aandrijfas keering
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 17 maart 2006 08:26 PM

Heeft iemand wel eens de aandrijfas keering aan de bakzijde vervangen van een cx 25gti? Mijne lekt nogal. Moet ik nu wat aan gaan doen.
Tedoen?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 20 maart 2006 01:07 AM
  [ # 1 ]

de rechter as heb ik ook al los gehad. Volgens mij lekt rechts het hard.
Maar ben er nog niet uit hoe ik die keering uit dat huis haal.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 maart 2006 01:18 AM
  [ # 2 ]

ik kan me vergissen.
maar is dat niet een kwestie van die bouten eruit,dekseltje eraf, keerring wisselen en de zaak weer monteren?

dat is tenminste wat ik uit deze tekening haal.

 

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 20 maart 2006 01:34 AM
  [ # 3 ]

Good catch.

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 20 maart 2006 07:12 PM
  [ # 4 ]

Bij mij (xantia) in iedergeval wel!

 

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 maart 2006 08:18 PM
  [ # 5 ]

bij een CX zit de aandrijfas in een separate as geschoven waarover de keerring loopt.
die keerring zelf zit in het aluminium huisje wat met ik dacht 4 bouten vast zit.
dus ja de as zal eruit moeten, om bij dat keerringhuisje te komen.
en vergeet niet die rubber ring welke de afdichting is van dat huisje, al wil in dit geval (mischien) de optie siliconen zooi werken, maar mijn weg is het niet.
netjes nieuw rubber ringetje erin.
mvgr wupke:die zelf ook wel eens heeft liggen vechten met een niet willende aandrijfas van een CX… Wink
 

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 20 maart 2006 08:42 PM
  [ # 6 ]

Ja de as zal er wel uitmoeten ja. Maar inderdaad een dekseltje met vier bouten vast gezet. Nou dan ga ik de as weer uithalen en die keering vervangen, want hij lekt daar. Zal dat lekken nog wel goed controlleren of het niet iets anders is. Het is de bak dat weet ik wel zeker.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 21 maart 2006 11:09 PM
  [ # 7 ]

Ik zou eerst eens proberen met nieuwe bakolie met daaraan de nodige hoeveelheid leaklock toegevoegd.

Het monteren van een nieuwe keerring is natuurlijk de beste oplossing maar die linkse aandrijfas kan een echte miserie zijn om er uit te halen, soms lukt het gewoon niet zelfs met de bak uit de wagen .

Hoe hard lekt de bak eigenlijk?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 22 maart 2006 09:16 PM
  [ # 8 ]

Nou best wel, echt wel zichtbaar.
Nieuwe olie zit er al in.
Maar dat middel kan geen kwaad?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 22 maart 2006 11:07 PM
  [ # 9 ]

Kwaad kan het niet.

Ik heb goede resultaten met een vergelijkbaar middel van Marly in een bak van een 2L break.

Leaklock zou nog beter zijn , heb het enkele weken geleden bij de oliewissel gemengd met de nieuwe olie van de 2.2L Break.
Ondertussen heb ik de wagen niet meer op de brug gehad maar er lekt toch niets meer op de grond.

Ik zou zeggen probeer eerst eens voordat je aan die as begint.
In een motor zou ik het persoonlijk niet gieten , alhoewel dat het daarvoor ook bedoeld is.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 23 maart 2006 01:15 AM
  [ # 10 ]

oke, ga ik het erin mikken en hopen dat helpt.
Zit ook niet te wachten om die as er weer helaam uit te halen. Want echt leuk is dat niet

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 24 maart 2006 10:55 PM
  [ # 11 ]

alvast succes met de leaklock.
laat het resultaat weten aub.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 24 juni 2006 11:30 PM
  [ # 12 ]

En heb je al resultaat ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 25 juni 2006 06:43 PM
  [ # 13 ]

Nou ik heb de as er toch uit liggen ivm met die motor steun.
Dus nu wil ik die keering maar vervangen.
Alleen dat dekseltje krijg ik er nooit af stuk van de motor zit er voor.
Iemand een idee?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 26 juni 2006 10:31 AM
  [ # 14 ]
verkuilm schreef:

Nou ik heb de as er toch uit liggen ivm met die motor steun.
Dus nu wil ik die keering maar vervangen.
Alleen dat dekseltje krijg ik er nooit af stuk van de motor zit er voor.
Iemand een idee?

Ik vrees dat je daarvoor de bak moet van de motor halen,en dit kan enkel met de motor uit de wagen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 28 juni 2006 07:27 PM
  [ # 15 ]

bedoel je de keerring aan de motersteun kant?

zo niet, dan is het onmogelijk om hem te vervangen zonder de bak er achter weg te halen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook