BX Benzine
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 18 maart 2006 02:34 PM

Hoi, ik heb een 1900 Break met ruim 100 pk met automaat gekocht. valt er iets bijzonders over te berichten? Ferder hebben we alleen maar diesels greeden. Dus het gaat alleen om de benzinetechniek.
Groet en alvast bedankt, Johannes

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 18 maart 2006 04:34 PM
  [ # 1 ]

Niet echt… Zijn robuuste motorblokken die een hoop kilometers kunnen hebben. Wel zijn ze gevoelig voor een wat hoger olieverbruik als de kilometerstand wat hoger is, meestal is het vervangen van de klepsteelrubbers afdoende om dit te verhelpen. Verder hangt het er toch vooral vanaf welke 1900 je hebt. Ze zijn in vele verschillende configuraties geleverd, met carburateurs, mono-point- en multi-point injectie. Karakteristiek voor de 1900’s vind ik dat ze soms tamelijk luidruchtig kunnen zijn, maar wel een heel soepel karakter hebben en daardoor erg prettig in de omgang. En het verbruik is erg afhankelijk van hoe je ermee omgaat.  Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 18 maart 2006 11:05 PM
  [ # 2 ]

Als ‘t een 1.9 TZI break is heb je een GTI motor, dus met multipointinjectie en iets van 122pk. Een TZI berline moest het doen met 109pk en monopointinjectie geloof ik.

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 18 maart 2006 11:10 PM
  [ # 3 ]

Dan is het monopoint.
Groet, Johannes

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 18 maart 2006 11:13 PM
  [ # 4 ]

wat is het dan voor type? En wat is ‘t bouwjaar enz.??

Profiel  
 
Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 16-07-2004

Gepost: 19 maart 2006 07:18 PM
  [ # 5 ]
voge schreef:

Als ‘t een 1.9 TZI break is heb je een GTI motor, dus met multipointinjectie en iets van 122pk. Een TZI berline moest het doen met 109pk en monopointinjectie geloof ik.

Er zijn meer BX 19 Breaks gemaakt. De 19 TRS met carburateur (97 en 105 pk) en de 19 TRI met monopoint injectie en 103 pk.

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 19 maart 2006 09:57 PM
  [ # 6 ]
voge schreef:

wat is het dan voor type? En wat is ‘t bouwjaar enz.??

Het is een TRI uit feb 1989.  Er zit meer roest aan dan verwacht.  De lijdingen naar achter zijn nieuw. Veert zopel maar er is iets aan een wiel, lager of aandrijvas. Moet ik noch naar kijken. En ja, er zit een Webasto kacheltje in. Hij stond twee dagen op z’n hoochste stand zonder te zakken. Uit de radiator stinkt het naar uitllaat. Ik hoop, dat de koppakking niet stuk is. De kleur is metalic blauw.
Groet, Johannes

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook