3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Opvoeren benzine
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 26 december 2016 09:31 PM
  [ # 31 ]
ijcobar schreef:

Dat kun je controleren met behulp van de acceleratiepomp.

Had een poosje op benzine gereden, daarna minimaal 100 km op LPG. Bij gasgeven lekte er nog steeds benzine via de acceleratie-pomp in de carb terwijl de vlotterkamer leeg was. Ik kon nog redelijk wat keren gas geven voordat daar niets meer uit kwam. Dit is dus niet sluitend.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 02 maart 2017 10:13 AM
  [ # 32 ]

In een ander draadje kwam het gevaar ter sprake. Bij een calamiteit blijft dat pompje doorgaan, dat kan leiden tot brand.
Na enig nadenken en zoeken kwam ik uit op een tijdrelais van een tientje:

https://www.mijn-artikel.nl/website/index.php?Show=Search&KeyWord=H3y-2 dc 12v vertragingstimer

Zet dat ding op 20 sec of zo en je loopt niet meer het risico dat de auto vol benzine wordt gezet bij een calamiteit.
Elke keer bij contact aan dus pompen, daarna moet de mechanische pomp het werk doen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 02 maart 2017 01:45 PM
  [ # 33 ]

Eeuhm, de accelleratie-pomp is een plunjertje die je mechanisch met het gaspedaal bedient. Een relais kan hier absoluut niets voor doen.
De vlotterkamer was verder leeg, die accelleratiepomp kamer dus niet.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 02 maart 2017 02:28 PM
  [ # 34 ]

Iets verder teruglezen, svp. Ik reageer niet op dat plunjertje maar op het terugzakken van benzine in de aanvoer.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 16 september 2017 05:55 PM
  [ # 35 ]
JanSr schreef:

Juist, dat zegt het verstand.
Maar waar? Ik heb het zoeken een beetje opgegeven.


Beste JanSr,

Ik heb precies dezelfde ervaring met terugzakkende benzine en slecht starten.
Nieuwe leidingen, terugstroomklepje geplaatst, uiteindelijk extra pomp geplaatst om vóór het starten benzine op te voeren.


Maar ik ben er nu vanaf, probleem volledig verdwenen, start ook na een week stilstand vaak in de eerste seconde…..

Wat er anders is:
Carburateur (weber 28/36) gereviseerd,
- voet gevlakt, was flink nodig,
- nieuw vlotternaald,
- busjes geplaatst voor gasklepas
- nieuwe pakkingen,
- vlotter hoogte afgesteld,
- en natuurlijk lekker schoongemaakt.

Hier zit iets tussen wat het probleem grondig de nek omdraait.

Wat het precies zal zijn geweest?  Wie het weet mag het zeggen.

In ieder geval mag ik weer helemaal standaard rijden dus
met de originele benzinepomp, zonder extra terugstroomklep of extra pomp very good


Oh, ja, bijna wat vergeten,  messing aansluiting voor de benzineslang op de carbu met loctite vastgezet,  het kan zomaar zoiets zijn ( luchtlekkage langs deze aansluiting?)

 

 

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 september 2017 07:31 PM
  [ # 36 ]

Ik heb op proef zo’n handpomp gemonteerd vóór de benzinepomp.
Daarmee kan je prima de carburateur vullen en ook gewoon rijden.
Alleen wil de auto toch niet meteen starten.
Kennelijk moet er nog wat anders gevuld worden dan alleen de vlotterkamer…

Nog een ander probleem wat je dan tegenkomt:
Waar laat je die pomp?
Allemaal bewegende delen daar!
Ik heb hem maar naast de blower gelegd, veel andere mogelijkheden zijn er niet.
Bij de benzinetank? Die ruimte is helemaal afgesloten…
Tips?

Afbeelding Bijlagen
handpomp1a.jpghandpomp2a.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 16 september 2017 09:23 PM
  [ # 37 ]

Beste H@ns,

Ik had al een plaatje gezocht van de plaats van mijn eerdere pomp.
Maar ik begrijp dat je een handpomp bedoeld die je makkelijk moet kunnen bedienen.

Ik plaats toch het plaatje, mogelijk hebben anderen hier weer wat aan.


Wel sterk afhankelijk van de vorm van de pomp.

Is deze cilindrisch/rond dan is er deze mogelijkheid:

2 draadbussen M7 aanschaffen, deze bevestigen op de nog uitstekende draadeinden van het spruitstuk, naast de carburateur.

Hier is een draadeind of bout m7 in te draaien.

De pomp die ik had (ik geloof een VW-kever pomp) was met een Omega-ring om de pomp zo makkelijk te bevestigen tegen het vlakke deel van het spruitstuk. (wel wat rubber o.i.d. tussen pomp en spruitstuk plaatsen)

( Hebben we hier speciale leestekens???  Had ik hier de Griekse letter “omega” willen gebruiken )

 

 

Afbeelding Bijlagen
Naamloos.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 september 2017 10:59 PM
  [ # 38 ]

Daar zijn ALT codes voor.
https://usefulshortcuts.com/alt-codes/greek-alt-codes.php

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 16 september 2017 11:25 PM
  [ # 39 ]

Ω


Eureka, daaristie!

Thanks,  weer wat wijzer geworden.

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 september 2017 12:13 AM
  [ # 40 ]

Je had dus al uitgevogeld dat je wel het numerieke deel van het toetsenbord moet gebruiken!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 17 september 2017 12:32 AM
  [ # 41 ]

Dat las ik in je linkje,

Maar , wel gesmokkeld, met copy-paste vanuit Word (na alt937 ) want hier op het forum krijgen we hele andere tekens. huh

Ik geloof dat we een beetje off-topic zijn geraakt….

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 september 2017 01:32 PM
  [ # 42 ]
Brun schreef:

Beste H@ns,

Ik had al een plaatje gezocht van de plaats van mijn eerdere pomp.
Maar ik begrijp dat je een handpomp bedoeld die je makkelijk moet kunnen bedienen.

Ik plaats toch het plaatje, mogelijk hebben anderen hier weer wat aan.

Het is inderdaad de bedoeling om er makkelijk bij te kunnen.
Ik begrijp de pomp toch niet helemaal, is dat een kever-pomp die je met de hand moet bedienen?
Of elektrisch? Ook aan de aanzuigkant zo te zien?
En beviel het niet en heb je wat anders bedacht?

Ik heb die balg liever niet op een warme plek, daarom heb ik hem naast de interieurfan gelegd.
Ik denk dat er bij de APK wel aanleiding zal zijn tot hoofdkrabben en verwijderen van dit bouwsel, dus dat zal ik van te voren maar even doen…

En wat moet ik me voorstellen bij een Ω-rubber?

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 17 september 2017 04:13 PM
  [ # 43 ]

Werkte prima, elektrisch en vanachter het stuur te bedienen.

Electrische pomp inderdaad vóór de mechanische pomp gezet.
Is een membraanpomp, benzine word hier probleemloos doorheen gezogen.

Maar: Is niet meer nodig, probleem opgelost, zie 5 berichten terug.

Geen Ω-rubber, metalen beugel in Ω-vorm of net wat nodig is om een pomp op te hangen.

 

Ik denk niet dat wat extra benzineleiding en een extra pomp (hand of elektrisch) een probleem gaat opleveren bij APK.

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 september 2017 04:29 PM
  [ # 44 ]

Weet iemand met APK richtlijnen in het hoofd dat misschien?
Maar dat was wel een mooie oplossing zo met die keverpomp.
Alleen ik begrijp nog niet waarom mijn auto toch nog behoorlijk wat rond moet gaan voordat ie aanslaat met een volle vlotterkamer…
Als ie even gelopen heeft slaat ie direkt aan.
Na enige uren stilstand duurt het ook weer even, ook al pomp ik de carb vol…

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook