Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Zo hebben ze nog veel handdoeken in de ring gegooid.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Juist! De hydropneumatiek is misschien nog wel de ergste.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
exact! En de diravi ( als onderdeel van)...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als je met polyurethaan die motorsteunen gaat vernieuwen, Egbert,zou ik nog wel kijken naar de uitsparingen die in de originele
rubbers zitten, als je die ook in de gietmal aanbrengt, worden de steunen ook niet te stijf. Op die manier behoud je de bewegingsvrijheid van de rubbers in de richtingen zoals ze origineel bedoeld zijn.
Ik denk als je de bussen volledig rondom ingiet, dat je steunen te weinig vrijheidsgraden krijgen en te stijf worden.
Afhankelijk van de temperatuur moet dat niet heel ingewikkeld te realiseren zijn.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:Het is jammer dat Citroën destijds de handdoek in de ring heeft gegooid, want conceptueel gezien is de auto echt een feest!
Voor de techneuten en de liefhebbers hier is dat zeker jammer. Het is dan ook een mooi maar helaas kort hoofdstuk in de geschiedenis.
We kunnen alleen maar fantaseren wat er allemaal nog meer mogelijk was met die wankelmotor in andere modellen.
Aan de andere kant, weten we ook dat het veel brandstof en olie verbruikt. En dat de slijtage erg hoog is, gelukkig tegenwoordig wel te verbeter maar toen nog niet. Dus erg lastig met betrouwbaarheid en garanties, nog maar niet te spreken over het opleiden van het dealernetwerk.
Gezien het begin jaren 70 allemaal niet zo best ging met Citroën is het wellicht de juiste beslissing geweest om de stekker eruit te trekken.
De SM werd al bijna de ondergang, wat als je er nog een paar gefaalde projecten naast had ontwikkeld…
Gelukkig is Egbert niet bang voor deze techniek, en worden de verhalen gedeeld!
Hoe rijdt dat met een Birotor?
Nou zo:
https://www.citroen-forum.nl/nieuws/c3/citroen_c3_vs._gs_birotor_heden_vs._de_toekomst_van_gisteren
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik had de eer in de Harz een stukje mee te mogen rijden in deze wagen, wat een verschil met het horrel waarmee ikzelf aan was komen tuffen. Vooral de afwezigheid van motortrillingen en het extra gewicht aan de voortrein zorgen ervoor dat je het gevoel hebt in een auto uit een segmentje hoger te rijden.
mooie ervaring, bedankt Egbert!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
De eerste motorsteun was geen succes:
De kracht op de steun is mn in Axiale richting. De polyurethaan hecht maar matig aan ijzer, dus het centrale buisje schruift er gewoon uit.
Daarom een ring aan de houder en een ring aan de centrale as gelast, zodat die de axiale kracht opvangen.
En nogmaals netjes ingegoten
Maar de Birotor staat even in de wacht ivm andere projecten
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
PU kan echt heel erg goed aan ijzer hechten. Je kunt beginnen met de boel eerst te ontvetten en te stralen. Als dat nog niet goed genoeg werkt (ik probeerde het met RVS, dat staat erom bekend matig te hechten) kun je er ook eerst een laagje epoxy (Poly-Service) aanbrengen, dat werkte bij mij goed.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Toch ben ik elke keer weer onder de indruk van Egberts inventiviteit!
H@ns schreef:Toch ben ik elke keer weer onder de indruk van Egberts inventiviteit!
Ahum….........haha.
wim V8 schreef:Moeilijk of niet verkrijgbare rubbers maakte ik zelf.
https://www.youtube.com/watch?v=2_0BYvTkZ0oGr. Wim.
Wat laspitjes aanbrengen.
Succes.
Gr. Wim.
Wim inderdaad was die link een geweldige tip.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
H@ns schreef:Toch ben ik elke keer weer onder de indruk van Wims inventiviteit!
Wat nou!
Maar het verschil zit hem erin dat Egbert het nu doet en jij deed het vroeger.
Slaat helemaal nergens op, maar dan lijkt het net of het nu een nog grotere uitdaging is…
De donor Birotor moet er aan geloven:
Ik ga hem netjes demonteren en uiteraard veel foto’s maken voor mijn archief hoe alles zat.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het lijkt alsof je al aardig op dreef bent.