Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
@hogervp
@hogervp,
Is niet negatief, is gewoon realistisch.
Je kunt reeds bestellen sinds Juli 2005 in vrijwel elk Europess land. En de meeste Citroënisten hebben dat toen ook gedaan…..
helaas niet in grote getale….
Als ik reacties hoor van collega’s Citroënisten dan hoor ik voornamelijk (en ik heb het niet over die zeurkousen (waaronder mezelf) die bijna 9 maanden wachten op hun auto) vooral volgende kritiek:
1) “Schitterende auto, veel te duur, zoveel geld kan ik niet aan een auto geven”
2) “Fiscaal niet aantrekkelijk in V6 uitvoering, dus ik wacht wel op de 2.2 HDI”
3) “Ik wacht wel tot ie goedkoper wordt”
4) “Ik wacht wel tot hij tweedehands voor veel minder kan gekocht worden”.
Vwb hoe de auto scoort bij de lease maatschappijen heb ik geen idee.
De visionaire breinen in Parijs hebben veel te weinig rekening gehouden met lokale marktomstandigheden. Belgisch Voorbeeld, De Audi A-6 verkoopt in België als zoete broodjes… maar niet in de fiscaal veel te dure V-6 uitvoering maar wel in de 100 en 103 KW uitvoering (zodat je geen 2500€ ingebruiksstelling betaald en daarna nog een keer jaarlijks 934€ betaald voor wegenbeslasting).
Mercedes E klasse kan je in een 90kW uitvoering krijgen (ingebruikstelling 495€ tegenover 2500€ C6 en jaarlijks 411€ tegenover 934 voor c6)
BMW 5 kan je in een 120 kW uitvoering krijgen.
De C6 komt dus totaal gehandicapt in competitie in vergelijking met de Duitse competitie in het H-segment) wegens het ontbreken van een 4 cilinder krachtbron.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: @hogervp
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:De visionaire breinen in Parijs hebben veel te weinig rekening gehouden met lokale marktomstandigheden. Belgisch Voorbeeld, De Audi A-6 verkoopt in België als zoete broodjes… maar niet in de fiscaal veel te dure V-6 uitvoering maar wel in de 100 en 103 KW uitvoering (zodat je geen 2500€ ingebruiksstelling betaald en daarna nog een keer jaarlijks 934€ betaald voor wegenbeslasting).
Tja, eerst moet Citroën zijn PSA-jasje uit doen en weer eens eigenwijs worden, maar nu houden ze niet genoeg rekening met….
Mensen, Citroën heeft hier een auto neergezet die op diverse fronten zijn concurrentie te kijken zet. Dat ze het daardoor op andere fronten moeten afleggen is niet meer dan logisch. Er moeten keuzes gemaakt worden.
En als deze nadelen voor jou niet aantrekkelijk zijn of niet haalbaar, dan kan je slechts concluderen dat je niet perfect in de doelgroep valt. En of dat nu slim is van Citroën? Tja, maar eigenwijs is het zeker! En dat is de auto ook! Eindelijk weer een echte Citroën op alle fronten dus.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
@patje 74
Ik heb niets tegen het eigenwijs zijn van Citroën, in tegendeel…
Maar ik had gehoopt dat ze toch wat geleerd hadden uit het verleden…..
In 73 is Citroën failliet gegaan door hun eigenwijze houding (aankoop Maserati voor SM, te lange productcycling op de overige modellen)
CX: ondergemotorisserd op de markt gebracht
XM: geleerd van het verleden: meerdere motorisaties vanaf het begin (wel helaas technisch veel problemen)
C6: te weinig motorisaties vanaf het begin.
Had ik vanaf het begin kunnen kiezen voor V6 of 2.2 4 Cil. zou ik toch de V6 genomen hebben, maar ik hoor heel veel Citroen freaks klagen over het feit dat er sinds de introductie geen optie is voor een fiscaal aantrekkelijke motorisatie.
Mijn kritiek slaat niet op de techniek (ik ga er van uit dat dat allemaal snor zit) wel op het gebrek aan fiscaal interessantere krachtbronnen
.... als je alleen V6 krachtbronnen aanbiedt, tja dan moet je natuurlijk niet verwachten diezelfde verkoopscijfers te hebben als bij de Teutoonse concurrentie.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo langzamerhand wordt de stemming in dit topic een beetje zeurderig.
Ik lees niets meer over nieuwtjes, alleen nog maar gezeur over levertijden, productie-cijfers, tekortkomingen van citroen etc etc. en maar zeiken….
@ citroenist:
Als er zoveel mis is met een c6 zoals die nu leverbaar is, waarom koop je er dan dan nog een???
Ik wacht al 3 maanden op een nieuwe boot, en dat vind ik heel normaal, ik heb het graag over voor iets moois!
Zelfs in het Gespot en gepost topic gaat het alleen nog maar over levering, productie en alles wat citroen fout doet
Heel jammer, de C6 is een prachtige en byzondere auto, die je niet zo maar met een benz kan vergelijken.
Als zijn CLS zo geweldig is, en mercedes zo’n perfecte fabrikant, waarom koop je dan nog een C6????
Ik moet gewoon 5!!!! jaar wachten op mijn c6, dan kan ik hem pas betalen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
waterman771 schreef:
Ik moet gewoon 5!!!! jaar wachten op mijn c6, dan kan ik hem pas betalen
Hé, dan heb je ongeveer dezelfde levertijd als ik.
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mooie foto’s wederom. En dan nog de toevoeging dat wij in Nederland gelukkig geen fiscale PK’s kennen. Alle auto’s worden hier heel zwaar belast.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
C6 2.7 V6 HDi Exclusive
Basisprijs : 55.500
(Jaarlijkse) verkeersbelasting : 934,82
Belasting op inverkeerstelling : 2.478
ik denk als je 55000 euro kan neerleggen voor een auto de rest ook een lachertje is.
ronama schreef:C6 2.7 V6 HDi Exclusive
Basisprijs : 55.500
daar koop je hier in nederland de ‘‘instapper’’ op benzine voor!
belastingen weet ik zo 123 niet.
Re: @patje 74
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:In 73 is Citroën failliet gegaan door hun eigenwijze houding (aankoop Maserati voor SM, te lange productcycling op de overige modellen)
volgens mij is citroen al failliet gegaan onder Andre Citroen zelf, michelin heeft toen geinvesteerd.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
Re: @patje 74
ronama schreef:CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:In 73 is Citroën failliet gegaan door hun eigenwijze houding (aankoop Maserati voor SM, te lange productcycling op de overige modellen)
volgens mij is citroen al failliet gegaan onder Andre Citroen zelf, michelin heeft toen geinvesteerd.
Rond die tijd hadden ze ook een C6 in het gamma
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Leuke foto’s inderdaad, maarrehhhhh…. Dit is wel een dwerggrietje! Ik (1.90m) zit achterin met mijn koppie echt tegen het dak!
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
tis toch logisch dat de C6 pas echt gaat verkopen als de auto ook echt bij de verkopende partij staat…
ik vind dat er al redelijk wat verkocht worden voor een auto die eigenlijk nog bijna niet te aanschouwen is.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
@allen
Natuurlijk is daar een berg gezeur bij…..
Betekent in de eerste plaats dat we allen betrokken zijn en de C6 ons niet onverschillig laat.
Maar op dit forum wordt er nogal wat gefantaseerd over toekomstige uitrustingen, “dikkere” motoren en verdere C6 evoluties.
Ik denk dat als Citroën niet heeeeel snel wat “dunnere” of fiscaal voordeligere motorisaties aanbiedt deze auto NOOIT aan de door Citroën directie gestelde verkoopsdoelen zal geraken en daardoor de verdere toekomst van dit project op de helling komt te staan.
.... en dat is als echte Citroën liefhebber mijn grootste frustratie.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: @allen
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
Ik denk dat als Citroën niet heeeeel snel wat “dunnere” motorisaties aanbiedt deze auto NOOIT aan de door Citroën directie gestelde verkoopsdoelen zal geraken en daardoor de verdere toekomst van dit project op de helling komt te staan.
Deels ben ik het met je eens, helaas ben ik ook van menig dat een dunnere motorisatie ( lees minder vermogen) de auto in het geheel geen goed zal doen.
Ik heb 45 minuten met de V6 benzine kunnen rijden, en vond hem ronduit traag in vergelijking met mijn XM!
Minder vermogen is geen goede zaak voor de C6, meer vermogen is noodzakelijk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste