Wederom airbag melding
bboy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 06-10-2017

Gepost: 07 oktober 2017 12:01 AM

Ik heb de airbag melding in display staan.
Kabel onder bestuurdersstoel bekeken en gerammeld en ingespoten geen effect.
Rode schakelaar onder kapje met sleutel paar x omgezet geen effect.

Vd week proberen het kapjebij pook voorzichtig los te halen.

Mocht dit niks helpen is mijn vraag wat gebeurt er als je met deze melding bij de apk keuring komt.
Keuren ze hem erop af en kan je deze melding uitzetten mochten de tips and trucks niet helpen

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 07 oktober 2017 05:52 PM
  [ # 1 ]

Airbag is geen APK afkeurpunt. Er komt een aantekening, meer niet. In de hoop dat de automobilist zijn garagist aan het werk zet. cool grin $$$ cool cheese

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Kooijman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-01-2014

Gepost: 20 januari 2020 04:06 PM
  [ # 2 ]

Hoi!

Oude post, ik hoop dat iemand hier nog kijkt…

Ik heb een C5 break 2.0i 16v met een probleem dat hierop lijkt. Ik krijg vaak een melding over airbags & pyrotechnische gordelspanners. Mijn xantia had het ook. Stoorde me niet. Maar deze melding komt en gaat, vaak met irritante piep. Soms wel om de 10 minuten. blijf aan of ga uit!

De stekkers onder de stoel zitten netjes. Sleuteltje in rode slotje helpt ook niet. Hoe zet je deze melding uit? Of permanent aan?

Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 20 januari 2020 05:04 PM
  [ # 3 ]

Houdt het verband met draaien aan je stuur? Ik vraag dat omdat er achter je stuur een zgn “klokveer” zit. Daar zit een lintkabel in opgedraaid. Eén aderpaar gaat naar de stuurairbag, de andere is voor de COM2000 interface. Ik heb gelijke storingen gehad en dat bleek uiteindelijk een draadbreuk in die lintkabel. Daarom zag de airbag computer de stuurairbag soms niet (met storingen als gevolg).

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 20 januari 2020 08:24 PM
  [ # 4 ]

Is de auto al eens uitgelezen?

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Kooijman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-01-2014

Gepost: 21 januari 2020 08:40 AM
  [ # 5 ]

Als je uitleest met standaard odb stekkertje krijg je melding over sensor thermostaat. Komt vaker voor en is niet erg.

Lexia geeft veeeeeel meer weer. Cd wisselaar die wegvalt (kan kloppen, de yatour die eraan hangt zet ik wel eens uit) minpool van een display dat stoort, die thermostaat sensor (honderden keren) en nog wat meldingen van een periode dat hij wat olie lekte via een keerring (zijspoor: hij verbruikt heel weinig olie!) En een paar meldingen van de injectoren (toen was bobine kapot). Ik durf het er niet goed zelf uit te gooien… Kan de dealer zien als je zelf aan het klooien bent met lexia?

Maar kort antwoord: niets over airbag.

RogerM schreef:

Houdt het verband met draaien aan je stuur?

Goede suggestie. Maar nee, het lijkt behoorlijk willekeurig. Soms dacht ik verband te zien met de regen en automatische sensor, stuur, lampen, radio… Maar eigenlijk is het gewoon willekeurig. Vanochtend een half uur gewoon niks bijvoorbeeld.

Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 januari 2020 09:42 AM
  [ # 6 ]

Dat zijn de beste meldingen, intermittent. Het beste werkt meten met een scope en kijken wat de signalen/communicatie doet als je met kabels gaat bewegen en/of hoe het reageert op kou/warmte. Zoals je zegt heb je in de ochtend geen probleem gehad (alles koud). Na een half uur doet zich de storing voor (alles warm), wellicht dat daar de kern van het probleem ligt.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Kooijman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-01-2014

Gepost: 31 januari 2020 09:16 AM
  [ # 7 ]
2cvMaarten schreef:

Het beste werkt meten met een scope…

Kan je dat toelichten? Ik heb een lexia uitlees unit met software. Let wel, van Chinese makelij…

Ik ben geen complete oen als het om techniek en electronica gaat, maar ik kan er maar moeilijk mee omgaan.

 

Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 31 januari 2020 01:50 PM
  [ # 8 ]

Een oscilloscoop gebruik je om communicatie op je databus weer te geven. Back-probe een connector en als je de scope goed ingesteld heb zie je het signaal op de Canbus. Door nu te gaan ‘klooien’ met kabels kun je kijken wat er met het signaal gebeurd.

Ter lering en vermaak, geen Citroën maar wel een indruk hoe je iets kunt meten. Check ook zijn andere video’s, erg leerzaam.

 

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook