Hallo, ik kwam door Googlen dit topic tegen
Ik rij met een peugeot 406 met een EW7 motor van 2001, en heb nu reeds 294 000km, en de laatste +- 10 000km begint hij overmatig olie te verbruiken (en een beetje blauw te dampen in de uitlaat)
Wat me niet abnormaal lijkt bij deze km stand en dan ook nog in comninatie met LPI wat mss nog voor extra uitdroging zorgt van de klepsteelrubbers.
Ik ben nu terug overgeschakeld op 10W60 van castrol (sport edge) waar ik in het verleden (tot op 250 000 km) ongeveer 1 l op 10 000km moest bijvullen. De laatste 2 onderhouden heb ik Total olie gebruikt maar nu zat ik om de ongeveer 1000 km een liter bij te vullen…
Ik heb eerst een motorspoeling uitgevoerd, en daarna dit product aan de olie toegevoegd http://www.bardahl.be/produits/10-root.html
Een ex collega van mij werkt daar en beweerde dat dit een super product is…
ik ga jullie op de hoogte houden en anders denk ik dat ik ook een bestelling ga plaatsen bij GWtje
Mss is het ook interessant om te spreken over welk type olie er gebruikt wordt en deze cijfers ook eens naast elkaar te leggen? De ene olie kan misschien al wat gevoeliger zijn aan verdampen bij koudstart als de andere, en ook de rijstijl/motorbelasting beïnvloed het olieverbruik. Ik rij per dag ongeveer een 80 km waarvan veel autosnelweg, en om mee te kunnen met het moderne geweld verreist deze motor in de zwaardere 406 een nogal sportievere rijstijl
De motorspoeling waar ik van sprak, is een product wat vastzittende zuigerveren terug los en zuiver maakt, de olie was bij mijn verversing echt pikzwart als van een diesel.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Er zijn weer Oilsavers leverbaar voor de EW7/EW10J4-motoren.
Voor de EW10A en EP6 is ook nog voorraad.
Bestellen kan dus weer!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wij gaan naar de Bahrdahl site en daar staat:
KENMERKEN
Herstelt en brengt de motorkompressie opnieuw in evenwicht. Stopt olielekken en geeft opnieuw elasticiteit aan de dichtingen. Vermindert het olieverbruik . Vermindert het lawaai van de motor. Verbetert de kracht en de prestaties. Voor alle types oliën en motorisatie.
Wie het gelooft mag het zeggen. Slechts ultrasofte claims, geen enkel getal, geen enkele verwijzing naar iets dat op een onafhankelijk onderzoek wijst.
Slechts € 77,90 per liter.
Wij van WC Eend bevelen WC Eend aan.
Voor dat geld kan je aardig wat motorolie halen bij bijvoorbeeld Action. Een stuk goedkoper.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik ben dan wel geen Citroen rijder meer, maar Ik ben ook wel geïnteresseerd in deze oplossing voor mijn 2003 Peugeot 206 sw 2.0 GTi. Hier zit als het goed is ook de EW10J4 in.
olieverbruik is nu zon 1 liter op 6000km bij km stand 184000km.
Ik zal wel ff een PB Sturen.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
JanSr schreef:Wij gaan naar de Bahrdahl site en daar staat:
KENMERKEN
Herstelt en brengt de motorkompressie opnieuw in evenwicht. Stopt olielekken en geeft opnieuw elasticiteit aan de dichtingen. Vermindert het olieverbruik . Vermindert het lawaai van de motor. Verbetert de kracht en de prestaties. Voor alle types oliën en motorisatie.Wie het gelooft mag het zeggen. Slechts ultrasofte claims, geen enkel getal, geen enkele verwijzing naar iets dat op een onafhankelijk onderzoek wijst.
Slechts € 77,90 per liter.Wij van WC Eend bevelen WC Eend aan.
Voor dat geld kan je aardig wat motorolie halen bij bijvoorbeeld Action. Een stuk goedkoper.
feit is dat ik nu al meer dan 2000km rijd en nog geen verbruik heb, en liever zo dan er olie hebben inzitten die verdampt…
Ik heb een C4 GP uit 2010 met een 1.6 VTI motor volgens mij een 5FW met in mijn ogen een aardig hoog verbruik. ongeveer 1L per 1600km.
Zou deze oplossing voor mijn wagen ook kunnen werken? Of überhaupt passen?
Ben er zeker wel in geinteresseerd.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een 1.6 VTi is een EP6, zie ook https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1998662/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zo net de oil- restrictor ontvangen voor EP6DT, montage is fluitje van niks. Beschrijving duidelijk.
Nu afwachten wat het gaat doen, ik ben benieuwd, bedankt GW-tje.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Top! Veel succes en dat succes is eigenlijk verzekerd…...
Dat kan ik ondertussen na 2 jaar gebruik rustig zeggen.
De ontwikkelingen staan ook niet stil. Ondertussen is er voor de beruchte THP nu ook een Oilsaver in de maak voor de voorste carterventilatieaansluiting. Dat betekent dat binnenkort beide kanalen voorzien kunnen worden van een Oilsaver. En dat is beter dan afdoppen.
Ook voor de motor van de MINI staat er 1 op stapel, die heeft maar 1 PCV aansluiting.
De Oilsavers voor de EW10J4 en de EW10A gaan ook weer opnieuw in productie.
Bestellingen via pb.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Bezwaren over te weinig ventilatie, en daardoor meer sludge, zie ik ook niet.
Punt is namelijk, dat dit type motoren gewoonweg teveel ventilatie hebben. Dat is een constructiefout, die je met de restrictor herstelt.
Komt nog bij dat je dure katalysator niet meer wordt belast met slecht verbrandde olie.
Ik zou dat ding ook zelf kunnen maken, maar: ik gun het JW, vanwege zijn uitvinden en en doorzettings vermogen. Bovendien spaart ie zo het milieu enorm.
Daar komt nog bij, dat het ding is getest op teveel overdruk veroorzaken in het carter.
JW??? Das ook een waardevolle forum deelnemer, maar ‘t ding is door GW-tje ontwikkeld.
Groet, Jan
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Er is weer nieuwe voorraad. Wacht niet te lang, ze gaan serieus hard…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Is er al een webshop GW? En heb je al magazijnmedewerkers in dienst?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als er behoefte is aan een webshop timmer ik die zo in elkaar. Geen probleem!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991