We zijn het in ieder geval over eens dat de C6 duur was,maar zeer zeker was de beperkte keuze aan motoren ook een factor die het succes in de weg stond. Vergelijk dat maar met de concurrentie. Een moderne zuinige krachtige benzine motor was niet leverbaar. De 220 pk THP kwam net te laat.
Wat de toekomst betreft is het niet zo moeilijk om een beeld te krijgen van het programma als je de berichtgeving vanuit de pers volgt.
De directeur van Citroën, Linda Jackson, heeft onlangs bij herhaling gezegd dat de C5 zal worden opgevolgd en dat men voor 100 jaar Citroën een verrassing heeft. Deze auto is hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op het concept de C- Experience, wat trouwens ook een hybride is. Dit model gaat ook naar China ter vervanging van de 508 kloon aldaar die C6 heet.
Omdat de nieuwe C4 iets groeit is het logisch om te veronderstellen dat de grootste Citroën C6 gaat heten.
De C4 wordt opgevolgd eind 2020 door een model dat in Villaverde zal worden gebouwd; dit valt te lezen in de diverse Spaanse kranten.
De huidige C4 gaat medio volgend jaar uit productie evenals de DS4 en wordt tijdelijk opgevolgd door de C4 Cactus Berline, die veel weg heeft van het prototype met de nieuwe schokdempers. De concurrentie in huis met de C3 Aircross wordt zo minder. Onthulling op 26 oktober aanstaande!
Dit wordt in Europa de eerste Citroen met volledig Citroen Advanced Comfort en dempers.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Toen de C6 verkocht werd was het ook gewoon crisis. Daarnaast is downsizing ook tegenwoordig ook enorm hip.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:.. Daarnaast is downsizing ook tegenwoordig ook enorm hip.
Ja, in modelletjes voor het voetvolk wel ja. Maar iedere dikke Duitser, Brit, Italiaan of zelfs Japanner is gewoon te koop met een keuze van dikke motoren met 1, 2, 3 of 4 turbo’s en 6, 8 of zelfs 12 cilinders. Downsizing my ass.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik doelde niet op de motoren, de C6 had gewoon weinig keuze.
Aan de andere kant een M3 heeft ook geen V8 meer, toch terug naar V6 (met turbo’s dat dan weer wel)
Ik denk dat bijna bij elk merk de kleine modellen beter verkopen dan nooit.
Misschien is Mercedes de uitzondering, ik kom regelmatig een S klasse tegen, maar ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een nieuwe A8 of 7 serie heb gezien. Dat was 10 jaar geleden wel anders.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Aan de andere kant een M3 heeft ook geen V8 meer, toch terug naar V6
Correctie, dat is altijd een 6 in lijn. BMW gebruikt geen V6 motoren en zelfs mercedes stapt er weer van af, maar dat terzijde
Arjan Verkade schreef:
Misschien is Mercedes de uitzondering, ik kom regelmatig een S klasse tegen, maar ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een nieuwe A8 of 7 serie heb gezien. Dat was 10 jaar geleden wel anders.
Verkeerde hoek van het land wellicht? Hier zijn ze niet aan te slepen namelijk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste