Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-2011
- CX 25 TRD TURBO
- BX 19 GTI
Hallo,
Wie kan mij helpen met een probleem in mijn stuurbekrachtiging van mn saxo. Het is een 1.6 vts. Als ik de auto start, werk mijn stuurbekrachtiging niet. Dit kan variëren tussen de 10 sec en 5 min voordat die hem pakt. Tijdens het rijden geen last. Als ik de aut uit zet en weer opnieuw start, heb ik weer het zelfde probleem.
Mvg Arnold
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
neem aan dat je al het oliepeil hebt gecheckt van de bekrachtiging? (is geen elektrische toch?) of te leeg is geweest en weer hebt bij gevuld en niet ontlucht, en als je hem start staat ie ook niet te gieren, dat is dus dan het geluid van de multie riem, ala V-snaar. of kijk even of de riem nog wel alle ribbels heeft.
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-2011
- CX 25 TRD TURBO
- BX 19 GTI
Het is een electrische pomp. Op het moment dat die erin springt maakt die eerst een hoog zoemend geluid. Dat is wat ik in de auto hoor althans.
Olie peil is goed.
Deze ellende is begonnen na een hele hevige regenbui. Daarna kwamen de problemen en gebeurt steed vaker dat hij niet aanspringt bij starten.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ja, leuk al die electra, wat je wel ziet voorbij komen, (ook bij andere merken) slechte accu, deze moet echt nog 60% zijn, anders is de buffer weg tijdens het starten, en of slechte massa,
De borstels van de dynamo vervangen, is mijn ervaring.
Groet, Jan
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Het lijkt op een elektrisch probleem.
Je kan de stekker verbinding op de motor van de oliepomp controleren hier kan door water een slechte verbinding ontstaan.
Of het relais welke ook met een stekkerverbinding op de pompmotor zit.
Is dit goed kan het in de elektromotor zelf zitten, deze hoopt zijn restanten van de koolborstels in de motor op waardoor hij uiteindelijk stuk gaat.
op youtube staat onderstaand filmpje, als je handig bent is het goed te doen deze schoonmaken.
https://www.youtube.com/watch?v=ipZEkRSUESA&index=12&list=FLXQDblbaLnxhrqdKObaUHIA
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-2011
- CX 25 TRD TURBO
- BX 19 GTI
beremans schreef:Ja, leuk al die electra, wat je wel ziet voorbij komen, (ook bij andere merken) slechte accu, deze moet echt nog 60% zijn, anders is de buffer weg tijdens het starten, en of slechte massa,
In middels nwe accu. Probleem hetzelfde
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-2011
- CX 25 TRD TURBO
- BX 19 GTI
frankgoud schreef:De borstels van de dynamo vervangen, is mijn ervaring.
Groet, Jan
Zit al nwe dynamo op. 5 mnd oud
Als de stuurbekrachtiging niet werkt, werken de achterruitverwarming en de kachelmotor dan ook niet? Als dit het geval is, is je contactslot gaar.
arnold554 schreef:frankgoud schreef:De borstels van de dynamo vervangen, is mijn ervaring.
Groet, Jan
Zit al nwe dynamo op. 5 mnd oud
Ik ga er van uit dat je de borstels van de pompmotor bedoeld.
Gr. Wim.
Ik snap niet dat er geen bldc motor is gebruikt, deze hebben geen koolborstels, ik weet niet wat het vermogen is van de motor maar wellicht zzou er een BLDC gebouwd kunnen worden in China, met sensor draad voor de regeling zelf, want weet niet of de motor kontinu draait.
of gewoon een pomp op de motor zelf, want zo,n koolborstel motor is nu niet ideaal voor dit doel.
vrg kees