3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
BX 16 TRI start problemen o.a.
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 november 2017 07:51 PM
  [ # 31 ]

Als ie eenmaal is aangeslagen, loopt ie dan wel goed?
Die van mij start wel wat moeizamer als ie half warm is, maar met wat gas erop slaat ie wel aan en loopt al vrij snel wel weer goed.
Tijdens het starten geef ik dan langzaam gas.
Ik denk eerlijk gezegd dat het een soort programmeerfout is in het motormanagement, want ik heb dit probleem vaker gehoord.

Wat ik ook heb gemerkt dat de accu echt sterk moet zijn.
Als de startmotor niet vlot kan ronddraaien slaat ie helemaal niet aan.
Kennelijk schakelt de elektronica al snel uit als de spanning te laag wordt.

Profiel  
 
hx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 26-04-2017

Gepost: 02 november 2017 08:26 PM
  [ # 32 ]

ik zal proberen het gedrag te omschrijven
- koud starten op stationair is ok, eenmaal op toeren en gas bijgeven is er niets aan de hand (alles met beleid). Maar: als hij tussendoor afslaat is het heel lang doorstarten met plankgas, start dan moeizaam, pruttelend. Eenmaal lopend is er niets aan de hand
- starten na te hebben gereden met warme motor is willekeurig. Starten op stationair met langzaam gas bijgeven werkt soms wel maar soms ook niet, als dat niet lukt dan is het weer lang doorstarten.
- bij stadsverkeer en bv even wachten voor het stoplicht en daarna wegrijden pakt hij de toeren slecht op en houd in (alhoewel ik het idee heb dat dat nu wel beter is dan in het begin)
Accu is ok

 

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 november 2017 08:59 PM
  [ # 33 ]

Ik verwijs nog even naar 6 okt. wat betreft het moeilijk wegrijden.
Ontstekingstijdstip, verdeler (niet alleen de kap maar de hele unit), LMM.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook