hallo , mag ik vragen welke thp motor in deze Catus ligt? ik ben bezig met een andere auto te kopen die een 1.6 THP motor heeft en vroeg bij de plaatselijke LPG boer wat inbouwen kosten maar daar kwamen we zo niet uit op dat een succes zou worden .














Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/228247/#1991179
De E-THP staat niet helemaal los van de 1.6 THP, maar is wat moderner en vooral betrouwbaarder (en heeft een cilinder minder). De 1.6 THP staat niet bekend als een motor die er bij uitstek geschikt voor is (maar misschien werkt het wel hoor), Citroën gebruikte daar zelf de 1.6 VTi voor.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
E-THP en pure-tech zijn compleet verschillende motoren vergeleken met de 1.6 THP. Ze lijken in niets op elkaar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Echt niet!? Op papier dacht ik dat het echt niet kon missen! (zo’n beetje 3/4 van het vermogen van de 1.6 in beide gevallen, erg vroeg al het koppel, etc)...
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)


























Totaal aantal Berichten: 7843
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Boring van de cilinders is 75 millimeter voor de Puretech en 77 voor de THP, Da’s al best significant. Een nog groter verschil is de distributie: de 1.2 heeft een ‘natte’ riem, de THP heeft een ketting. Compleet anders dus.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En de driepitter heeft een inwendig uitlaatspruitstuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is daar het voordeel van?
Is dat puur om de kosten te verlagen? Of voor het verbruik en/of extra vermogen?














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat heeft alles te maken met het verbeteren van het rendement, het beter kunnen controleren van de warmtehuishouding, een snellere opwarming en een compactere, lichtere, bouw van de motor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zolang dat heel blijft klinkt dat niet verkeerd.


























Totaal aantal Berichten: 7843
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Kosten zullen hoger zijn maar de voordelen ook. Een geïntegreerd uitlaatspruitstuk maakt deel uit van het koelcircuit. De koelvloeistof en dus de motor worden daarmee sneller warm bij koude start. Dus minder uitstoot, inwendige slijtage en verbruik. Ook zijn bij hoge belastingen de uitlaatgassen gekoeld om de katalysator te beschermen. Normaal doet de motor dat door extra brandstof bij te mengen. Dat hoeft dus niet of in mindere mate.
Ofwel: meer efficiëntie, lager verbruik, minder uitstoot.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb de knoop doorgehakt, de 18e laat ik toch lpg in mijn auto inbouwen. Ben toch vanplan de auto langer te houden en ga ook meer km in de toekomst rijden. Voor het leuke bedrag van 1295 euries kan dat in Wezep. Laat het jullie wel weten hoe het verder bevalt en ingebouwd is. Gr Rene





Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gefeliciteerd Rene! Mooi dat er meer Cactussen op LPG komen, al tel ik er nu nog maar twee. De prijs voor inbouw is overigens zeer scherp. Ik was bijna 2.000 euro kwijt. Welk systeem laat je inbouwen?
Welk systeem of merk weet ik nog niet, hij heeft me gemaild dat de installatie besteld is en dat ze woensdagochtend beginnen met inbouwen, ook staat er een leenauto voor me klaar.
Denk zelf dat het een installatie van vogels is. Dat is 1 van de goedkoopste. Laat hem wel jou foto,s zien voor de vulaansluiting en de schakelaar cq gasmeter.
Laat binnenkort de foto,s en het verslag wel zien.





Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Succes met je ombouw. Wil je meer details zien, laat me gerust weten.
Vrijdagochtend mijn auto opgehaald, alles netjes ingebouwd, werd wel ietsje duurder a,1420 euro, maar nog niet duur vergeleken met andere inbouwers.
Het is inderdaad een vogels installatie, een 64 liter tank en de vulnippel ook achter de tankdop en de schakelaar op de plek die ik wilde.
Hij loopt als een zonnetje, voor mijn gevoel zelfs iets minder rauw als op benzine.
En nu maar kilometers maken en lachen aan de pomp.
Ga nog even bekijken wat het gebruik op lpg is.