Wie kan mij helpen…
Ik heb het volgende probleem, als ik rijd rond de 2000 begin de auto te stotteren en zodra ik gas geef is het weg..
Ik heb al op het forum gezocht en heb verschillende topics gevonden waarop ik actie heb ondenomen om het probleem te verhelpen..zonder resultaat helaas.
Mijn C5 phase2 is een 2.0 16v (bj 2006) op gas en benzine met een automaat(AL4) en heeft ongeveer 90000km gelopen en heeft tot 4 weken geleden normaal gereden.
Als ik op gas of benzine rijd en ik rijd rond de 2000 toeren begin de auto te stotteren..dit is zeer vervelend en neemt het rijgenot weg.
Na aanleiding van meerdere berichten op het forum wat de oplossing zou kunnen zijn heb ik de onderstaande al uitgevoerd.
Olie ververst voor de juiste 5w30 van Total speciaal voor de Citroen en Peugeot (toen ik auto kocht had de dealer er 5w40 ingedaan en zei dat dit kon)
Gasklephuis is schoongemaakt deze was wel vies.
Map sensor was vochtig en is vervangen
Nokkenas sensor gaf een melding en is vervangen.
EGR klep zit niet op mijn motor (gecheckt via de Citroen)
Ook heb ik de procedure inregelen mengsel uitgevoerd maar dit heeft nog niet geholpen..
Ik heb speciale NGK gas bougies..ook is de bobine goed…
Wie heeft een ander idee wat het zou kunnen zijn ,
Elk idee wordt op prijs gesteld zodat ik weer normaal met de auto kan rijden…
Grt Versteegh
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Heb je geen foutcodes?
Je klacht klinkt als een ontstekingsprobleem. Hoe is de staat van de bobines, bougies etc?
Hoi hilko,
ik krijg geen foutcode op het dachbord wel heeft men uitgelezen dat de nokkenassensor een storing had gehad daarom is die alvast vervangen..
bougies zijn max 10000 km oud en werken met de bobine goed..ik heb het alleen bij de 2000 toeren en verder niet
Wordt er moedeloos van…
Die dealer zijn olieadvies was juist, vind dat zelf ook een betere keuze voor een ouder wordende auto.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dat zou kunnen, ik heb gelezen dat er anders geadviseerd wordt ivm met de kleppenstoters…ook verbruik de C5 op 5W40 redelijk wat olie..1 liter op 2000 km
Die 5W is voor beide olie gelijk, bij koude start dus, die 40 heeft voordeel dat je oliepomp genoeg druk kan leveren als de olie warm is. met de 30 zal hij vast evenveel of meer olie verbruiken.
olieverbruik zit ook in de voeten, zware voet is olie stoken. 1 op 2000 vind ik wel fors
Vacuum slangen nergens kapot?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Niet kunnen ontdekken
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ja moeilijk, weer je zeker dat het de motor is, en niet de automaat, bij motor is het vaak een uitval, dan gaat ie echt stoten, bij de automaat is dit eerder een triling
Ik denk toch de motor want het is echt stoten/stotteren…kleppen in de bak zijn al een keer vervangen en bak is gespoeld…het is echt alleen rond de 2000 Tpm daar onder of boven is het weg als het de vacuüm slang zou zijn zou ik er dan niet altijd last van hebben?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ja stoten wijst naar de motor, je kennis neemt een obd lezer mee, las ik, dus wacht dit even af, weg vallen injector, of ontsteking, Om een vacuumlek te ontdekken, heb je start-pilot nodig, deze spuit je met stationair draaiende motor op aansluitingen, van div componenten , gaat de motor nu sneller draaien, dan heb je het lek gevonden, maar inderdaad is bij een lek het probleem vaak constand aanwezig,
Welke kennis?
Heb je misschien nog andere aanbevelingen die ik zou kunnen bekijken
Nee, valse lucht maakt niet altijd dat hij stationair slecht loopt, bij optrekken is het dan merkbaar in stotteren, in hogere toeren is de luchtflow zo groot dat het er niet meer toe doet, hij heeft dan ook genoeg momentum dat je het niet meer zou voelen.
Gewoon eens visueel alle slangetjes die je ziet nagaan, voelen of er iets los zit, ook gewoon de dikke luchtinlaatbuis.
dan motor starten en met een bus remreiniger rond de slangen spuiten, kijk of het toerental veranderd…
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zal ik doen..bedankt
Is dat ook uit te lezen?
mits een goede computer en mits dat je weet naar wat te kijken, geeft niet echt foutmeldingen maar waardes die op het randje zitten of net erover.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Beste allemaal,
Heb inmiddels de bobine vervangen en de gasklep was stuk dus die s ook vervangen, ook is er 1 liter olie in de autobak bijgevuld..
Dit alles heeft nog niet geleid tot de oplossing…
Heeft iemand nog een idee…ik sta open voor alles..
ik hoop dat er nog ideeën zijn