Hallo alemaal
Ik heb een C4 die een paar maanden niet gebruikt wordt.
Iedereen adviseerde mij op dan de accu los te koppelen hetgeen ik gedaan heb.
Ik had eerst de motorkap ontgrendeld, auto met centrale portier vergerendelingen gesloten, en de accu losgekoppeld.
Stom waarschijnlijk want toen ik de motorkap dichtdeed controleerde ik of de auto nog open kan met de sleutel.
Helaas, met met de centrale sleutel en ook niet met de sleutel in het portierslot.
Iemand enig idee hoe ik mijn C4 weer open krijg ??
Alvast erg bedankt !!



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
ai, heb je geen wegenwacht??? of assistent, anders ja de accu moet er weer op, kan je niet van onderaf in de motorruimte bij de aansluiting van de accupool komen, of anders een startkabel er aan hangen, let dan op dat je geen sluiting maakt, ik bedoel dus aan de kabel, niet aan de accu zelf,dan kan een tweede persoon de cv bedienen, de min kan je natuurlijk gewoon overal op plaatsen, anders moet de kap open, met een trekhaak of iets dergelijks.
Dank voor je snelle reactie.
Ik had gehoopt dat er een “eenvoudigere” oplossing zou zijn. Ik ging er ook vanuit dat ik het voorportier gewoon met de sleutel zou kunnen openen, ook zonder stroom. Dat gaat bij een C4 dus blijkbaar niet





























Totaal aantal Berichten: 10460
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat vind ik wel vreemd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Klopt, ik ook





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ook niet passagierszijde ?
Ik werk bij een bedrijf dat ander meer voor Citroen-Assistance optreedt. Komt wel vaker voor dat ik een auto moet openmaken. Als je een trekhaak hebt, spanning via de doos, met hulp van een accu of booster, op de constante pus zetten, En voia open…
Hallo allemaal .... Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.
Intussen is iemand van de Citroen garage naar hier gekomen en heeft “in een flitsende beweging” de motorkap losgemaakt.
Zoals de fransen zeggen “een petit flute du centime”.
Daarna de accu weer vast het alles werkte weer.
Zit ik alleen met het advies om de accu los te koppelen als je voor 3 tot 4 maanden weggaat. Dat gaat niet tenzij je de auto en/of motorkap openlaat, en dat is toch wel erg jammer.
Mocht er iemand zijn die hier nog een goed advies voor heeft dan hou ik me graag aanbevolen
Nogmaals hartelijk dank iedereen voor het meedenken.
Ja, de accu niet loskoppelen. Vroeger was dat een logisch advies, maar tegenwoordig met al die electronica gewoon laten zitten. Een druppelader is ook een goed idee, maar als je geen stopcontact in de buurt hebt werkt dat niet. Dat hoef je ook niet alle instellingen weer opnieuw in te voeren. Voor je Accu: Als je hem “echt vol” wegzet dan blijft een goede accu makkelijk 3-4- maanden op spanning. Een volle accu bevriest ook niet, maar een lege wel. Ik zou hem dus opladen voordat je de auto stilzet, dus een lange rit maken of aan een acculader hangen voor een nacht.
To err is human, not to err is divine.



Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017
- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma