2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Warm draaien stadsverkeer.
G.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 07 oktober 2017 03:55 PM
  [ # 16 ]

Helaas,Helaas.. ik dacht dat het probleem over was maar zojuist veel in de stad gereden en weer te heet.. nu las ik ergens dat je draden kunt doorverbinden om te kijken of de vin wel werkt? zo ja welke? verder vond ik ook een soort cilinderachtig ding in een klikhouder rechts van de vin die op het frame zit met 2 draadjes naar de vin.. kan het ook misschien daar aan liggen?

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 oktober 2017 08:37 PM
  [ # 17 ]

De 2 of 3 polen van de stekker die op de thermoschakelaar geklikt wordt met elkaar doorverbinden. Die met 2 polen op de stekker is makkelijk, met een stuk draad de één met de ander verbinden en hij begint gelijk te loeien als de auto op contact staat. Als je een 3 polige stekker hebt heb je één pool van halve kracht en één voor volle kracht, gewoon even proberen met een stuk kabel. Kan je dus gelijk kijken of je fan het nog doet en wellicht gewoon even je ventilator constant laten draaien tot het probleem gevonden is.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
G.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 10 oktober 2017 11:40 AM
  [ # 18 ]

Nou vandaag getest en de fan werkt gewoon als ik deze doorverbindt.. ik zag wel dat de radiateur behoorlijk roestig is van binnen.. dus ben van plan deze te vervangen. Iemand hier nog een adres voor? Ik heb al rond gebeld en gekeken voor een 2e hands maar geen succes

Profiel  
 
G.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 10 oktober 2017 05:00 PM
  [ # 19 ]

Zojuist de radiator gereinigd en is goed opgelet wat er gebeurt.. de fan slaat dus wel aan maar slaat op een gegeven moment wel weer af en dan gaat het lampje branden dat de KVS te warm is.. begin nu steeds meer de koppakking te verdenken Sad aangezien er ook bij de koude start blauwe rook uitkomt die stinkt

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 oktober 2017 05:41 PM
  [ # 20 ]

Dan zou de fan gewoon moeten blijven draaien, eventueel op een hogere snelheid. Dat dikke ding waar je het over had is waarschijnlijk de weerstand voor de eerste snelheid, het ziet er naar uit dat de hoge snelheid het niet doet. Hoeveel contacten zaten er in die stekker?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
G.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 10 oktober 2017 05:43 PM
  [ # 21 ]

3 stekkers.. ik heb het thermocontact ook net vervangen dus ik begrijp er geen *** meer van

Profiel  
 
G.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 10 oktober 2017 05:46 PM
  [ # 22 ]

En toen ik de contacten had door verbonden deed de fan het wel op hoge snelheid.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 oktober 2017 06:47 PM
  [ # 23 ]
G.M schreef:

aangezien er ook bij de koude start blauwe rook uitkomt die stinkt

Dat wijst op olieverbruik, niet op een lekke koppakking.

G.M schreef:

3 stekkers..

1 steker met 3 aansluitingen, toch?

Volgens het schema staat er op 1 van de 2 draden naar de ventilator 12 V bij ingeschakeld contact.
De andere draad splitst zich, 1 spoor via de ballastweerstand naar het thermocontact, de andere rechtstreeks.

Het dubbele thermocontact schakelt beide naar massa, de derde aansluiting dus.
Bij stijgende temperatuur schakelt het eerste contact de aansluiting via de weerstand, je krijgt dan een spanningsdeler en de ventilator draait in de langzame stand.
Stijgt de temperatuur toch verder, dan schakelt het tweede contact en draait de ventilator in de snelle stand.
Werkt deze schakeling wel?
En is het thermocontact wel goed aangesloten?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
G.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 10 oktober 2017 07:18 PM
  [ # 24 ]

Ik heb de stekker er af gehaald nieuw contact erop gezet en stekker weer terug geplaatst.. ik heb geen idee waar ik het verder moet zoeken. Ik kan morgen nog wel een keer alle draden langslopen.

Profiel  
 
G.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 10 oktober 2017 07:21 PM
  [ # 25 ]

Het lijkt mij bij een nieuw contact dat die schakeling toch moet werken?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 oktober 2017 07:30 PM
  [ # 26 ]

Werkt bij doorverbinden op de steker zowel de lage als de hoge snelheid?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
G.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 10 oktober 2017 07:33 PM
  [ # 27 ]

Ja bij het door verbinden heb ik beide standen geprobeerd en werkte allebei.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 oktober 2017 07:35 PM
  [ # 28 ]

Weet je zeker dat je het juiste thermocontact hebt?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
G.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 10 oktober 2017 07:38 PM
  [ # 29 ]
René Jongejan schreef:
G.M schreef:

aangezien er ook bij de koude start blauwe rook uitkomt die stinkt

Dat wijst op olieverbruik, niet op een lekke koppakking.

G.M schreef:

3 stekkers..

1 steker met 3 aansluitingen, toch?

Volgens het schema staat er op 1 van de 2 draden naar de ventilator 12 V bij ingeschakeld contact.
De andere draad splitst zich, 1 spoor via de ballastweerstand naar het thermocontact, de andere rechtstreeks.

Het dubbele thermocontact schakelt beide naar massa, de derde aansluiting dus.
Bij stijgende temperatuur schakelt het eerste contact de aansluiting via de weerstand, je krijgt dan een spanningsdeler en de ventilator draait in de langzame stand.
Stijgt de temperatuur toch verder, dan schakelt het tweede contact en draait de ventilator in de snelle stand.
Werkt deze schakeling wel?
En is het thermocontact wel goed aangesloten?

  ja je gaat op een gegeven moment alle oorzaken uitsluiten. Ik heb wel een lekke oliekeerring maar dat kan er dan toch nooit via de uitlaat uitkomen?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 oktober 2017 07:41 PM
  [ # 30 ]

Een oliekeerring lekt naar buiten, niet naar binnen.

Het originele onderdeelnummer van het thermocontact is 126417.
Schakelpunten:
laag 87 in 83 uit
hoog 92 in 88 uit
Alles uiteraard in graden Celsius

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook