hallo ,allemaal ik heb geen verstand van diesels ,maar ik zoek de vacuumslang/of pomp als die erin zit
wie kan mij simpel uitleggen waar die zit?
berlingo 1.9 dw bj 2006 diesel
bvb peter
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Een vacuumslang vind je bij het inlaatspruitstuk, en dan zijn er twee pompen, een opvoerpomp in de tank, en de hoofdpomp die de injectoren voeden, deze zit, als je voor de auto staat links voor op het blok wordt ook aangedreven door de disterebutieriem, als je gas geeft zie je de hevel op de pomp bewegen, kan je niet beter zeggen (schrijven) wat er loos is???
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Een vacuumslang vind je bij het inlaatspruitstuk, en dan zijn er twee pompen, een opvoerpomp in de tank, en de hoofdpomp die de injectoren voeden, deze zit, als je voor de auto staat links voor op het blok wordt ook aangedreven door de disterebutieriem, als je gas geeft zie je de hevel op de pomp bewegen, kan je niet beter zeggen (schrijven) wat er loos is???
oke moet een aftakking maken voor cruisecontrol welke moet ik dan hebben?
bvb peter
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Peter, is dit nog een cruisecontrol die je had liggen? Of net aan geschaft, en is geschikt voor aansluiting op systeem met canbus,? Waarschijnlijk lopen de de draden voor snelheid en andere DIV aansturingen van je auto over de canbus, bij twijfel even langs de dealer, of waar de cruise van is,
Er mogen niet zo maar extra draden worden toegevoegd aan het canbus systeem, anders kunnen er storingen op treden,
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een after market onderdruk gestuurde cruise control inbouwen op een dieselmotor kan gewoon niet.
Door het ontbreken van een gasklep is er geen tot weinig onderdruk in het inlaatspruitstuk.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
beste,
De 1.9D is nog met een mechanische injectie pomp en gaskabel.
Vacuüm, dat zit er in voor de aansturing remservo en EGR klep. die vacuüm pomp zit rechts boven van de motor als je van de bumper naar de motor kijkt.
Wat je met die vacuüm ga regelen is ons een vraagteken dus echt een gunstig antwoord geven is lastig.
Merk, type Cruise controle? , link?
hallo alle het is een waeco ms 50 cruise control systeemeisen gaskabel heb ik….
onderdrukbron rembekrachtiger of vacuum slang
dus moet wel kunnen ...kan hem beter onderdruk dus aansluiten aan rembekrachtiger…
ik hoor jullie
peter
Beste,
Rembekrachtiging, dat hoor ik niet zo graag dat je daar aan komt, is trouwens een lastige leiding om aan te knutselen.
Ik zou de EGR klep zoeken, zit aan uw inlaat luchtcollector van de motor. “sierkap”, motor is nog met een schuivertje verbonden aan de EGR klep.
Deze heeft 2 darmen, 1 zit constant vacuüm op, trek die los en gebruikt dat ( Constant vacuüm zit dichtste bij draadje aan die klep)
je kan ook die leidingen volgen, dan kom je ergens uit naast de accu boven de versnellingsbak. Met een beetje logisch nadenken kom je er wel.