Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Slang verhard door ouderdom??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Met een toevallig passerende ANWB-er gesproken, hij heeft er ook even naar gekeken/ geluisterd.
Zijn indruk was dat het met druk (te hoog/ te laag) of met verstopte verdamper te maken heeft.
Verdamper is twee jaren geleden vervangen.
Volgende week afspraak ingepland om het systeem opnieuw te laten vullen. Ik verwacht dat er dan meer duidelijkheid komt over de oorzaak.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
De Xantia wordt al een echte klassieker…zo is er altijd iets wat gefixt kan worden!
Niks ernstigs zolang het bij kleine dingen blijft.
De laatste tijd knakte de achterste deur bij het open gaan, een beetje vet erbij de volgende keer dacht ik.
Nu is er plotseling een bus uit de deuruitzetter gekomen. Wie heeft een idee hoe ik dit moet fixen?
https://goo.gl/photos/mMhzxsERAxAXVwkw6
https://goo.gl/photos/B8Ut3aA3j1HjD7kV7
Door een gewijzigd beleid van Photobucket heb ik nu Google foto’s, hoe krijg ik nu direct de foto geplaatst ipv een link?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Wat ik met googelfoto’s doe (firefox): open de foto in google photo, rechtsklik op de foto dn kopieer de link. Plak die hier.
Wim,
Disciplus Simplex
Een update over het euvel met de trillende slang van de airco…
Het systeem bleek na de vulling in NL compleet leeg te zijn!:gulp:
In Fr. Bij Citroen garage vast gesteld dat het systeem niet lek was.
Het euvel werd veroorzaakt door een ventieldopje, deze heeft binnen in een verhoging.
Deze verhoging in het dopje zou het ventiel van de airco installatie iets hebben ingedrukt waardoor het systeem leeg liep.
Nu rij ik voorlopig zonder dopjes en met een prefect functionerende airco. Raar is dat de NL airo vuller aangeeft dat hij de originele dopjes erop heeft gedraaid….
Maar goed het is opgelost.
Nu de lager van de deuruitzetter repareren, wie heeft suggesties?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
deurvanger achter portier Xantia by Egbert de Jong, on Flickr
Deze week nieuwe deurvanger voor achter portier besteld bij de Citroen dealer.
Die gaan we er dit weekend inzetten. Ik zal eerst het deurpaneel moeten verwijderen, daarna hoop ik dat het zichzelf wijst…
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
De deuruitzetter van het bestuurdersportier heeft het bij mijn Xantia ook begeven.
Ik ben dus benieuwd hoe jij dit oplost
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Vandaag lekker bezig geweest met een aantal klusjes, waaronder het vervanger van de deurvanger in het achterportier.
Eerst het roostertje van de speaker en de speaker zelf verwijderd. Hierna vanaf de buitenzijde de deurvangers los draaien uit de deur en de B-stijl
20171028_131736 by Egbert de Jong, on Flickr
Dan met de hand de kapotte deurvanger van binnenuit de deur verwijderen. Deze vette kwam er uit. Zie dat er een bus ontbreekt…
20171028_132528 by Egbert de Jong, on Flickr
Dan de nieuwe deurvanger door het speakergat op zijn plaats manouvreren. Let op dat de deurvanger recht uit staat, Het kan er maar op één manier doorheen.
20171028_133700 by Egbert de Jong, on Flickr
Nu enkel nog de deurvanger weer vastzetten.
20171028_133847 by Egbert de Jong, on Flickr
en voila!
20171028_140347 by Egbert de Jong, on Flickr
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dat is een mooie “How to” handleiding
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
inderdaad, dankzij deze foto’s heb ik de deurvanger van het bestuurdersportier van mijn Xantia gemakkelijk kunnen vervangen.
Er was maar 1 probleem en dat is dat de deurvanger niet voorbij de ruitgeleiding kon, dus heb ik deze moeten los maken.
Het terug plaatsen van deze geleiding was niet zo eenvoudig omdat ik alles ook via het speakergat deed, maar het is gelukt.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Zo! Mijn Xantia Break 2.0 8V VSX Turbo CT is nu helemaal full option;-)
Afgelopen weekend de beide USB laders gesoldeerd aan de bedrading van de sigarettenaansteker. Originele zekering is 20A dus dat is meer dan voldoende.
Nu hebben we voorin in de asbak 2x USB lader en achterin ook. Geen ellende meer met sigarettenaansluiting splitters en verlengsnoeren naar achter!
Op naar de volgende klus: de rolgordels achterin rollen niet meer vanzelf op. Wie heeft hier al ervaring mee met het oplossen ervan?
usb xantia by Egbert de Jong, on Flickr
usb xantia by Egbert de Jong, on Flickr
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Hier: Rolgordels vind je het (een) antwoord.
Adri
Bedankt voor de tip! Ga ik proberen.
Dat is een Quick Fix.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Rolgordels zijn inderdaad door het inspuiten van cockpitspray flink soepeler geworden!
Ze rollen weer bijna helemaal strak op. Geweldig.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
.
Adri