6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
Elsie, de witte oerDyane
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 07 september 2017 06:47 PM
  [ # 76 ]

Voor wie het nog niet wist, Els heeft in juni nog een hoofdrol gespeeld in een videoclip: https://www.youtube.com/watch?v=0mLWA1SR5AY en daarna heeft ze het, op de weg terug, plotseling begeven. Na een eerste onderzoekje bleek al snel dat één van de twee cilinders niet meer beweegt. Er is dus iets goed mis gegaan ... 

Vandaag eindelijk begonnen met de operatie. Het blok is eruit. Ik ben benieuwd hoe groot de interne ravage feitelijk is. Hopelijk valt het nog te reviseren, want het is toch wel leuk om het originele 21pk’tje te behouden. Als dat niet kan, dan wordt ‘t zoeken naar een vervanger.

Afbeelding Bijlagen
02.jpg01.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 september 2017 11:50 AM
  [ # 77 ]

Het lijkt erg op mijn Ami-6 motortje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 september 2017 03:53 PM
  [ # 78 ]

Lijkt er misschien op maar is niet hetzelfde, tenzij de motor van je Ami niet origineel is ...

Dit is een 425. De motorcode:

Afbeelding Bijlagen
03.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 08 september 2017 04:21 PM
  [ # 79 ]

er zijn toch ami6 geleverd met zo een blok?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 september 2017 03:50 AM
  [ # 80 ]

Volgens mij sloeg de 6 op de cilinderinhoud ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 11 september 2017 06:15 PM
  [ # 81 ]

De Dyane D6 had dezelfde motor als de Ami6. Deze 21 pk motor is afkomstig uit de 2cv.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 11 september 2017 09:23 PM
  [ # 82 ]

...En is een iets opgevoerde versie van de 425cc 18pk. In de Benelux met gelijkstroomdynamo op het spruitstuk, in Frankrijk met dynamo op de krukas.
In de Dyane heeft ie maar een paar maanden gezeten (opgevolgd door de het hoogtoerige 435cc), in de Azu serie B is ie gebleven tot midden ‘72.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 14 september 2017 05:21 PM
  [ # 83 ]

Nou, het is in elk geval duidelijk wat er stuk is ... Iemand dit al ‘ns meegemaakt?


De cilinder lijkt niet beschadigd. De kleppen hebben wel een flinke tik gehad, dus die zullen krom zijn.

Zijn er koppen van een later type 2CV die hier op passen? Dan lijkt me dat de makkelijkste weg ...

Afbeelding Bijlagen
06.jpg05.jpg04.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 14 september 2017 05:36 PM
  [ # 84 ]

EEEC of Dyane vereniging zullen hier wel e.e.a. van hebben.

Misschien zijn de koppen gelijk aan die van de 18pk en zijn alleen de zuigers en cylinders anders. De A79/0 blokken hebben nml een iets hoger compressie (en een grotere carburateur).

Zal ook ‘ns in onze garage kijken of we nog zo’n blok hebben liggen.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 24 oktober 2017 04:35 AM
  [ # 85 ]

Weet iemand waar ik aan zuigers+cilinders voor de 21pk kan verkrijgen? Nieuw of goede gebruikte, ik heb ze nog niet gevonden ... Graag buiten de EEEC (een Dyane is geen ‘echte’ eend) en de Dyane vereniging om, want ik ben daar geen lid van.

Er zijn wel nieuwe sets te krijgen voor de 18pk en die hebben dezelfde diameter (66mm). Kan ik die evt. gebruiken of gaat dat mis door een langere slag van de zuigers o.i.d. (die extra 3pk’s moeten toch ergens vandaan komen)?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 oktober 2017 08:20 AM
  [ # 86 ]

Tja, als de 18pk en de 21pk allebei dezelfde cilinderinhoud hebben (beide 425cc volgens dit draadje) en de boring is gelijk (dus 66mm) dan is de slaglengte dus ook gelijk. Die 3 pk’s kunnen heel goed in een ander formaat poorten en kleppen, anders gevormde zuigerbodems, andere carburatie en/of een iets ander nokkenasprofiel zitten, maar ik ken de tweepittertjes lang niet goed genoeg om je daar een antwoord op te kunnen geven.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 oktober 2017 08:50 AM
  [ # 87 ]

je kan natuurlijk ook gewoon 602 cc zuigers en cylinders nemen. Die inkorten en afdraaien en hup je houdt ca 550 cc over. Meer pit en niemand die het ziet. Ik ken iemand die doet zulke conversies al jaaren.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 13 februari 2018 04:21 PM
  [ # 88 ]

Donorblokje ...

Afbeelding Bijlagen
Donorblok-Els.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 14 februari 2018 12:15 PM
  [ # 89 ]

Dit is trouwens een AYA. De originele is een AYA.M. Voor zover ik kan vinden zijn de specificaties identiek en zijn ze allebei ook geleverd in de allereerste Dyane’s ...
Is er nog een praktisch verschil tussen deze blokken of zijn ze gewoon hetzelfde?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 14 februari 2018 06:06 PM
  [ # 90 ]

de AYA-C en de AYA-M zijn 21 pk blokjes, de AYA is 18 pk.

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook