Nieuwe Update,
Net voordat we naar Zweden gaan (Zaterdag Ferry Rostock-Trelleborg 23:00), zegt moeder dat er na een bezoek olievlekken waren waar de auto had gestaan voor een uurtje of drie. Diezelfde avond zijn we weggereden en een tweede spoor aan vlekjes licht er.
Gekeken het lijkt net onder het LHM vat te zitten. Op advies extra gestuurd, geremd en gegymmed. Dat verergerde de situatie niet. Dag erna vandaag eens gaan kijken wat het nu is. Auto druppelde nu echt meer. Dus gestopt met onderoek en meteen naar citroen garage gereden.
Deze hadden geen tijd maar zouden proberen ernaar te kijken. De auto achtergelaten en een uurtje later word ik gebeld dat er een retourleiding lekt en nadat de monteur er aan heeft gezeten het dus dusdanig lekt dat er niet meer mee te rijden valt…
Kan herstelt worden uurloon gaat het duurste worden maar het product moet besteld worden en uit Duitsland komen. Dat kan morgen binnen zijn.
Ik ben benieuwd, moet het vriendin nog vertellen dat we toch misschien een beetje pech kunnen hebben.
We zullen het zien.
IMG_20170613_193846926 by Basil Lange, on Flickr
IMG-20170613-WA0001 by Basil Lange, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Hmm, vervolgens is de vraag natuurlijk hoe het met de rest van de leidingen zit. Het zijn helaas wel dingetjes die er vroeg of laat aan gaan…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Hij moet het een zomer volhouden.
Al meer ik dat ik zeer gehecht aan deze auto begin te raken.
Alleen je denkt alles geregeld te hebben. Werk opzeggen, nieuwe startdag werk, boottocht, hond getraind voor lange ritten, laatste diensten netjes afronden, auto optijd aangeschaft, nodige werk aan laten gebeuren. Dit moet ie even doen.
Beetje vervelend dat je hier nu geen vat op hebt, wanneer komt de leiding aan. Wanneer kan die geplaatst worden.
We zullen het zien.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Dit draadje ligt inmiddels lekker te verstoffen, en dat is vaak een goed teken op dit forum. Is het de Xantia gelukt om het de zomer vol te houden? En ben je inmiddels misschien zelfs zo erg gehecht aan de Xantia dat hij inderdaad mag blijven?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Hey,
Het is een drukke periode geweest voor de dame.
De auto is gekocht met 68.000km en heeft daarna er snel 12.000 km bijgekregen.
Ze is naar Zweden (Uppsala) gegaan en daar heb ik wekelijk met haar voor werk 400-700km kunnen afleggen.
En daarna zijn we naar Zuid-Frankrijk gegaan. Ging allemaal zeer goed, erg comfortabel rijden en ik heb toen even in de Lexus van mijn ouders gereden en stapte daarna toch maar al te graag in de Xantia. Wat een gehannes is zo’n Japanse auto. Rijd fijn op een goed wegdek, maar ik had lol met de Xantia, ook het gevoel met het gaspedaal was veel prettiger. Ofwel een goede manier om je eigen auto te waarderen is door even te rijden in die van iemand anders.
Na die tocht zijn we terug gegaan naar Nederland en vervolgens verhuisd naar Malmö.
In al die tijd heb ik er nog twee spoedreparaties aan moeten laten gebeuren. Een lekkend ventiel van de hydrauliek en een octopus aan leidingen van de retour route. Dit was iedere keer wel duur, omdat de dame steeds nerveus was voor het vertrek naar Zweden (met soms een bootovertocht geboekt en dan moet je gewoon gaan).
Ik heb een laatste kleine beurt niet meer in Nederland kunnen inplannen vanwege het adhoc verhuizen. Maar we zijn nu hier opzoek naar een goede monteur waar ik ook het een en ander van kan leren. Gelukkig sleutelen de Zweden zelf veel aan de auto’s.
Nadat ik hier wat verder ben met de inburgering en het parpierwerk dan volgt de auto.
Wat nog te doen:
Winterbanden aanschaffen (snap trouwens niet waarom er een mooie michelin band als reserve in de auto ligt en een gek slecht bandje rechtsvoor)
Uitvogelen waarom de auto toch niet lekker rijdt bij 110-115km/u (lijkt een trilling rechtsvoor)
Roest stoppen aan de bestuurdersdeur
IMG-20170925-WA0003 by Basil Lange, on Flickr
Wat morgen vertrekken naar Zweden?
IMG_20170617_091815603 by Basil Lange, on Flickr
Alles past erin.
IMG_20170618_102239509_HDR by Basil Lange, on Flickr
Djore keurt hem ook goed. Heeft de achterbank uren tot thuis gemaakt.
IMG_20170818_175209822_HDR by Basil Lange, on Flickr
De fijnste kilometers wanneer het werk ze vergoed.
IMG-20170616-WA0003 by Basil Lange, on Flickr
Net terug van eerste reparatie.
Vriendin is er ondertussen ook erg aan gehecht. Ik ga hier rondkijken bij de mensen van Citroen Akkuten en Svenska Citroen Klubben.
De auto rijdt ongeveer 1 op 10.
Ondertuseen kijk ik ook meerderdaags op facebook bij citrofielen en citrozielen. Omdat het een soort van stream of consiousness is wat betreft alles citroen. En probeer nu zelf ook het een en ander te spotten.
Toen we laatst in Zweden een CX tegenkwamen was ik ook zo trots dat mijn vriendin erover kon meepraten. Al met al is het een vormend avontuur, Citroen rijden.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
De Xantia heeft het zo te zien drukker gehad dan ooit! En natuurlijk zijn auto’s, zoals de Xantia, gemaakt om te rijden en niet om stil te staan. Ze staat er mooi bij op de foto’s. Veel mooier dan die van mij ...
Basilange schreef:[...]snap trouwens niet waarom er een mooie michelin band als reserve in de auto ligt en een gek slecht bandje rechtsvoor)
Uitvogelen waarom de auto toch niet lekker rijdt bij 110-115km/u (lijkt een trilling rechtsvoor)
Ik zie een link .
Basilange schreef:[...]het gevoel met het gaspedaal was veel prettiger.
Ik ervaar dat in die van mij ook, maar volgens mij is dat puur het gevoel van een half verrotte 20 jaar oude gaskabel . Toch vind ik dat eigenlijk best fijn, zeker zonder cruise control.
Volgens de verhalen van een bevriende Citrofiel die zo nu en dan in Zweden komt zijn er daar wat minder goeie garages voor Citroëns, maar als je goed zoekt zul je vast het één en ander kunnen vinden. Ik ben alleen bang dat de kennis op dit forum daarover niet zo groot is . We kennen hier wel Noorse Xantia’s, maar vanuit Malmö zou je dan ook net zo goed naar Groningen of zo kunnen rijden…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Ik hoop dat dat het is, maar ik ga vragen bij de Bandenboer en eerst de banden wisselen om te kijken of daar de oorzaak is. Ik hoop het, zou fijn zijn.
Je weet hoe ze tijdens filmen zeggen, make sure you only get my good side? Dat is ook het geval met deze foto’s. Zeker met de regen hier aan de kust, dan zie je de achterklep afbladeren.
Heel blij om een jaar geleden in die XM 2.0 CT te hebben mogen rijden, dat was inspirerend met dit als resultaat. Ook de herinneringen van het ophalen van de Xantia zijn mooi en het vervangen van de bollen.
Of het de goedkoopste kilometer vroeger.zal ik niet durven te zeggen, maar een collega van me terug in Maastricht had voor hetzelfde geld een Renault Twingo, met knalgeel interieur. Doe mij maar dit.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
durf het bijna niet te vragen maae een goed vriendin van me , Ellen, heeft een zoon Bas die dit jaar naar Malmo is verhuisd.
jij?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Bas zou een verkorte vorm van Basil kunnen zijn .
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Basilange schreef:... Ook de herinneringen van het ophalen van de Xantia zijn mooi en het vervangen van de bollen.
Dat is leuk om te lezen!
Heeft die inmiddels al een Zweeds kenteken?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Hey,
Ik heb een tante die heet Ellen maar ik ben niet haar zoon.
Ik ben als student gestart in Zweden, (Sundsvall) studie biologie.
Daarna die afgemaakt in Uppsala. Tijdje Nederland (familie, vrienden en ambiance van Limburg delen met vriendin).
Nu weer terug in Zweden, Maar dit keer Skåne, scheelt toch zo’n dikke 650 km.
Timo, het staat in de planning, de eerste maand hier was veel bureaucratische rompslomp oplossen. Zodra ik hier goed ingeschreven sta gaan we verder.
Ondertussen bezig met een goede garage te vinden, zodat we door de Bilprovning (APK) komen.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Was je haar zoon was ze natuurlijk niet je tante.
Afijn leuk nog een scandinavische nederlander met een Xantia. Succes met keuren.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive