GW-tje schreef:Serieus nooit geweten dat de GS/GSA-vereniging probeert om een soort “elite-club” te worden. Niet echt van deze tijd om Citroën-liefhebbers zo’n drempel op te werpen om aan onderdelen te komen.
Ik ben ook van mening dat het bezit van, of de liefde voor, een GS/A geen enkele aanleiding geeft voor een elitaire houding of zelfs enig gevoel van verhevenheid. Maar dat geldt voor welk model auto dan ook. Is een club er niet juist om de liefde voor en het plezier van rijden met een oude auto te stimuleren? En moet een club niet juist streven naar verbinding in plaats van uitsluiting?
Egbert schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat de GS club een Axel rijder weigert.
Dit had ik als jong lid van de GS/GSA vereniging verkeerd ingeschat.
Blijft voor mij wel dat de GS/GSA vereniging voor mij een erg leuke club is waar ik zeer gastvrij binnen gekomen ben en waar leuke enthousiaste GS/GSA rijders van jong tot oud in zitten. Een club waar het zelf sleutelen hoog in het vaandel staat, vandaar ook het evenement waar dit topic mee gestart is. Gezocht wordt naar creatieve oplossingen. Veel GS-en zijn verre van concours staat en daar wordt zeker niet op neergekeken.
Ik voel mij thuis in deze club!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:
Nog even over je ergens welkom voelen:
Toen ik 10 jaar geleden als 30 jarige autoliefhebber een gs 1220 club kocht en mij eens meldde bij iemand van de club kreeg ik, nog voor ik daadwerkelijk lid was, de vragen of ik wel liefhebber was, de auto niet dagelijks reed, en of er gas in zat. Gevolgd door de opmerking dat de club er namelijk niet was zodat ik makkelijk en goedkoop aan onderdelen kon komen om mijn gs af te rijden.Je snapt dat ik er toen gelijk helemaal klaar mee was…..
En toen ik de GS later overnam, om er mee te gaan rijden, want daar zijn deze auto’s voor, had ik de zlefde ervaring. Wel lid geworden en onderdelen in het magazijn gekocht. Niet vaak want veel is op internet gewoon te bestellen.
Verder moet mijns inziens een club juist die aparte sidekicks toelaten om aan alternatieve oplossingen te komen voor zeldzame onderdelen. Zo is er een levendige yahoo ‘club’ voor de SM. Veel mensen met en zonder een SM maar ook met andere aparte auto’s. De cross reference table die we opbouwen is van levensbelang: klepstelplaatjes zitten in een Ducatie. (gewoon leverbnaar) ruitenwisserdopjes op de VW transporter, luchtfilters (op een milimeter na gelijk) in de caddy enz enz…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dit zijn weer leuke uitspraken en lekker tegen de gs vereniging aantrappen en oude koeien uit de sloot trekken maar als magazijn man en bestuurslid kan ik jullie melden dat zeker de afgelopen 5 tot 7 jaar er geen aanvragen voor onderdelen geweest zijn voor andere type’s dan de GS/A.
En als we dan toch aan het vuilspuiten/ophemelen zijn.
Ad 1
Ooit kreeg een nieuw GS(A) lid te horen, dat het eigenlijk not-done was om rallies te rijden met zo een voornaam voiture. Daar hoor je dus alleen mee te zondagsrijden.
Ad 2
Eenmaal met MiGS een zeer geslaagde meeting met aansluitend een puzzelrit bijgewoond. En zowaar het zijn allemaal heel aardige en normale mensen, die GS(A) rijders. En Dirk is een voorbeeld van behulpzaamheid in woord en geschrift.
Adri
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citro-power schreef:?..de afgelopen 5 tot 7 jaar er geen aanvragen voor onderdelen geweest zijn voor andere type’s dan de GS/A.
Is dat geen logisch gevolg van de regels die de vereniging heeft afgesproken, zich aan houdt en ook naar buiten toe communiceerde? Ik snap wel dat men zich dan niet komt melden namelijk, immers: alleen voor gs en gsa’s van leden, zoals Dirk al schreef.
Maar ik begrijp uit jouw post dat men zich mag melden met een verzoek voor bv een onderdeel voor een Axel? Dan wordt zo’n verzoek in overweging genomen? Dat zou namelijk netjes zijn
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
citro-power schreef:als magazijn man en bestuurslid kan ik jullie melden dat zeker de afgelopen 5 tot 7 jaar er geen aanvragen voor onderdelen geweest zijn voor andere type’s dan de GS/A.
Dat lijkt me niet onlogisch als ze geeneens lid mogen worden.
Adri
Edit: 2 zielen 1 gedachte
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik zou het als lid niet erg vinden als er een paar leden bij zou komen met een ander model waar veel technische overlap in zit. Dat zijn er volgens mij niet zó veel dat het magazijn ineens leeg wordt geroofd. Volgens mij zijn er evengoed leden die helemaal geen GS/A (meer) hebben en die bestellen helemaal nooit (meer) een onderdeel, dat zou dit aantal nieuwe actieve leden wel weer compenseren ... Bovendien is het ook nog leuk voor de variatie op meetings, zo’n Axel, Ami-S of mss zelfs wel een racewagen of motorfiets. Bijzonder toch?
Maar zo’n keuze is aan de leden van de GS-GSA vereniging, niet aan leden van het CiFo. Wellicht is het een idee om een enquete onder de leden houden. NB Doe dat dan wel via een toegankelijke weg (facebook, googledocs o.i.d.) en niet op de ledenvergadering (geen representatieve opkomst) of via briefjes met antwoordnummer (te veel gedoe) ... En dan is het afwachten.
Er is hier nu wel genoeg vuur gespuwd, medunkt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik wil dan nog toevoegen dat ik de GS/GSA een erg sympathieke, leuk rijdende auto vind. De GS is een van de weinige auto’s die het ideaalbeeld van Citroën in de jaren zestig en zeventig waarmaakt: hydropneumatiek (men beweert de best verende Citroën ooit gebouwd), een lichte, laag geplaatste luchtgekoelde boxermotor met veel ‘draaivreugde’, een vooruitstrevend gelijnde aerodynamische koets, een mooie wielophanging met schijfremmen rondom, om maar wat te noemen.
Omdat de GSA motorisch zeer verwant is aan mijn Axel is deze voor mij ook technisch de moeite waard. Elk initiatief dat ervoor zorgt dat deze auto niet in de vergetelheid raakt, en dat liefhebbers ervan kunnen blijven genieten is wat mij betreft lovenswaardig.
Ik denk - ik zeg het nog maar eens - dat bepaalde vernauwde blikken er alleen maar toe leiden dat waardevolle prikkels van buitenaf al voor de voordeur afgeketst zijn. En dat is jammer, want ik denk oprecht dat de GS/A-vereniging een leuke club is, die goed werk verricht in het belang van het behoud van de GS en GSA.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Aan alle mensen die kritiek hebben op onze manier van onderdelenvoorziening…...
U bent het trouwe lid dat te horen krijgt dat de laatste set zuigerveren is verkocht aan een “bezoeker”.
Ik kan uw reactie wel raden, die zal zeker NIET positief zijn, denk ik. (valhelm, hoofdzaak…..)?!?!
Het hemd is nader dan de rok….
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als er Axel en Ami Super rijders zijn die onderhouds artikelen nodig hebben zoals luchtfilters e.d. kunnen zich melden. Dan heb ik het dus niet over b.v. de eerder genoemde 1015 zuigerverenset waar er b.v. nog 1 van ligt.
Ook voor evenementen zijn ze uiteraard van harte welkom.
En natuurlijk de algemene ledenvergadering is de plek voor deze discussie’s.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ik heb nog iets heeeeeeeel positiefs te melden.
De hele discussie over de vereniging en het bijbehorende magazijn, heeft onze vereniging een NIEUW LID opgeleverd.
A., welkom in onze gelederen. Hiep Hiep Hoeraaaaa!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Breeze schreef:En als we dan toch aan het vuilspuiten/ophemelen zijn.
Ad 1
Ooit kreeg een nieuw GS(A) lid te horen, dat het eigenlijk not-done was om rallies te rijden met zo een voornaam voiture. Daar hoor je dus alleen mee te zondagsrijden.
Ad 2
Eenmaal met MiGS een zeer geslaagde meeting met aansluitend een puzzelrit bijgewoond. En zowaar het zijn allemaal heel aardige en normale mensen, die GS(A) rijders. En Dirk is een voorbeeld van behulpzaamheid in woord en geschrift.Adri
En in daden, hoop ik.
Ik heb (nog?) geen 1015 cc motoren, maar wellicht handig voor de club om deze dan aan te schaffen:
en
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
H@ns schreef:Maar heb je echt officieel gevraagd of je lid kon worden en hebben ze je echt de deur gewezen?
Het zal wel in de statuten staan dat je een GS/A moet hebben, maar het is wel erg bureaucratisch
als ze daar niet over willen praten.
De scoutingvereniging waar ik bij zit is in 1946 opgericht voor alleen jongens. Dit is ook zo vastgelegd in de statuten van de vereniging en de stichting die daar aan vast zit.
In ons dorp zat een aparte vereniging voor meidenscouting, we hebben ooit eens een fusie geprobeerd, maar daar zijn beide verenigingen bijna aan onderdoor gegaan.
2 jaar geleden heeft het bestuur van de meidenscouting besloten er mee te stoppen. Wij hebben vervolgens alle zeilen bijgezet om hun vereniging op te nemen in de onze.
Ons bestuur heeft een half jaar lang bij de notaris gezeten om de boel aan te laten passen.
Oftewel, erover praten kan altijd, maar als het bij de GS/A club inderdaad zo vast gelegd heeft dan wordt het best lastig en kan ik me voorstellen dat ze geen zin hebben om datzelfde traject in te gaan.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon