25 van de 30
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
“Egberts” ID break: Verkocht aan Gelaleo
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 maart 2016 09:21 PM
  [ # 361 ]

Probeer je mij op te vrolijken?? cheese

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 14 maart 2016 02:05 PM
  [ # 362 ]

Daar kan jij toch wel tegen? tongue wink

zie het anders met leedvermaak, is alweer 7 jaar terug… Merkte er weinig van met rijden.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 juli 2016 03:16 PM
  [ # 363 ]

Eindelijk de lekkage op de Li remschijf opgelost.

Ander stuurhuis gemonteerd, O-ringen remklauw vervangen.
Blijkt uitkeindelijk dat het lek tuutje van de differentieel as helemaal verstopt zat. Tuutje doorgeprikt, nieww slangetje er op.
Alweer flinke afstanden gereden en eindelijk blijft de rem droog.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 augustus 2017 08:38 PM
  [ # 364 ]

De hydrauliek pomp ging steeds meer lawaai maken: een hamerend geluid.
Maar eens goed gekeken en geluisterd: Niet de pomp, maar de nokkenas poelie. Deze had heel veel speling op de klinknagels. Gelukkig kom ik er nu achter en niet over 3 weken op weg naar Frankrijk!!

Best een behoorlijke klus: radiateur, accubak en stuurhuis moeten er uit. Gelijk een ander stuurhuis gemonteerd ivm vrij hoge pompfrekwentie.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 augustus 2017 08:50 AM
  [ # 365 ]

Zeker goed moment voor zo’n lange rit.

In je vorige post had je ook al het stuurhuis vervangen… Daar blijf je problemen mee houden?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 augustus 2017 10:28 AM
  [ # 366 ]

Wow jij bent scherp.
Ik had in vorige post het stuurhuis vervangen door een met fors interne lekkage ( maar op zeker geen externe lekkage) toen ik op zoek was naar olie lekkage op mijn Li remschijf. De lekkage bleek niet uit stuurhuis te komen, maar uit de differentieel as.
Daarom zet ik het betere stuurhuis weer terug ( komt uit de auto die ik ooit van Bogaard77 overgenomen heb en gesloopt heb, is een perfect stuurhuis).

Lang verhaal in het kort:
Het stuurhuis wat ik er “tijdelijk” in had is een chyparse gereviseerd stuurhuis wat Virtualitie in wanhoop bij mij achtergelaten heeft toen zijn 3e chyparte stuurhuis weer interne lekkage had en wij samen bij hem een Citrotech stuurhuis gemonteerd hebben. Dit stuurhuis gebruik ik in de cursus DS en Hydraulique om interne lekkage te laten zien!! Virtualitie heeft een uitgebreid topic waarin hij een “verhoogde pomp frequentie” op spoort en waar telkens het stuurhuis een boosdoener blijkt te zijn.

Overigens het perfecte stuurhuis van Bogaard77 is ook Chyparse revisie.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 13 augustus 2017 10:22 PM
  [ # 367 ]

Bij mijn break zit ook een stuurhuis waar de stickertjes van Chyparse op zitten, deze heeft bij mij nooit gewerkt omdat ik meteen ben baan slopen. Deze wil ik voordat ik deze terug zou plaatsen een keer op druk zetten om te kijken of er interne en externe lekkage optreedt.
Is het losraken van de poelie iets wat vaker voorkomt en dus een aandachtspunt is? Misschien bij revisie de klinknagels preventief vervangen?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 augustus 2017 10:46 PM
  [ # 368 ]

Van de poelie zijn de gaten in de flens uitgelubberd en op den duur gaan daardoor de klinknagels kapot.

https://youtu.be/Y4NixtI2LC8

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 september 2017 11:12 PM
  [ # 369 ]

7 jaar geleden een grote restauratie gedaan aan de DS break: veel laswerk en al het plaatwerk netjes gemaakt.
Ik ben nu weer behoorlijk aan de beurt:
- onderkanten deuren en schermen forse roest blazen. De lak komt er op sommige plekken met hele plakken af. Voor zover ik nu kan overzien is het plaatwerk nergens door.
- Li Achter moet er weer fors gelast worden aan de binnen schermen en aan de C-stijl.

Op zich niet vreemd als je permarijder bent. De auto is indertijd geconstrueerd om maar 7 jaar mee te gaan.
Toch wel frustrerend.

Bij de vorige plaatwerk restauratie heb ik het roest niet helemaal uitgestraald. Heb toen roest zoveel mogelijk weg gehaald en resten met Owatrol behandeld en daar laksysteem over heen gezet. Kennelijk blijft dat toch niet goed.
Dus nu: uitstralen, Zink spray er op en dan epoxyplamuur en lak er op.

Maar ik stop er nu ook mee om deze DS als all-weather auto te gebruiken. De winter voortaan toch in een moderne auto.

Misschien gaat de DS break er wel uit nadat ik het ergste roest heb aangepakt. 3 oldtimers: de 4 deurs DS cabrio, een Ami6 berline en de GS birotor is misschien wel genoeg. Maar hier ga ik eerst een tijdje op broeden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 september 2017 11:57 PM
  [ # 370 ]

Ik blijf er bij Egbert, als je een flinke laag vet over zelfs blank staal smeert of spuit, roest het nooit weer.

Ik smeer portieren ook aan de binnenkant altijd flink met vet. De MX5 staat continu buiten, heb ik vier jaar geleden met vet behandeld, de kokerbalken met de drukbekerspuit en de portieren met de kwast en hoewel het een notoire roestbak is, na vier jaar nog geen roest te bekennen.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 oktober 2017 12:25 PM
  [ # 371 ]

In mijn ervaring is het gekozen product niet eens zo enorm belangrijk, maar telt het het zwaarst dat je er überhaupt iets op smeert of spuit en dan vooral binnen in de holle ruimtes. Regelmatig grondig afspuiten van de onderkant en wielkasten van de auto in pekeltijd is ook heel belangrijk. Maar goed, dat ligt eigenlijk ook wel voor de hand.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 01 oktober 2017 06:04 PM
  [ # 372 ]

Holle delen zitten bij mijn DS lekker in het Sanders Fett.
Meeste roest zit onder de lak en NIET van binnen uit!
Ook is het binnen scherm achter fors geroest en een paar plekken zijn door. Probleem is dat daar allemaal leuke richels zitten waar modder op blijft liggen. Het Sanders fett dat ik daar op gedaan had was allemaal weggespoeld.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Gepost: 01 oktober 2017 06:43 PM
  [ # 373 ]
Lucas schreef:

In mijn ervaring is het gekozen product niet eens zo enorm belangrijk, maar telt het het zwaarst dat je er überhaupt iets op smeert of spuit en dan vooral binnen in de holle ruimtes. Regelmatig grondig afspuiten van de onderkant en wielkasten van de auto in pekeltijd is ook heel belangrijk. Maar goed, dat ligt eigenlijk ook wel voor de hand.

doei

Profiel  
 
Gepost: 01 oktober 2017 06:51 PM
  [ # 374 ]

Deze ben ik met lucas eens ik denk dat je gewoon vaker moet schoonmaken en behandelen vergeet niet dat een band bij 140km in de regen bv das een flinke hogedrukreiniger met zand en grind enz .ik heb mijn chassis gerestaureerd de naden afgewerkt met epoxie en daarna alles in de epoxie gejast met de kwast ..en nu naar 10jaar geen spoortje roest maar rijden doe ik alleen zomers

doei

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 oktober 2017 07:18 PM
  [ # 375 ]

Rijden in de winter, en dan vooral met pekel, zorgt gewoon voor narigheid. Ik kan me heel goed vinden in je overweging Egbert om in de winter modern te gaan rijden. Is ook een stukkie veiliger als er iets misgaat.. (tenzij je in een Suzuki busje of een Tata Nano de winter door wil….)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
25 van de 30
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook