Mag een Italiaanse (echte) scooter ook Rens?
Vespa 150 Sprint
Bouwjaar 1964
Top: 90 met pijn
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat hangt ervan af of je er een leuk topic van maakt . De foto is een goed begin!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Er is helaas niet zoveel over te vertellen. Kreeg het apparaat in 1975 van een flatgenoot in Delft, waarbij ik een fles wijn heb gedoneerd, iirc. En elk jaar denk ik, verdorie weer te weinig of helemaal niet er op gereden. Vorig jaar dacht ik serieus om hem weg te doen, want hij staat maar in de weg te staan in de garage. Bovendien is per definitie een 2-wieler gevaarlijk(er) en zeker een scooter met kleine wieltjes en met zonder een steun tussen de knieën. Op de snelweg hoort hij niet (meer) thuis. Maar toen hoorde ik dat de echte scooters serieus geld gaan opbrengen en bovendien is rijden ermee toch wel erg leuk. Dus ik houd hem maar.
Het is eigenlijk een surrogaat voor een motorfiets, want dat rijdt natuurlijk veel beter en sneller. Toch heb ik nooit serieus overwogen om dat aan te schaffen, want ik ken mijn eigen rijstijl en dan is het beter om je tegen jezelf te beschermen. Eerst met een gezin, jonge kinderen enzo en nu ben ik te oud.
Wel heb ik een poosje elk jaar een flinke rit gemaakt op een serieuze fiets, een Moto Guzzi en later een BMW R90. Dat zat zo, een goede vriend van mij (wetenschappelijk medewerker van Grondverzet, bij JanSr welbekend) had door een ongelukkige samenloop van omstandigheden binnen korte tijd met zijn auto een paar flinke schades gereden. En dan word je met al je motorvoertuigen uit de verzekering gesmeten en gedumpt bij Terminus de verzekering voor kneusjes, met bijbehorende iets verhoogde premies. Mijn vriend vroeg mij toen of ik wellicht zijn fiets op mijn naam wilde zetten. Daartoe was ik wel genegen en als kleine tegemoetkoming kon ik jaarlijks een weekeindje toeren. En dan begon ik rustig, uiteraard, maar aan het einde van het weekeind reed ik weer vééls te hard.
Het is goed zo.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Het lijkt me echt een ontzettend leuk ding om in een zonnig weekend heerlijk de kleine weggetjes af te snorren.
Wat hard kan, hoeft niet hard om er lol aan te beleven
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Psies, het is een goede onthaaster.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 29-09-2017
- C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus
Vespa 150 Sprint
Bouwjaar 1964
Top: 90 met pijnAdri
prachtig ding..
2020 Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus, Grijs (Metallic)
2017 Citroën C3 PureTech 82 Feel Edition, Almond Green (verkocht)
2016 DS DS4 PureTech 130 S&S Chic, Gris Artense (verkocht)