Laatst heb ik van een echte Citrofiel een C5 over kunnen nemen, met een gebroken distributie. Weet iemand van jullie, of je met het vervangen van een cilinderkop (en een nieuwe distributie natuurlijk) vrij risicoloos het apparaat weer rijdend kan krijgen. NB De distributie is op de snelweg gesprongen, bij een snelheid van ongeveer 120 km/uur. Misschien is dat erger dan stationair. Alvast dank voor jullie reactie.
C3 eHDI Collection 2012, Xantia Break HDI 110 Exclusive 2000, GS Birotor, CX Prestige turbo 2 1989,
BX Sport 1985, Xantia V6 Activa 1999, C5 Break 2.2 HDI Aut. Exclusive 2003
Dan zul je ons toch eerst moeten vertellen welke motor er in zit en misschien het bouwjaar? EW8, EW10, VTI, THP ? Weet je ook een beetje wat er gebeurt is na de stop? Koelwater kwijt ( dan is het ernstig..) olie in koelwater ( ook slecht teken) etc.
To err is human, not to err is divine.
Ik weet niet of die motor een zogenaamde vrijloper is, maar als dat niet het geval is en de kleppen hebben de zuigers hard genoeg geraakt dan mag je ook zuigers wisselen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
IK zou maar een tweedehands motor kopen en inbouwen.
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. En drijfstangen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gewoon eens de kop lichten en kijken hoe het erbij ligt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zal wel een OHC zijn toch? Dan kreekt de nokkenas en ben je verder klaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
dat is de theorie. Meestal zijn het kromme kleppen, maar het kan veel erger zijn… Een 2 de hands blok is meestal de goedkoopste oplossing.
Motortype is een EW7J4, een 1.8 16V. Ik ga inderdaad donderdag de kop lichten om het te zien. Dat is de beste methode zo het nu lijkt. Er zijn evenveel monden die beweren dat het meestal meevalt als die beweren dat het tegenvalt.
Een andere motor is een optie, maar daar komen dan toch ook nog de kosten voor een nieuwe distributie en een koppeling bij. Ik plaats wel wat foto’s als ik het los heb en ik twijfel over de graad van ellende. Of als jullie het leuk vinden, mag ook leedvermaak zijn.
C3 eHDI Collection 2012, Xantia Break HDI 110 Exclusive 2000, GS Birotor, CX Prestige turbo 2 1989,
BX Sport 1985, Xantia V6 Activa 1999, C5 Break 2.2 HDI Aut. Exclusive 2003
Wankele Barend schreef:Laatst heb ik van een echte Citrofiel een C5 over kunnen nemen, met een gebroken distributie.
Wel een echte Citrofiel?
Die opmerking wilde ik nog niet maken toen ik het las. Het kan natuurlijk, een distributie die vroegtijdig knapt.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon