Hallo,
even voorstellen,
Olivier, citrofiel sinds jaaaaren,
verschillende 2cv’s, een ami6 berline, traction en HY gehad, nog wat moderner blik op de oprit en een grote passie voor het sleutelwerk (amateur)
Onlangs een BX Digit aangeschaft, schuurvondst, 63.000 km en super volledig,
Supergaaf, geen roestplekje te bespeuren en een zgan interieur.Alles werkt behalve de centrale vergrendeling (wordt opgelost) Komt goed omhoog en en geen enkel lekje (voorlopig!)
Zo, ik hoop hier antwoord te kunnen vinden op m’n vragen want na heel veel moeite starte de digit en draait nu beroerd (tja, 19 jaar stilstand) auto-choke werkt niet helemaal goed en stationair ook niet…
carburatorwerk!
Zo, tot schrijfs!
Ollie
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hi Ollie,
Welkom hier en zeer leuk, een BX Digit!
Heb je wel de brandstofleidingen vervangen? Na 19 jaar stilstand zou ik daar niet meer op vertrouwen… Je zal de eerste niet zijn met een afgebrande oldtimer vanwege een benzinelek.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Hallo,
bedankt,
de brandstofleidingen zijn nog niet vervangen, gebeurt wel in de toekomst, ze zijn specifiek want ze lopen over een verbruiksmeter en zijn volgens mij voor-geplooid want de bochtjes zijn zeer netjes in 90graden, ...
greets,
Ollie
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hoi Ollie,
Over die verbruiksmeter. Deze moetje er tussen uit halen. Deze meter is bekend dat het kan lekken bij de pakkingen . Met alle gevolgen van dien.
Volgens mij, heb ik in mijn topic omschreven hoe je die ontkoppeld.
Gr Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207743/P660
Hier staat een foto hoe ik de benzineleiding vanaf de pomp rechtstreeks naar de carburateur gaat.
Retour is niet nodig..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Hallo,
goed idee van die flowmeter te suprimeren, veiligheid eerst!
Maar op de foto begrijp ik het niet helemaal,
je gaat van de ben,zinepomp rechtsreeks naar de carb da’s ok, maar waar gaan de twee andere slangen die nog op de flowmeter aangesloten zijn naartoe?
enne… geen retour? Kan dit zomaar ?
Bedankt!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik heb één slang op beide aansluitpunten van de flowmeter aangesloten. Zo lijk het net of deze nog werkt.
Een carburateur heeft geen retour nodig, aldus een automonteur in mijn straat toendertijd.
Ik rij er al wat jaartjes mee. Gaat prima.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
helemaal begrepen nu! bedankt!