hallo
Toch maar besloten om mijn CX Athena te voorzien van nieuwe laklaag,omdat de oude wel z’n beste tijd gehad heeft en op diverse platen de roestduivel de kop op stak
vooral onderkant portieren begonnen serieuze roestblaren te krijgen
Omdat de bodem nog in prima conditie is toch maar besloten om hem op te knappen
Wat betreft het plaatwerk heb ik 4 goede portieren kunnen bemachtigen waarvan 2 old stock
Waar ik nog naar op zoek ben zijn de stukken die aan voorzijde onder bumper zitten,daar die vooral links redelijk krokant zijn
Zag op CX basis reparatie plaatwerk staan en dacht dat dit de juiste waren ,maar nu twijfel ik of deze wel voor een serie 1 zijn
kan iemand mij zeggen of deze ook passen en zo niet of ik er ergens anders nog aan kan komen
alvast dank
DSC_0030 by Typer-rood, on Flickr
De basis heeft toch de nummers erbij staan? Onderdelenboek ernaast houden en je weet het
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
dat ding op de foto is van plastic.
maar dat onderstukje wat jij bedoelt is wel te maken toch?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 23-11-2008
- Xantia 1.8i X
- CX 25 GTI Turbo
- CX 20 RE
- CX 22 TRS
Hoi Jan,
Erikkuiper heeft gelijk: dat ding is van plastic.
Het is voor CX serie2, dus niet voor jouw CX Athena.
De uitsparingen in de plastic kap aan de linkerzijde en de bovenzijde van jouw foto zijn er om lippen te creëren aan deze kap. Dit is om deze kap goed aan de onderzijde van een plastic voorbumper aan te laten sluiten. Een deel van deze uiteinden (lippen) gaat boven de onderrand van de kunststof voorbumper en een deel gaat eronder. Maar jouw CX Athena heeft geen kunststof bumper.
Mijn Citroënforum foto’s (niet veel): http://www.mijnalbum.nl/Album=SRLEZ8DL
Oeps dat wordt dus knutselen met staal ☺
Of weet iemand of ze toch ergens te krijgen zijn?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je kunt ook even bellen naar Citro classiuqe .
Deze hebben ook nog 1 en ander op zolder liggen .
Vraag even naar Rob als je ze belt.
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
dank je ga ik doen
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Ik zie dat je de achterruitjes en achterruit hebt laten zitten. Bij mijn pallas uit 1977 zaten de rechter ruitjes al aardig los (ik kon ze aan de voorkant van binnenuit gewoon naar buiten duwen) en de onderste sponning van de achterruit was hevig geroest.
Mijn advies als je het toch zo drastisch aan het aanpakken bent; haal dat ook nog even los. Ik heb het geheel na de spuitbeurt door een collega van de spuiter weer laten monteren, omdat ik niet zelf met kitten wilde gaan prutsen.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik had de zelfde ervaring met mijn 77er. ruitjes zonder moeite uit de sponning gedrukt en de achterruit losgesneden. Mijn sponningen vielen gelukkig mee..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zal er nogmaals naar kijken evt samen met spuiter
Wat ik zag was dat alles er nog keurig uitzag
Heb er ook van binnenuit met redelijke kracht tegenaan geduwd maar er was geen enkele beweging in te krijgen
kit zit er ook nog prima uit
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ook al zitten ze nog mooi vast ( zeker weten doe je dat nooit)
Haal ze eruit zoals de voorgangers al schreven.
Gewoon jammer dat je er na een tijdje spijt van krijgt dat je het niet gedaan hebt.
Succes.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
ik heb bij mij de ruiten er ook uitgehaald. Nu was aan 1 zijde duidelijk roest te zijn. Maar ook de onderdorpel van de achterruit moest uiteindelijk worden vervangen. Opties is het helaas niet altijd even goed te zien, maar het zijn wel belangrijke details om goed tegen het regenwater en vocht te behandelen. En straks weer lekker met moderne kit vastzetten, zodat ze niet ergens op de snelweg er afketsen
Sinds 3 weken is mijn CX terug van de spuiter
Duurt toch altijd wat langer dan afgesproken,maar ja het resultaat is er ook naar
Auto is geheel blank gezet en enkel slechte plekken zijn aangepakt
Viel over het algemeen erg mee er zat eem roestplek onder tankklep en het grootste karwei was aan voorzijde onder bumper.Hier heeft hij rotte gedeelte verwijderd en nieuwe stukken in gezet
Ook was de accubak niet geheel fris meer en is deze ook weer in prima staat.
Staat er weer keurig bij
Ben begonnen met portieren monteren wat best een intensief werkje is om deze weer netjes af te hangen.
wat ik wel wil vragen is hoe men het gemakkelijkst de portierruiten verwijderd.
moet deze uit de oude overzetten,maar weet niet goed hoe ik glas los kan krijgen om daarna alles over te kunnen zetten.
zal binnenkort wel enkele foto’s plaatsen van voor en na opknapwerk
is er iemand die mij kan zeggen hoe ik makkelijk portierruiten kan demonteren zodat ik deze in de nieuwe portieren kan overzetten
Alvast dank
mvg
Hoi, mooi hoor! Maar moet(!?) je ruiten overzetten?
Sterkte met die klus, lijkt me erg lastig!
Wim
jazaker
van 2 portieren zeker omdat deze nieuw zijn
de andere 2 zou evt kunnen dat ik ruit en mechanisme laat zitten
Dit zijn ook 2 andere maar gebruikt dus als glas tint overeen komt met orginele laat ik die misschien wel zitten
gr
jan