8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Groene Schicht, waar waren we gebleven…
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 september 2017 08:56 PM
  [ # 106 ]

Goed om te horen dat je goed thuisgekomen bent na ons avontuur in de Harz. Het knutselen aan de Groene Schicht was leuk, vooral omdat je zelf al de juiste spullen mee had en omdat het een zinvolle verbetering bleek te zijn. Het is daarbij goed om te zien hoe goed een autootje kan rijden wat er helemaal niet zo uitziet….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 25 september 2017 09:13 PM
  [ # 107 ]
waterman schreef:

Het is daarbij goed om te zien hoe goed een autootje kan rijden wat er helemaal niet zo uitziet….

Dat mag je uitleggen ... Rolling Eyes

Adri

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 september 2017 09:19 PM
  [ # 108 ]

Het ding ziet er niet uit. Doch, het rijdt als een trein!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 september 2017 09:24 PM
  [ # 109 ]

Inderdaad, een naam als de Groene Schurft zou beter op z’n plek zijn geweest Mr. Green

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 26 september 2017 02:29 PM
  [ # 110 ]

Hij is nog niet op zijn plek bij Het Loo, maar de Groene Schicht wordt toch per week een stukje mooier!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 26 september 2017 02:34 PM
  [ # 111 ]
Nielsje schreef:

.. de Groene Schurft ...

Ja ja ja, aan de schurft wordt gewerkt, het wordt steeds minder sword

GS1970 schreef:

...heb overigens nog een foto van de auto, 20 jaar geleden genomen…

Oude plaatjes zijn altijd leuk, ik hou me aanbevolen! Heb de webstek van Evan ook al geplukt voor het eigen archief.

De nieuwe binnenschermen hebben er toch voor gezorgd dat de neus weer vrijwel recht staat, ondanks de gemangelde kinnebak

met deze “panelgaps” ga je inderdaad geen concours winnen, maar het oogt toch een stuk beter dan eerst

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 01 oktober 2017 10:57 PM
  [ # 112 ]

Ik zat door de bekende geschiedenis van deze wagen te klikken en het schijnt dat de motor in het vorige decennium nog is drooggelegd. Altijd maar de vraag wat dat betekent, in ieder geval altijd de O-ringen van de retourpijpen. Het territorium afbakenen op parkeerplaatsen is nogsteeds vrij genant, dus ik dacht laat ik eens beginnen met de oliekoeler en kijken wat dat voor effect heeft.

Dus de inlaatpijpen losgemaakt en de oliekoeler eruitgetrokken. Het is best goor daaronder, en lang niet alle koelcapaciteit is nog te benutten:

De drek was nog lekker vers dus dat ging er redelijk soepel tussenuit met wat WD-40 en wat aanmoediging met het persluchtpistool. Ruimte eronder schoongemaakt en koeler teruggeplaatst. Blijkbaar was het achterste draadgat in de hotspotvoet toch niet zo fris meer, want ondanks met beleid terugplaatsen draaide ik die dus dol Grrrr Straf voor het niet gewoon helemaal verwijderen van de inlaatspin. Dat werd lelijke woorden en volgende keer meer.

Positieve aan het verhaal, ik denk dat ik wat gratis extra vermogen gevonden heb, ik trof een paar wervelpakkingen aan toen ik de inlaatpijpen wegnam:

Laughing

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 01 oktober 2017 11:18 PM
  [ # 113 ]

Incontinente auto’s zijn erg vervelend ja… Even een n00b question, om het in internettaal te formuleren: wat doen die wervelpakkingen? Als ik dat google krijg ik alleen maar resultaten als “Spaar uw rug” en dergelijke Laughing

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 01 oktober 2017 11:24 PM
  [ # 114 ]

Ah, ik maak het iets te cryptisch, het is een verzonnen term! De pakkingen zijn niet symmetrisch, want de bevestigingsgaten liggen niet op lijn met het gat in de cilinderkop. Dat betekent dus dat je ze verkeerdom kunt monteren, wat hier gebeurd is.

Er heeft als het ware jaren een soort schutting in het inlaatkanaal gestaan, dat beperkt de doorstroming en veroorzaakt wervels, dus waarschijnlijk slechtere vulling van de cilinders en daarmee minder vermogen…

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 01 oktober 2017 11:49 PM
  [ # 115 ]

Aaah dat klinkt logisch ja. Ik zie het nu ook. Op zoek naar diezelfde 70,9 briesende paarden als die Axel die hier ergens op het forum rondzweeft? Wink

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 oktober 2017 09:34 AM
  [ # 116 ]

Die Axel stuitert Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 02 oktober 2017 03:00 PM
  [ # 117 ]
MiGS schreef:

ik denk dat ik wat gratis extra vermogen gevonden heb, ik trof een paar wervelpakkingen aan toen ik de inlaatpijpen wegnam:

MiGS schreef:

Er heeft als het ware jaren een soort schutting in het inlaatkanaal gestaan, dat beperkt de doorstroming en veroorzaakt wervels, dus waarschijnlijk slechtere vulling van de cilinders en daarmee minder vermogen…

Ben benieuwd of de verbetering (of verslechtering) merkbaar is, want die wervelingen zouden ook een betere vulling veroorzaakt kunnen hebben.

Adri

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 oktober 2017 04:39 PM
  [ # 118 ]
Breeze schreef:

die wervelingen zouden ook een betere vulling veroorzaakt kunnen hebben.

Adri

Neah…. dan zou een Ferrari ook scheve pakkingen hebben Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 02 oktober 2017 06:34 PM
  [ # 119 ]
Breeze schreef:

... betere vulling ...

Betere vulling zeker niet, misschien een betere menging als er een injector recht boven had gestaan Wink

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 02 oktober 2017 06:58 PM
  [ # 120 ]

Das misschien ook wel een idee voor meer vermogen…hmm…een GS injectie… Het is wel eens eerder gedaan geloof ik.
Edit: Dat zijn trouwens wel van die projecten waar je alleen aan moet beginnen als je tijd over hebt Laughing

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook