk geval tot ik 3 maanden schorsing erop heb zitten. Anders moet ik de wegenbelasting met terugwerkende kracht terugbetalen: beetje zonde (al is het niet zoveel met een lichte benzine auto). Dus begin april kan ie weer de weg op. Tenzij de APK keurmeester (een andere dan diegene die door de vorige eigenaar ingeschakeld is om hem te keuren) een ander “lijk in de kast” vindt waarop ie alsnog wordt afgekeurd. Dan gaat ie alsnog de pers in