Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
[mod] link aangepast[/mod]
Ja, ik heb er weer een.
Na zo’n beetje alle grote Citroenen te hebben geprobeerd, behalve dan de C6 en de nieuwe schroefveermodelletjes, ben ik terug bij de XM V6 als beste auto om mee naar mijn franse huis te rijden. Er kan geen DS 23, geen CX Turbo2, geen C5 phaseII, nee, zelfs geen SM tegenop. Totdat het snellaadstation netwerk uitgebreid genoeg is voor mijn DS électrique natuurlijk.
Nou wil ik mijn nieuwe aanwinst, een voormalige Duitse V6 Exclusive op LPG met handbak, graag uitlezen. Ze rijdt als een godin, maar ik wil meer weten over de veercomputer en ook het motormanagement.
Dit apparaat staat op marktplaats: https://link.marktplaats.nl/a1003915007
Iemand hier ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Dat werkt niet of slecht. Foto 3 en 5 gaven me al weinig vertrouwen, en zo te zien is dit gewoon een standaard uitleeskastje. XM’s (serie 2) hebben weliswaar een OBD-stekker, maar het werd pas in 2004 of zo helemaal verplicht om aan bepaalde uitlees-standaarden te voldoen. Met dat kastje zul je bij een XM dus niet ver komen, omdat die gewoon te oud is. Je hebt voor zover ik weet echt een Lexia nodig.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ik sluit me hierbij aan. De veercomputer kun je hier niet mee uitlezen. Daarnaast heb je een verloop nodig.
Zo iets
http://www.uobdii.com/wholesale/lexia-3-30-pin-cable-for-citroen-diagnostic-tool-1592.html
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Dank voor de snelle reacties, ik vreesde al zoiets.
Iemand hier die een complete, en toch budget-vriendelijke oplossing weet?
Of een berg oude Lexia’s…
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Op E-bay worden veel Lexia’s aangeboden (vanuit China)
Bovenstaande verzend niet naar Nederland, deze wel geloof ik.
Ik heb deze uitgezocht omdat er ook een verloop kabel bij in zit, het staat je natuurlijk geheel vrij om een andere op te zoeken
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Met die tweede kun je zo te zien als het goed is ook meteen elke Citroën van BX injectie tot c5 (x7) uitlezen, best een aardige deal. De pest met die Chinese dingen is alleen dat het soms allemaal net niet lekker in je diagnosestekker past.
Ed P schreef:Ik heb deze uitgezocht omdat er ook een verloop kabel bij in zit, het staat je natuurlijk geheel vrij om een andere op te zoeken
Bedoel je daarmee dat je deze zelf ook hebt? Dan kun je er wel min of meer van uitgaan dat die in elke Citroën met die diagnosestekker moet passen.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ik heb zelf een andere, maar volgens mij heeft elke XM een 30 pins steker nodig die niet standaard bij elke Lexia set geleverd wordt, wel bij de set die ik heb voorgesteld.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ed P schreef:...volgens mij heeft elke XM een 30 pins steker nodig…
Elke XM serie 2 wel ja. Een serie 1 werkt nog met knipperkastjes (of een ander verloopstukje voor de Lexia. Diegene waar ook accuklemmen op zitten).
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Dank allen, ik heb een setje besteld, in GB, kortere levertijd.
Zal verslag doen van de voortgang.
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Wel, ik heb hem binnen, geïnstalleerd en werkend, deels.
Veel gezocht op het internet naar hoe en wat en uiteindelijk lukt het om communicatie met de auto tot stand te brengen, maar niet van harte en al helemaal niet volledig.
Ik kan contact krijgen met de injectiecomputer - ook real-time van alles uitlezen, erg leuk! - en daar foutcodes wissen, en ik krijg contact met de klimaatcomputer, het wissen van foutcodes daarvan gaat echter niet. Alle andere computers willen niet praten. Heel jammer, want ik wilde vooral graag eens een gesprekje met de hydractief aangaan…
Heb al een aantal updates gedaan, het bleef werken, maar alleen met de bovengenoemde modules.
Iemand een idee?
Ik werk met een - dedicated - Windows XP machine.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ik had hetzelfde probleem bij een Lexia met mijn Xantia. Niet opgelost trouwens, maar ik weet wel dat het vaak in de stekkers schijnt te zitten die bij Lexia’s geleverd worden. Als je daar wat op zoekt binnen dit forum (of het XM-forum natuurlijk) zul je er ongetwijfeld veel over vinden. Volgens mij moet je er een klein beetje vanaf schuren omdat het anders net niet helemaal goed past, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Het probleem wil ook wel zitten in de verloop naar 30 polig. Deze is op verschillende manieren bedraad afhankelijk wie hem levert en dit levert dat soort problemen.
Bijgevoegde foto toont aan hoe de pinbezetting zou moeten zijn.
Zie verder https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225291
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De stekker is enkele tienden mm te breed en te lang om goed in het gat te passen.
Met een schuurblokje en wat geduld krijg je hem passend.
Ook de gleufjes die er in zitten kunnen stroef lopen. Met een scherp gemaak passend schroevendraaiertje is dat ook op te lossen.
Beetje vaseline er aan en nooit meer last.
Het ding moet echt helemaal onderin komen om goed te werken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop