Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Deze gasten hebben mij goed geholpen:
http://www.thn.nl/zuigerveren/?gclid=CO_ArKPQktYCFQcz0wodbGMNiw
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Met de Birotor aan de “Harzrun” mee gedaan. Helaas liep op de 2e dag de aandrijfas links los: alle 6 bouten van tripoide aan differentieel as waren losgelopen: klaboem, geratel en ik zag de 3 tripoide kogels voor mij over het asfalt rollen. De kogels waren onvindbaar.
De vorige eigenaar had de bouten ( zoals helaas wel meer bouten) kennelijk niet goed vast gezet.
Terug op de ANWB auto ambulance van Henk naar de camping.
Heen en weer naar huis om een aandrijfas van mijn donor Birotor op te halen en 20 uur later kon ik weer mee doen.
Verder stopte de Solenoide van de C-matic er mee -> ik kon niet meer ontkoppelen. Op toeren schakelen. En een bypass zodat ik in de versnelling kon starten gemaakt.
Behalve deze incidenten is het een heerlijke auto!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik vind het ook een heerlijke foto!
Egbert waar ook ter wereld in Action!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het levert inderdaad mooie plaatjes op, maar ik had je een iets rustiger run toegewenst.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Hulde voor zo’n doorzetter !!
To err is human, not to err is divine.
De solonoide gedemonteerd en uitelkaar gehaald. De inwendige verbinding naar de stekkers was niet deugdelijk en maakte geen contact nadat ik hem heetstookte. Alles netjes doorgesoldeerd en ingegoten in epoxy hars.
Na heetstoken op de werkbank bleef hij het weer netjes doen.
Bij hard optrekken was een dreunend geluid te horen: achterste motorsteun was doorgezakt en dan raakt het blok het subframe. Van donor een iets betere motorsteun geplaatst. Maar ik moet de motorsteun duidelijk gaan reviseren door er nieuwe polyurethaan hars in te gieten:
https://www.youtube.com/watch?v=2_0BYvTkZ0o
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dat filmpje heb ik ook al eens bekeken, ik denk dat er niet veel andere mogelijkheden zijn…
Maar ik wist eigenlijk niet dat je een C-matic had! Is dat extra zeldzaam of standaard bij deze GS-en?
Wankelmotor krijgt pas hoog in de toeren een redelijk koppel. Daarom heeft elke Birotor en ook elke Ro80 een hydraulische koppelomvormer ( C-matic)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Goh!
Toch weer wat opgestoken vanavond…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe hebben ze dat bij de Mazda rx7 ondervangen? Die heeft een handbak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Geen idee. Die wankel is heel anders, andere poorten etc. Misschien heeft die wel koppel laag in de toeren.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert schreef:De solonoide gedemonteerd en uitelkaar gehaald. De inwendige verbinding naar de stekkers was niet deugdelijk en maakte geen contact nadat ik hem heetstookte. Alles netjes doorgesoldeerd en ingegoten in epoxy hars.
Na heetstoken op de werkbank bleef hij het weer netjes doen.Bij hard optrekken was een dreunend geluid te horen: achterste motorsteun was doorgezakt en dan raakt het blok het subframe. Van donor een iets betere motorsteun geplaatst. Maar ik moet de motorsteun duidelijk gaan reviseren door er nieuwe polyurethaan hars in te gieten:
https://www.youtube.com/watch?v=2_0BYvTkZ0o
Je hebt dat ook in witte maar vooral gewoon zwarte pu https://polyestershoppen.nl/polyurethaanhars/pu-gietrubber-shore-a80-465.html was dat pas nog voor de oldtimer brommers aan het zoeken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Egbert schreef:De solonoide gedemonteerd en uitelkaar gehaald. De inwendige verbinding naar de stekkers was niet deugdelijk en maakte geen contact nadat ik hem heetstookte. Alles netjes doorgesoldeerd en ingegoten in epoxy hars.
Na heetstoken op de werkbank bleef hij het weer netjes doen.
Heb je daar toevallig nog wat foto’s van gemaakt?
Bij hard optrekken was een dreunend geluid te horen: achterste motorsteun was doorgezakt en dan raakt het blok het subframe. Van donor een iets betere motorsteun geplaatst. Maar ik moet de motorsteun duidelijk gaan reviseren door er nieuwe polyurethaan hars in te gieten.
Ik had laatst een website gevonden waar men motorsteunen voor een aardig prijsje kon reviseren / laten maken. Ik ga even zoeken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Citroensmgz schreef:Hulde voor zo’n doorzetter !!
Absoluut!
Egbert was zo vriendelijk om zaterdag aan het einde van de middag een aantal mensen mee te nemen in z’n Birotor om eens een rondje te maken. Dat was een zeer bijzondere ervaring! Een stuk stiller en vooral het gebrek aan trillingen is noemenswaardig te vermelden. Wat loopt dat mooi zeg! Volgens MiGS was de vering nog wat anders, maar dat is mogelijk te wijten aan de hoogte afstelling van de Birotor, die stond nog wat hoog volgens Egbert.
Het is jammer dat Citroën destijds de handdoek in de ring heeft gegooid, want conceptueel gezien is de auto echt een feest!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!