Ik kan bij Lasaulec met korting nieuwe remschijven voor en achter kopen en wil deze zelf vervangen.
Bij mijn vorige auto (kuch) een Dodge ramvan was dit een fluitje van een cent.
Hoe zit dit met de C5? Heb ik speciaal gereedschap nodig?
Als iemand me even op de bijzonderheden wil wijzen, graag.
Groeten,
Henk
C5 HDI 2.0 Break 108 PK
Xsara 1.6 16V
Ja, dit ging over de blokken, ik wil de schijven vervangen.
Blokken heb ik al eerder eens gedaan, dat geeft geen problemen (meer)
groeten,
Henk
C5 HDI 2.0 Break 108 PK
Xsara 1.6 16V
Ik heb het wel eens op een Xm gedaan, lijkt er volgens mij sterk op. Het is niet moeilijk, maar er komt wel veel kracht bij kijken. In verband daarmee zou ik het alleen op een goede brug doen, niet op de oprit met een suf krikje.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Met kracht bedoel je de schroeven waarmee de schijven vastzitten?
Bied een slagschroevendraaier hier uitkomst voor?
De wagen staat stevig op bokken hoor..
C5 HDI 2.0 Break 108 PK
Xsara 1.6 16V
henkenanita schreef:Met kracht bedoel je de schroeven waarmee de schijven vastzitten?
Bied een slagschroevendraaier hier uitkomst voor?
De wagen staat stevig op bokken hoor..
Ik dacht dat de schijven simpelweg zichzelf vastroesten op de wielnaaf, de bouten en schroeven hoeven geen probleem te geven, maar dan begint het echte werk pas (IEG op de XM) Met bokken zou ik me ook niet al te zeker voelen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:henkenanita schreef:Met kracht bedoel je de schroeven waarmee de schijven vastzitten?
Bied een slagschroevendraaier hier uitkomst voor?
De wagen staat stevig op bokken hoor..Ik dacht dat de schijven simpelweg zichzelf vastroesten op de wielnaaf, de bouten en schroeven hoeven geen probleem te geven, maar dan begint het echte werk pas (IEG op de XM) Met bokken zou ik me ook niet al te zeker voelen.
Met een auto op de brug heb je ook alsnog bokken nodig, wil je de wielen kunnen demonteren. Je moet wel gek tekeer gaan wil je een auto van zijn bokken afbeuken. Eigenlijk alleen maar met het in de motorruimte takelen van een blok heb ik wel eens gehad dat de auto even op zijn bokken schudde (dat ging toen best lomp eigenlijk ). Bovendien zit je er naast als je met de schijven bezig bent en niet eronder. Dus lijkt me echt geen probleem met de auto op bokken.
Ik dacht dat een C5 wel op een brug met van die armen mocht, maar ik kan me vergissen.
Een C6 i.e.g. niet.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Hmmm, ik zou toch graag ook wat advies willen van iemand die al eens de schijven van een C5 heeft vervangen.
Heet stoken om ze los te krijgen misschien?
C5 HDI 2.0 Break 108 PK
Xsara 1.6 16V
volgens mij zit er alleen een borgschroef in, als die eruit is
tik je hem zo los.
heetstoken zou ik in geen geval doen
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Nou, dan ga ik ze maar even halen…...
C5 HDI 2.0 Break 108 PK
Xsara 1.6 16V